خداحافظ کاپیتان؛ با وریا غفوری از اهواز تا اهواز

به گزارش وبلاگ عصر نو، شاید خیلی ها وریا غفوری را پس از شلیک راه دور و از میانه میدان او در ملاقات نفت تهران و استقلال و گل فوق العاده ای که وارد دروازه رحمتی کرد به یاد داشته باشند، اما در واقع او چند سال قبل تر از آن و پس از گل دیدنی که در استادیوم آزادی و با لباس شهرداری تبریز و با یک شوت از پشت محوطه جریمه وارد دروازه پرسپولیس کرد، نامش را بر سر زبان ها انداخت.

خداحافظ کاپیتان؛ با وریا غفوری از اهواز تا اهواز

این نخستین تصویر از استقلالی شدن وریاست. او در خرداد 95 از سپاهان جدا شد و به تهران آمد تا برای 6 فصل با لباس آبی های مرکز به میدان برود.

همین گل های فوق العاده باعث شد تا استقلال و سپاهان برای جذب این بازیکن وارد یک دوئل مستقیم شوند که این زردپوشان اصفهانی بودند با قراردادی 2 ساله پیروز به جذب غفوری شدند. دوران حضور این بازیکن در سپاهان با فراز و نشیب هایی همراه بود تا اینکه او در خرداد 95 با انتقالی پر سر و صدا از سپاهان به استقلال آمد و در کنار بهرام افشارزاده عکس یادگاری گرفت.

وریا که پیش از آن در پاس همدان با منصوریان همکاری نموده بود، یک بار دیگر شاگرد او شد تا جانشین میلاد فخرالدینی گردد. غفوری اولین بازی خود برای استقلال را در هفته نخست لیگ شانزدهم برابر نفت تهران انجام داد و فصل نخست حضور او در جمع آبی های مرکز بدون گل زده به سرانجام رسید.

شاید خیلی ها نخستین پست اینستاگرامی وریا با لباس استقلال را به یاد نداشته باشند. بازیکنی که به مانند حضور در سپاهان، در جمع آبی ها هم شماره 21 را انتخاب کرد.

فصلی که با شکست سنگین برابر العین به سرانجام رسیده بود، در ادامه و با آغاز لیگ تازه نیز برای وریا و استقلال به بدترین شکل ممکن آغاز شد تا علیرضا منصوریان از راهنمایی آبی ها کنار برود و وینفرد شفر آلمانی به عنوان ناجی تیم زخم خورده تهرانی روی نیمکت داغ استقلال بنشیند.

حضور پیرمرد آلمانی روی نیمکت استقلال با شکست در دربی همراه شد، ولی او در ادامه بحران را از تیمش دور کرد و استقلال توانست فصل را خوب به سرانجام برساند.

این تصویری از شادی وریا پس از به ثمر رساندن اولین گلش با پیراهن استقلال است. او در اهواز و استان خوزستان گلزنی برای تیمش را آغاز کرد.

نخستین گل وریا با لباس استقلال در اهواز به ثمر رسید. او در ملاقاتی از هفته هفدهم و در لیگ هفدهم، توانست دروازه استقلال خوزستان را باز کند و تا انتهای آن فصل فوتبالی 6 گل زد و 6 مرتبه هم پاس گل داد. ولی شاید ماندگارترین لحظات حضور وریا در لباس استقلال در همان فصل رقم خورده باشد. جایی که او در ملاقات رفت برابر پرسپولیس بازنده از زمین بیرون آمد و اشک های او در سرانجام بازی، هنوز هم در فکر طرفداران به یادگار مانده است.

اشک وریا در سرانجام آن دربی که تیم رقیب با تک گل علیپور برنده شد، عایدی، اما او در بازی برگشت جبران کرد. غفوری در موقعیتی که کسی تصورش را نمی کرد، مقابل دروازه پرسپولیس حضور داشت و روی ریباند ضربه تیام، توانست دروازه علیرضا بیرانوند را باز نموده و با یک گل سه امتیازی و خاطره انگیز، استقلال را در دربی برگشت برنده کند.

شادی خاص و به یادماندنی وریا که با چهره ای هیجان زده و پر از انگیزه روی رگ دستش می زند و به سمت طرفداران می دود، صحنه ای است که تا همیشه از این بازیکن با لباس استقلال در فکر ها ثبت شده است. خوشحالی معروفی که بعد ها با بازوبند کاپیتانی بر بازو، جلوه خاص تری به خود گرفت.

فصل خوب وریا و آبی ها ادامه داشت و گویی که تیم شفر تازه روی غلتک افتاده است. آن ها هر چند لیگ را به رقیب دیرینه واگذار نموده بودند، ولی در دومین جام داخلی خوش درخشیدند و نهایتا در سرانجام همان فصل، غفوری توانست با استقلال به قهرمانی جام حذفی برسد.

لحظات ماندگار وریا در لباس استقلال بسیار بیشتر از آن است که بتوان در یک گزارش به آن اشاره نمود، اما شاید انجام وظیفه سرمربیگری مقابل پیکان در روز هایی که استراماچونی از ایران سفر نموده بود و گل و شادی بعد از آن که به بغضی فروخفته از ته دل شباهت داشت، از دیگر تصاویری است که از وریا به جا مانده است.

در روز هایی که طرفداران استقلال به کسب عنوان قهرمانی امیدوار شده بودند، اما جدایی غیرمنتظره سرمربی ایتالیایی همه چیز را به هم ریخت. او رفت تا وریا در بازی با پیکان در نقش سرمربی تیمش را راهنمایی کند. هر چند که آن بازی با تساوی 2 - 2 به سرانجام رسید، ولی بازی استقلال و پیکان همیشه یادآور بغض و فریاد وریاست.

لیگ بیست و یکم سرانجامی بود بر روز های حضور وریا در لباس استقلال که البته با رسیدن او به رویایش همراه شد. اینکه غفوری بتواند به عنوان کاپیتان استقلال جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد، هدفی بود که پس از 6 فصل تعبیر شد. او در جمع یکی از برترین استقلال های تاریخ و با شکستن انواع و اقسام رکوردها، به قهرمانی رسید تا با خاطره ای خوش، ولی تلخ از این تیم جدا گردد.

هر چند که وریا به واسطه گلی که در شهرآورد مرکز وارد دروازه پرسپولیس کرد میان طرفداران استقلال به محبوبیت فوق العاده ای رسید، اما او همیشه به علت مواضع خارج از زمین فوتبال و صحبت درباره مسائل زندگی اجتماعی مردم، نزد افراد غیرفوتبالی و حتی طرفداران رقیب نیز به مقبولیت خاصی رسید و همین مسئله او را به چهره ای فراتر از زمین مسابقه تبدیل کرد.

این آخرین تصویر از وریا و استقلال است. پست خداحافظی کاپیتان در صفحه اینستاگرامش با بیش از یک میلیون لایک. داستان غفوری و لباس آبی و بازوبند کاپیتانی، اینگونه به سرانجام رسید، ولی شاید او یک روز دیگر و در پست تازهی به عنوان مربی و یا شاید هم مدیر به استقلال بازگردد.

شاید دست تقدیر باعث شده تا پای خاطرات و اتفاقات مهم زندگی وریا به استان خوزستان کشیده گردد. او در اهواز نخستین گلش را با پیراهن استقلال به ثمر رساند، در خرمشهر با آبی های مرکز کاپ قهرمانی جام حذفی را بالای سر برد و در اهواز با استقلال قهرمان لیگ برتر شد. او حالا باید پس از جدایی تلخ از مرکز، پس از 6 فصل حضور در لباس آبی پوشان، راهی اهواز گردد و این بار به عنوان بازیکن فولاد در میادین حاضر گردد.

وریا که دوران اوج فوتبالی خود را در استقلال سپری کرد، شاید یک روزی مجددا به این تیم بازگشته و او را در جمع آبی های مرکز ببینیم. با این تفاوت که او این مرتبه با پستی جز فوتبالیست و به عنوان مربی و یا مدیر به استقلال بازگردد. غفوری بار ها اعلام نموده که به کار های مدیریتی علاقه دارد و هیچ بعید نیست و او در روز های پس از کنار گذاشتن فوتبال، روی نیمکت مدیریت آبی ها بنشیند. پس باید از الان برای بازگشت وریا به استقلال، لحظه شماری کرد.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو

به "خداحافظ کاپیتان؛ با وریا غفوری از اهواز تا اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظ کاپیتان؛ با وریا غفوری از اهواز تا اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید