درخواست مجدد واشنگتن از آنکارا در کنار گذاشتن اس400

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرگزاری خبرنگاران- آمریکا بار دیگر از ترکیه خواست از سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه استفاده نکند و این سامانه دفاع موشکی روسی کنار گذاشته گردد.

درخواست مجدد واشنگتن از آنکارا در کنار گذاشتن اس400

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عصر نو، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه تلفنی با حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه تبادل نظر کرد و از وی خواست تا آنکارا سامانه دفاع موشکی اس400 روسی را فعال نکند.

آستین و آکار در این تبادل نظر درباره بی ثباتی در طول مرز های شرقی و جنوبی ناتو از جمله چالش هایی که از سوی روسیه ایجاد شده صحبت کردند.

آستین بر اهمیت کوشش برای تقویت همکاری نظامی میان ترکیه و آمریکا تاکید نموده و از آنکارا خواست تا سامانه دفاع موشکی اس 400 کنار گذاشته گردد.

اقدام آنکارا برای خرید سامانه اس 400 باعث تنش در روابط آنکارا و واشنگتن شده است. واشنگتن از آنکارا خواسته تا قرارداد خرید این سامانه را با روسیه لغو کند. آنکارا تا کنون با این خواسته واشنگتن مخالفت نموده است این در حالی است که واشنگتن به دلیل اصرار آنکارا برای خرید این سامانه، ترکیه را از برنامه فراوری جنگنده اف35 کنار گذاشته و تحریم هایی را نیز علیه این کشور اعمال نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "درخواست مجدد واشنگتن از آنکارا در کنار گذاشتن اس400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجدد واشنگتن از آنکارا در کنار گذاشتن اس400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید