سامسونگ از گوشی های سری گلکسی S23 رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ عصر نو، بعد از یک سال انتظار، درست در زمانی که مدت ها قبل معین شده بود، سامسونگ از گوشی های سری گلکسی S23 رونمایی نموده است. محصولاتی که در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا قرار است به مدت یک سال به عنوان پرچم داران این شرکت کره ای در بازار با سایر گوشی ها رقابت نمایند.

سامسونگ از گوشی های سری گلکسی S23 رونمایی کرد

گوشی های سری گلکسی S23 با بهره مندی از یک سری قابلیت مجذوب نماینده در مقایسه با نسل گذشته، از برترین پرچم دارانی محسوب می شوند که سامسونگ تا به امروز رونمایی و راهی بازار نموده است. روی کاغذ، مشخصات فنی این گوشی ها استثنائی است و به احتمال زیاد در عمل هم باید انتظار کیفیت بالایی را داشته باشیم. این گوشی ها درست مثل سال گذشته در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا رونمایی شده اند که در ادامه به آنالیز جزئی آن ها خواهیم پرداخت.

سامسونگ گلکسی S23 و S23 پلاس

مثل دفعات قبل، فرق بین مدل استاندارد و پلاس به مقدار نمایشگر و در نتیجه ظرفیت باتری محدود می گردد. به جز این دو مورد تفاوت خاصی را بین دو محصول شاهد نیستیم. سامسونگ برای مدل استاندارد از این سری از نمایشگری 6.1 اینچی استفاده نموده که وضوح آن به +FHD و رفرش ریت هم به 120 هرتز می رسد. این رفرش ریت تطبیق پذیر است و از 48 تا 120 هرتز بسته به نوع محتوا جابجا می گردد. به عنوان محافظ صفحه هم برچسب گوریلا گلس ویکتوس 2 را شاهد هستیم که نوترین برچسب محافظ ساخت شرکت کورنینگ است.

سامسونگ بار دیگر تصمیم گرفته کیفیت ساخت مدل استاندارد را افزایش دهد، بدین ترتیب در ساخت آن از ترکیب شیشه (پنل پشتی) و آلومینیوم (فریم ها) استفاده نموده است. آلومینیوم به کار رفته در ساخت این گوشی هم بسیار با کیفیت بوده و در برابر ضربه و خط و خش عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد. وزن گلکسی S23 هم به 167 گرم می رسد.

به عنوان سیستم عامل و رابط کاربری پیش فرض، One UI 5.1 را سوار بر اندروید 13 شاهد هستیم که طبق سیاست نرم افزاری نو سامسونگ تا 4 سال از آن به صورت نرم افزاری پشتیبانی می گردد. به عنوان قلب تپنده، پردازنده فوق العاده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 در این گوشی ایفای نقش می نماید که از یک هسته Cortex-X3 با فرکانس ارتقا یافته از 3.2 به 3.36، دو هسته Cortex-A715 با فرکانس 2.8، دو هسته از نوع Cortex-A710 با فرکانس 2.8 و سه هسته از نوع Cortex-A510 با فرکانس 2 گیگاهرتز تشکیل شده و از پردازنده گرافیکی آدرنو 740 هم برای انجام وظایف گرافیکی بهره می برد که فرکانس آن از 680 در نسخه معمولی به 719 مگاهرتز افزایش پیدا نموده است. این پردازنده به طور اختصاصی برای گوشی های سامسونگ طراحی شده و حتی نام Snapdragon for Galaxy برای آن انتخاب شده است. از اصلی ترین تفاوت آن با مدل معمولی که در گوشی های سایر برندها استفاده می گردد می توان به پردازشگر هوش مصنوعی 6 هسته ای آن اشاره نمود که در انجام وظایف مربوط به این حیطه عملکرد حیرت انگیزی از خود به نمایش می گذارد. تأثیر این ارتقا را به احتمال زیاد باید در پردازش تصاویر به وضوح ببینیم.

این گوشی قرار است در سه مدل با ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی 128/8، 256/8 و 512/8 گیگابایت راهی بازار گردد که در این بین فقط مدل 128/8 آن از حافظه داخلی با فناوری UFS 3.1 بهره می برد. دو مدل دیگر به حافظه داخلی پرسرعت UFS 4.0 مجهز شده اند که سرعت به مراتب بالاتری دارد. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی هم در این گوشی دیده نمی گردد.

در بخش دوربین مشخصات نسبتا مشابهی را در مقایسه با قبل شاهد هستیم. یعنی همان دوربین 50 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 و مقدار سنسور 1/1.56 اینچ با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال که یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو با امکان زوم 3 برابری اپتیکال و 12 مگاپیکسلی فوق عریض با لرزشگیر Super Steady در حالت ویدیو و زاویه دید 120 درجه ای آن را همراهی می نمایند. این دوربین امکان ضبط ویدیو با کیفیت 8K@24/30 را به کاربران می دهد. دوربین سلفی هم 12 مگاپیکسلی است و در وضوح 4K@30/60 قادر به فیلم برداری است. این دوربین بعلاوه از فوکوس اتوماتیک هم بهره می برد.

به عنوان منبع تغذیه شاهد یک باتری 3900 میلی آمپر ساعتی در این گوشی هستیم که از شارژر 25 واتی هم پشتیبانی می نماید اما این شارژر درون جعبه در دسترس قرار ندارد و برای خرید آن باید سوا از پول خود گوشی، مبلغ دیگری را هزینه کنید. از جمله سایر امکانات گلکسی S23 می توان به پشتیبانی از شارژر بی سیم با سرعت 10 وات، شارژر معکوس با سرعت 4.5 وات، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک، بلندگوهای استریو تنظیم شده به وسیله شرکت AKG، حواشی بسیار کم اطراف بدنه، استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 و پشتیبانی از دو سیم کارت اشاره نمود.

گلکسی S23 پلاس دقیقا از همین مشخصات بهره می برد با این تفاوت که نمایشگر آن 6.6 اینچی است، وزن آن به 195 گرم می رسد، در دو مدل با ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی 256/8 و 512/8 گیگابایت به فروش می رسد که در هر دو مدل فناوری حافظه داخلی UFS 4.0 است، ظرفیت باتری آن به 4700 میلی آمپر ساعت می رسد و از شارژر 45 واتی پشتیبانی می نماید. در غیر این صورت از پردازنده گرفته تا دوربین، استاندارد مقاومتی، کیفیت نمایشگر، امکانات نرم افزاری و… تفاوتی بین این مدل و مدل استاندارد وجود ندارد.

این دو گوشی در رنگ های سبز، مشکی، لاوندر و کرم و با قیمت پایه 800 دلار و 1000 دلار در آمریکا و 950 یورو و 1200 یورو در بازار اروپا به فروش خواهند رسید.

S23 اولترا

اما می رسیم به گل سر سبد این مجموعه یعنی گلکسی S23 اولترا. محصولی که قرار است پرچم دار اصلی سامسونگ در سال 2023 باشد و در نتیجه انتظار می رود امکانات و قابلیت های آن به مراتب از دو گوشی دیگر و بعلاوه در مقایسه با نسل قبل بیشتر باشد. این گوشی از لحاظ کیفیت ساخت تفاوتی با دو مدل دیگر ندارد و در ساخت آن از آلومینیوم برای فریم های کناری و شیشه برای پنل پشتی استفاده شده است اما به واسطه مقدار بزرگی که دارد، وزن آن به 233 گرم می رسد.

کیفیت پنل نمایشگر این گوشی +QHD یا همان 1440 × 3088 پیکسل است که حداکثر مقدار روشنایی در آن به 1750 نیت می رسد. این نمایشگر 6.8 اینچی از رفرش ریت تطبیق پذیر 120 هرتزی هم بهره می برد که در مواقع غیر ضروری تا 1 هرتز هم کاهش پیدا می نماید. سیستم عامل و سخت افزار هم مثل کیفیت ساخت، از جمله مواردی است که گلکسی S23 در آن با دو مدل دیگر تفاوتی ندارد. یعنی اندروید 13، رابط کاربری One UI 5.1 و پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 را در اینجا هم شاهد هستیم اما به لطف مقدار بزرگ این گوشی، این فرصت فراهم شده تا سامسونگ خنک نماینده به مراتب پیشرفته تری را در این گوشی تعبیه کند تا به راحتی بتواند از پس پردازنده قدری چون اسنپدراگون 8 نسل 2 برآید. این گوشی در چهار مدل با ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی 256/8، 256/12، 512، 12 گیگابایت و 1T/12 گیگابایت در دسترس قرار خواهد گرفت که در تمامی مدل های آن نوع حافظه داخلی UFS 4.0 خواهد بود.

البته یک تفاوت جزئی در پنل جلویی این گوشی با دو مدل دیگر وجود دارد که آن، نسبت نمایشگر به بدنه است. در دو مدل استاندارد و پلاس مقدار حواشی اندکی بیشتر است و باعث شده نسبت نمایشگر به بدنه به 88.9٪ برسد. این در حالی است که در گلکسی S23 اولترا سامسونگ کوشش نموده تا مقدار حواشی را به حداقل برساند. در نتیجه نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی به 89.5٪ رسیده که در مقایسه با دو مدل دیگر خیلی محسوس نیست. بعلاوه از لحاظ ظاهر کلی، گلکسی S23 اولترا به شکل تخت طراحی شده ولی دو گوشی دیگر زوایای منحنی شکل دارند.

اما در بخش دوربین، به خصوص دوربین اصلی، تفاوت به اوج می رسد. در این جا به جای سنسور 108 مگاپیکسلی که چندین نسل با پرچم داران سامسونگ همراه شد، شاهد یک سنسور 1/1.3 اینچی هستیم که وضوح آن به 200 مگاپیکسل می رسد. این سنسور قدرتمند از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می برد و و یک سنسور لیزری فوکوس اتوماتیک هم به آن در فوکوس کردن روی سوژه ها یاری می نماید. این دوربین در نور شب عملکرد حیرت انگیزی دارد و می تواند در سخت ترین شرایط نوری هم تصاویر واضح و روشنی ثبت کند.

در کنار این دوربین از دو دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو استفاده شده که قادر به زوم اپتیکال 3 و 10 برابری هستند. بعلاوه دوربین فوق عریض هم 12 مگاپیکسلی با قابلیت پیکسل دوتایی فوکوس اتوماتیک است و 120 درجه را هم تحت پوشش خود می گیرد. دوربین سلفی این گوشی اما برخلاف نسل قبل 12 مگاپیکسلی و مشابه دوربین سلفی دو مدل استاندارد و پلاس است و از قابلیت هایی نظیر +HDR10 و تماس ویدیویی دوگانه پشتیبانی می نماید.

سامسونگ برای گلکسی S23 اولترا مثل سه نسل قبل از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که از شارژر سریع 45 واتی پشتیبانی می نماید. گفته می گردد این شارژر می تواند گلکسی S23 اولترا را در مدت 30 دقیقه تا 65٪ شارژ کند. اما این شارژر درون جعبه در دسترس قرار ندارد. از جمله سایر مشخصات این محصول می توان به پشتیبانی از قلم S-Pen با زمان تأخیر 2.8 میلی ثانیه، بلندگوهای استریو، شارژ بی سیم با سرعت 10 وات، شارژ معکوس با سرعت 4.5 وات و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک اشاره نمود.

گلکسی S23 اولترا در سه رنگ سبز، لاوندر، کرم و مشکی و با قیمت 1400 یورو در اروپا و 1200 دلار در تاریخ 17 فوریه (16 روز دیگر) در آمریکا به فروش خواهد رسید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

5,040,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

6,079,000

تومان

محبوب ترین گوشی های سامسونگ در وبلاگ عصر نو

مشاهده همه

منبع: GSMArena (1,2)

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از گوشی های سری گلکسی S23 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از گوشی های سری گلکسی S23 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید