آنالیز افسانه های ایرانی و کرواتی

به گزارش وبلاگ عصر نو، تهران (پانا) - شانزدهمین جشنواره افسانه اُگولین با معرفی کتاب جنگل ایزدباد و سه قصه دیگر و آنالیز افسانه های ایرانی و کرواتی برگزار می گردد.

آنالیز افسانه های ایرانی و کرواتی

به گزارش ایسنا، انجمن ایران دوستان کرواسی با همکاری موسسه خانه ایوانا و انجمن گردشگری شهر اُگولین، شانزدهمین جشنواره افسانه اُگولین را به معرفی کتاب جنگل ایزدباد و سه قصه دیگر و آنالیز افسانه های ایرانی و کرواتی اختصاص داده است.

این برنامه در روز شنبه (11 سپتامبر - 20 شهریورماه) در دو قسمت جداگانه در محل قلعه فرانکوپان شهر اوگولین برگزار خواهد شد.

در بخش اول برنامه که به صورت کارگاه آموزشی برگزار می گردد و از ساعت 13:30 تا 15 ادامه دارد، زهرا نادری، آموزگار مدرسه های ایران، به تجربه خود در رابطه با افسانه های کرواتی خواهد پرداخت. بعلاوه داستان سیمرغ و زال شاهنامه را برای دانش آموزان حاضر در کارگاه خواهد خواند. این داستان به وسیله ته آ کریزمانیچ به زبان کرواتی ترجمه شده است.

دانش آموزان حاضر در برنامه شخصیت های داستان سیمرغ و زال را نقاشی خواهند کرد و هدایایی از صنایع دستی ایران به آن ها داده خواهد شد. در این کارگاه، چندین دانش آموز از کشورمان به وسیله اینترنتی به جمع دانش آموزان کروات می پیوندند و در رابطه با افسانه های کرواتی صحبت خواهند کرد.

بعلاوه در برنامه دوم که از ساعت 16 تا 17 برگزار می گردد، ماریانا هامرشاک، از انستیتو فولکلورشناسی جمهوری کرواسی درباره مهاجرت افسانه ها سخنرانی خواهد نمود.

دیگر سخنرانان این برنامه، زهرا نادری، ویرایشگر و ابتهاج نوایی، مترجم کتاب جنگل ایزدباد (مجموعه ای از قصه های ایوانا برلیچ ماژورانیچ) خواهند بود.

بر اساس معرفی ارائه شده، کتاب جنگل ایزدباد، حاوی افسانه های مردم اسلاو و داستان های ماژورانیچ است که اخیرا از سوی نشر شهاب ثاقب در ایران منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آنالیز افسانه های ایرانی و کرواتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز افسانه های ایرانی و کرواتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید