خطیب زاده: تحولات قزاقستان را به دقت زیر نظر داریم

به گزارش وبلاگ عصر نو، سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه تحولات قزاقستان را به دقت زیر نظر داریم، ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر آرامش به این کشور باز شود.

خطیب زاده: تحولات قزاقستان را به دقت زیر نظر داریم

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ عصر نو، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در واکنش به تحولات اخیر در جمهوری قزاقستان گفت: جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری در قزاقستان را به دقت زیر نظر دارد.

گفتنی است یکشنبه 12 دی جمعیتی در شهر های ژانائوزن و آکتائو به خیابان ها آمدند و به قیمت بالای سوخت اعتراض کردند. دو روز بعد، تظاهرات آلماتی را فرا گرفت. اعتراض های گسترده در شهر ها و منطقه ها مختلف قزاقستان علیرغم اعلام شرایط فوق العاده در این کشور روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و چندین هزار نفر در شهر آلماتی در قزاقستان علی رغم اعلام شرایط فوق العاده راهپیمایی نموده و با پلیس درگیر شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در همین خصوص اضافه کرد: ما براین باور هستیم که دولت و مردم فهیم کشور دوست و برادر و همسایه ما می توانند بدون دخالت خارجی و بر اساس منافع ملی خود و به وسیله تبادل نظر و به صورت مسالمت آمیز مسائل و اختلافات خود را حل و فصل نمایند.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت قزاقستان برای کشورمان حائز اهمیت است، اضافه کرد: نباید زمینه سوءاستفاده عوامل خارجی فراهم گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر آرامش به این کشور بازگردد.

گفتنی است رئیس جمهور قزاقستان نیز در پی تحولات اخیر در این کشور، در حکمی رئیس کمیته امنیت ملی این کشور را برکنار و فرد دیگری را به این سمت منصوب کرد.

گفتنی است سخنگوی کرملین روز چهارشنبه نسبت به تحولات قزاقستان واکنش نشان داد و گفت که قزاقستان می تواند مسائل خود را حل نماید و مهم است که هیچکس از خارج (کشور های غربی) در امور این کشور دخالت نکند.

از سوی دیگر خبرگزاری روسی تاس نیز روز چهارشنبه به نقل از وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو تحولات قزاقستان را با دقت زیر نظر دارد و شهروندان روس مقیم این کشور در سلامتی کامل هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خطیب زاده: تحولات قزاقستان را به دقت زیر نظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: تحولات قزاقستان را به دقت زیر نظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید