در بهار سال جاری گلدان هاتان را بهاری کنید

به گزارش وبلاگ عصر نو، یکی از نشانه های بهار گیاهان رنگارنگی است که در این فصل زینت بخش هر خانه ای می شوند. اگر می خواهید بهار را بیشتر در خانه احساس کنید، از این خلاقیت غافل نشوید.

در بهار سال جاری گلدان هاتان را بهاری کنید

همانطور که گفتیم این گیاهان رنگارنگ خانه را جلوه می بخشند، اما اگر گلدان آنها با دکور خانه مان جور درنیامد چه؟ نگران نباشید حل کردن این قسمت آسان است. با مقداری ذوق، اندکی صبر و چند قوطی رنگ کاردستی مشکل حل می گردد! این همه کاری است که باید انجام دهید!

یکی از خوبی های این خلاقیت آن است که می توان بچه ها را هم در آن دخیل کرد و از آن یک روز شاد ساخت.

به چه وسایلی احتیاج داریم؟

- گلدان سفالی (همه گلفروشی ها این گلدان ها را به قیمتی عالی می فروشند)

- رنگ کاردستی (یا هر رنگ ضد آب دیگری)

- نوار چسب

- کش پول

- برس رنگ

- برس فومی

- گیاه!

دست به کار شوید!

مرحله اول - طرح تان را تعیین کنید

اینکه بدون هیچ برنامه ای قلمو به دست بگیرید و آغاز به رنگ کردن گلدان کنید کار عاقلانه ای نیست! بهتر است قبل از رنگ کردن طرحی که می خواهید روی گلدان بکشید را تعیین کنید و بدانید روی هر گلدان چه طرح و الگویی می خواهید. بعلاوه در نظر داشته باشید هر چه کار را تمیز تر انجام دهید ظاهر آن شیک تر خواهد شد.

از آنجایی که من تصمیم گرفتم روی گلدانم خطوط منظمی بکشم از کش پول یا نوار چسب برای تمیز درآمدن کار استفاده کردم.

اگر نقاش ماهری هستید می توانید بدون استفاده از یاری این وسایل خودتان خطوطی صاف روی گلدان ایجاد کنید.

مرحله دوم - کش ها را دور گلدان قرار دهید و رنگ کنید

دو کش را به فاصله دلخواه از هم دور گلدان قرار دهید و حد فاصل آنها را رنگ کنید. سعی کنید رنگی که استفاده می کنید و طرحی که روی گلدان می کشید با کل دکور خانه تان همخوانی داشته باشد. چند نکته برای رنگ زدن:

- اگر از رنگ های کم رنگ استفاده می کنید ممکن است مجبور شوید گلدان را چند دست رنگ کنید.

- برای ایجاد خطوط نازک روی گلدان از قلموی نقاشی بهره ببرید. برای سطوح بزرگ تر از برس فومی بهره ببرید.

- وقتی از کش پول یا نوار چسب استفاده می کنید آنها را قبل از اینکه رنگ تان خشک گردد از روی گلدان بردارید. اگر بعد از خشک شدن رنگ آنها را بردارید ممکن است قطعات کوچکی از رنگ را با خود بردارند.

- به جای برداشتن کش پول از دور گلدان، آن را با قیچی ببرید.

مرحله سوم - اجازه دهید رنگ خشک گردد

خیلی طول نمی کشد که رنگ تان خشک گردد. اگر از رنگ کاردستی استفاده نموده اید این رنگ خیلی زود خشک می گردد. اگر می خواهید گلدان را چند لایه رنگ کنید، ابتدا اجازه دهید لایه قبلی خشک گردد و سپس لایه رنگ بعدی را روی آن بزنید. سعی کنید از رنگ های متضاد با هم بهره ببرید و یا دست کم از ترکیب رنگ های روشن و تیره. اگر می خواهید یک رنگ روشن و یک رنگ تیره را به طور متناوب در کنار هم بزنید، ابتدا رنگ روشن را بزنید و سپس رنگ تیره را در ردیف کناری بزنید.

مرحله چهارم - گیاهان تان را اضافه کنید

دو راه برای انجام این کار دارید. یکی آنکه گیاه را مستقیما درون گلدان بکارید. در این صورت بهتر است درون گلدان را با ماده ای ضد آب عایق بندی کنید وگرنه گلدان سفالی تان مقداری از رطوبت را جذب می نماید و خراب می گردد. حتما در زیر گلدان ها یک زیر گلدانی قرار دهید تا آب اضافی درون آن بزیرد و خانه تان کثیف نگردد.

راه دوم آن است که گیاه را درون گلدان پلاستیکی خودش نگه دارید و آنها را با همان گلدان درون گلدان سفالی بگذارید. در این مورد می توانید گیاه را در هنگام آبیاری از گلدان سفالی بیرون آورید و بعد از آبیاری و خارج شدن آب اضافه دوباره آن را درون گلدان بگذارید. به این ترتیب خانه تان کثیف نمی گردد و احتیاجی هم به عایق کردن گلدان ندارید. در کل بهتر است گیاهانی مانند ساکولنت یا کاکتوس را درون این گلدان ها قرار دهید چرا که آنها آبیاری کمتری احتیاج دارند.

از گلدان های زیبا تان لذت ببرید! آنها هر اتاقی را سرحال می نمایند.

منبع: فوت و فن / thespruce.com

به "در بهار سال جاری گلدان هاتان را بهاری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در بهار سال جاری گلدان هاتان را بهاری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید