رنگ های مختلف برای مردم گوناگون جهان چه معنایی دارند؟
به گزارش وبلاگ عصر نو، بیشتر مردم رنگ آبی را با آب یا اقیانوس مرتبط می دانند که به آن ها احساس آرامش می دهد.
به گزارش، یک بررسی جدید برای یافتن چگونگی درک معنای مختلف از رنگ ها در سراسر دنیا اجرا شده که نتیجه آن پاسخ های 2200 نفر از بیش از 50 کشور دنیا است.
هر چند پاسخ ها با هم متناقض بود، همه مردم در یک موضوع با هم توافق داشتند و آن هم رنگ سبز بود که مردم دنیا را به یاد طبیعت و محیط زیست می انداخت.
این پژوهش در هفته جاری در وبلاگی منتشر شد، و بازاریاب محتوای آن کاساندرا کینگ نتایج حاصل از بررسی 2200 نفر از کارآفرینان را مرتب و تنظیم کرد.
پژوهش از شرکت کنندگان خواست برای هشت رنگ مختلف فقط یک کلمه که به ذهنشان خطور می کند، بگویند. در نهایت تعیین شد رنگ های سبز و زرد، به احساسات برانگیخته شده مرتبط است. 12.76 درصد با دیدن رنگ زرد غالباً خورشید و 8.81 درصد خوشبختی و سعادت را به یاد می آورند و رنگ سبز 16.89 درصد از سؤال شوندگان را به یاد طبیعت، 6.31 درصد را به یاد گیاهان و 5.135 درصد را به یاد زندگی می انداخت.
10.85 درصد رنگ قرمز را رنگ شوق و شعف، 10.49 درصد آن را رنگ عشق به شمار آورده اند، شماری از شرکت کنندگان نیز رنگ قرمز را با مفاهیمی همچون قدرت، خشم، خون و خطر مرتبط می دانند.
بر اساس این گزارش، قرمز رنگ تندی است که می تواند در بسیاری از افراد معنای متفاوتی داشته باشد. مردم در اندونزی رنگ قرمز را با شجاعت و خون پیوند داده اند. در کنیا، این رنگ اغلب با معنی خطر همراه است. به طور کلی قرمز رنگی است که دارای بار عاطفی است که توجهات را جلب می کند.
به همین دلیل است که رنگ قرمز در نماد ها و علامت ها کاربرد دارد، رنگ آبی هم به عنوان رنگ آشنا و راحت شناخته می شود و برای علائم و نشانه ها نیز کاربرد دارد.
در همین زمان، بیشتر مردم رنگ آبی را با آب یا اقیانوس مرتبط می دانند که به آن ها احساس آرامش می دهد. اما گروه کوچکی از شرکت کنندگان نیز رنگ آبی را به غم و اندوه گره می زدند.
آبی برای مارک های مختلف در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و محبوب ترین آرم در مورد رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر است. این شبکه ها ممکن است آرم های آبی را به عنوان تلاشی برای تقویت اعتماد کاربرانشان انتخاب کرده باشند.
برداشت ها درباره رنگ بنفش نسبت به سایر رنگ ها پیچیده تر بود و به ثروت و غنا اشاره می کرد، از این منظر، بنفش رنگی است که برای تولید آن بسیار هزینه می شود و به ثروتمندان تعلّق دارد. 3.81 درصد از نظرات نیز نشان می داد که بنفش رنگ آرامش است، نکته جالب این بود که این دیدگاه که بنفش رنگ آرامش است به استرالیا، اسلوونی، امارات و برزیل تعلّق داشت.
منبع: تابناک
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان