سفر به دنیایی دور از زندگی مدرن در شیراز

به گزارش وبلاگ عصر نو، قلات به ظاهر یک روستا است ولی درحقیقت تکه ای از بهشت است که روی زمین جا مانده، مانند هزاران تکه ای که در اقصی نقاط ایران، این کشور را به یکی از زیباترین نقاط جهان بدل کرده است.

سفر به دنیایی دور از زندگی مدرن در شیراز

بیشتر گردشگرانی که به شهر شیراز سفر می کنند همواره به سمت جاذبه های بی نظیر آن مانند آرامگاه سعدی، حافظ، بازار وکیل، شاهچراغ، باغ ارم، ارگ کریم خان، مسجد نصیر المک و تخت جمشید رفته و از آن ها دیدن می کنند؛ دریغ از اینکه در 36 کیلومتری شمال غربی شیراز روستایی به نام قلات وجود دارد که یک تکه از بهشت روی زمین است. روستای قلات شیراز منطقه ای بکر است که از آرامش مثال زدنی و آب و هوایی بسیار عالی برخوردار است.در ادامه با وبلاگ عصر نو همراه باشید تا به معرفی کامل روستای قلات شیراز بپردازیم.

روستای قلات در 36 کیلومتری شمال غربی شیراز قرار گرفته است. این روستا آب و هوای خنک و مطبوعی دارد، به طوری که در این منطقه حتی در گرم ترین ماه های سال هم گرما چندان حس نمی شود.

روستای قلات شیراز نسبت به وسعت خود آثار باستانی و جاذبه های جالبی دارد که به آن ها خواهیم پرداخت، اما ویژگی منحصربه فرد قلات شیراز این است که یک فضای اورگانیک بسیار زیبا و تجربه گردش در یک طبیعت فوق العاده را برای شما رقم می زند.

این روستا با وسعت کم خود دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است که از میان آن ها می توان به کلیسای قلات شیراز که بین جنگ جهانی اول و دوم ساخته شده، آسیاب های آبی و قلعه قزل ارسلان اشاره کرد.

طبیعت روستای قلات

از جاذبه های تاریخی سازه دست بشر که بگذریم، این روستا از لطف خداوند نیز بی بهره نبوده و دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که آن را تبدیل به تکه کوچکی از بهشت کرده است. وقتی که پا به روستای قلات شیراز می گذارید، درختان چندهزار ساله ای که در قلات شیراز وجود دارد را خواهید دید و از عظمت آن ها شگفت زده خواهید شد. همچنین اگر در فصل بهار به این روستا سفر کنید، حس قدم زدن در جنگل های مرموز و رویایی فیلم های هالیودی به شما دست می دهد. از معماری مهیج کوهستانی گرفته تا کوچه های پر رمز و رازی که جویبارهای زلالی در آن جاری است.

تماشای آبشارهایی که از میان صخره ها عبور می کند و گوش کردن به صدای آرامش بخش برخورد آب به سنگ ها تجربه یک سفر در زمان و دور از زندگی مدرن امروزی را به شما القا می کند.

در حواشی رودخانه های شب شتری و چشمه انجیری پوششی از گیاهان دارویی مانند بومادران، آویشن، ختمی، مرزه وپونه وجود دارد که جلوه بی نظیری به رودخانه های قلات در شیراز بخشیده است.

چرا به این روستای زیبا سفر کنیم؟

یکی از مهم ترین دلایل سفر گردشگران خارجی و داخلی به این روستا قدمت چندهزار ساله این روستا است که درختان سربه فلک کشیده آن گواهی بر این موضوع است. از طرف دیگر مردم خون گرم و فوق العاده آن که در ادامه به آن نیز اشاره خواهد شد، باعث جذابیت بیشتر این روستا می شود. از نظر معماری خانه های این روستا دارای بافت خاص و زیبایی است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

معماری خانه های روستا قلات

جنس بیشتر خانه های این روستا از سنگ، خشت، گل، گچ و چوب است. سقف خانه ها مسطح بوده و خانه ها معمولا یک طبقه یا دو طبقه هستند. البته خانه های سه طبقه نیز در این روستا وجود دارد، اما تعدادشان بسیار کم است.

منبع: پیام دلتا

به "سفر به دنیایی دور از زندگی مدرن در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دنیایی دور از زندگی مدرن در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید