روسیه به اوکراین هشدار داد

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرگزاری خبرنگاران- در پی تشدید تنش در منطقه دنباس ، شرق اوکراین ، روسیه هشدار داد مناقشه جدید در این منطقه ممکن است اوکراین را ویران کند.

روسیه به اوکراین هشدار داد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عصر نو به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو/کیف ، روسیه پنجشنبه هشدار داد بالا دریافت دوباره مناقشه در منطقه دنباس (شرق اوکراین) می تواند اوکراین را ویران کند.

در این زمینه ناتو نیز نگرانی خود را در مقابل آنچه که تقویت قابل توجه نیروی نظامی روسیه نزدیک شرق اوکراین تلقی می کند، ابراز کرد.

تصاویر بررسی نشده که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است نشان می دهد که روسیه نیرو و تجهیزات به سمت مناطق مرزی اوکراین همچنین کریمه که مسکو آن را در سال 2014 به خاک فدراسیون روسیه ضمیمه کرد، فرستاده است.

این فعالیت روسیه چالشی برای دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود که این هفته با مسئولان بلندپایه اوکراین برای نشان دادن علنی حمایت خود از دولت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مصاحبه کرد.

مسکو و کیف از مدت ها پیش یکدیگر را به اجرا نکردن توافقنامه ای در مورد صلح در دنباس متهم می کنند. طرح خط لوله گاز نورث استریم دو به سمت آلمان که کیف و واشنگتن می خواهند متوقف شود، روابط را بازهم متشنج تر کرده است.

ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در شرایطی در مورد تقویت نیروی نظامی روسیه ابراز نگرانی کرد که سفیران ناتو برای مصاحبه در مورد اوج دریافت اخیر خشونت در منطقه شرقی دنباس تشکیل نشست دادند، جایی که نیرو های اوکراینی با نیرو های جدایی طلب تحت حمایت روسیه جنگیدند، مناقشه ای که به گفته کیف از سال 2014 به کشته شدن 14 هزار نفر منجر شد.

پنتاگون بیان نمود لیود اوستین، وزیر دفاع آمریکا با آندری تاران همتای اوکراینی مصاحبه و بالا دریافت اخیر اقدامات تهاجمی و تحریک آمیز روسیه را در شرق اوکراین محکوم کرد.

لیود اوستین در توییتر بیان نمود: من بار دیگر بر حمایت بی دریغمان از حاکمیت، تمامیت ارضی و آرمان یورو-آتلانتیک اوکراین تأکید کردم.

دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین روسیه را به وخیم کردن سیستماتیک اوضاع امنیتی در دنباس و کریمه متهم کرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز بیان نمود تحول اوضاع قرار نیست مزاحمتی برای کسی داشته باشد و تهدیدی برای هیچ کسی نیست. روسیه تدابیری برای تضمین امنیت مرز های خود اتخاذ می کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بیان نمود بیشتر نظامیان اوکراینی به نظر می رسد خطر مناقشه گرم را در دنباس درک کردند.

وی افزود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خیلی وقت نیست این موضوع را گفت، اما این سخن همچنان بحث روز است: آن هایی که تلاش می کنند جنگ جدیدی در منطقه دنباس اوکراین راه بیندازند، اوکراین را ویران خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "روسیه به اوکراین هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به اوکراین هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید