باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی

به گزارش وبلاگ عصر نو، گزارش ارزیابی و ارزشیابی خودرو های ساخت داخل در شهریور 1400 به وسیله اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده است.

باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی

به گزارش گروه مالی وبلاگ عصر نو، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودرو ها در کشور را برعهده دارد. این شرکت نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی مشخص شده برای هرخودرو، براساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. گزارشی که از این آنالیز حاصل می گردد را هرماه به وزارت صمت ارائه می نماید.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مطابق دستورالعمل های موجود، خودرو های داخلی را در پنج دسته قیمتی، مورد آنالیز قرار داده و بسته به سطح کیفی و البته اندازه رضایت مشتریان، بین 1 تا 5 ستاره کیفی را به آن ها اختصاص می دهد. هدف اصلی از این گزارش، ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت بین خودروساز ها است.

براساس این گزارش در شهریورماه 1400 در گروه خودرو های سبک، بخش وانت و در فهرست قیمتی 2، وانت های کارا 2000 تک کابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دو کابین تیپ 3 از فراوریات شرکت بهمن موتور و خودرو سایپا 151 شرکت سایپا بن رو پیروز به کسب سه ستاره کیفی شده اند.

بعلاوه وانت های نیسان تک سوز آپشنال و نیسان دوگانه سوز آپشنال از محصولات شرکت زامیاد هر کدام یک ستاره کیفی به دست آوردند.

در فهرست قیمتی یک گروه وانت نیز وانت نیوپیکاپ فوتون دیزلی (ایران خودرو دیزل) 4 ستاره کیفی را از آن خود کرد و وانت پیکاپ UAZ شرکت سروش دیزل مبنا نیز سه ستاره کیفی به دست آورد.

در گروه سبک، بخش سواری و در فهرست قیمتی یک، خودرو تیگو 7 فراوری شده در شرکت مدیران خودرو سه ستاره کیفی دریافت کرده است. بعلاوه در فهرست قیمتی 2، هایما S7 اتوماتیک ایرانخودرو خراسان چهار ستاره کیفی را از آن خود نمود.

JAC-S5 و JAC-S3 کرمان موتور در این فهرست قیمتی سه ستاره ای شدند. SWM G01 شرکت سیف خودرو، تیگو 5 و آریزو 5 توربو مدیران خودرو نیز سه ستاره کیفی به دست آوردند.

در این گروه و این کلاس قیمتی خودروی دیگنیتی شرکت بهمن موتور 5 ستاره کامل کیفی را از آن خود کرد و MVM XS33 مدیران خودرو نیز دو ستاره کسب کرد.

بعلاوه در کلاس قیمتی چهار، دنا پلاس توربو اتوماتیک شرکت ایران خودرو 5 ستاره کامل کسب کرد و خودرو های پژو 207، پژو 207 اتوماتیک و دنا پلاس از ایران خودرو و پژو 207 اتوماتیک پانورمای شرکت ایران خودرو نیز هر کدام چهار ستاره کیفی به دست آوردند.

در این فهرست قیمتی رانا پلاس، پژو 206 و دنا همگی از محصولات ایران خودرو سه ستاره کیفی را از آن خود کردند و پژو پارس اتوماتیک ایران خودرو کرمانشاه نیز سه ستاره ای شدند. در این فهرست، سمند و سورن پلاس ایرانخودرو تبریز، پژو پارس ایران خودرو خراسان، پژو پارس ایران خودرو کرمانشاه، پژو پارس ایران خودرو، پژو پارس ایران خودرو مازندران، پژو پارس ایران خودرو فارس همگی 3 ستاره کیفی را از آن خود کردند.

بعلاوه پژو 405 ایرانخودرو خراسان سه ستاره کیفی کسب کرد و تارای ایرانخودرو پیروز به کسب 4 ستاره کیفی شد. در سطح قیمتی پنج نیز کوییک سایپا 4 ستاره به دست آورد. در این سطح قیمتی کوییک R پارس خودرو، تیبا 2 شرکت سایپا و بعلاوه ساینای پارس خودرو پیروز به دریافت 3 ستاره کیفی شدند.

ساینای شرکت سایپا سیتروئن و تیبای شرکت سایپا سیتروئن نیز 3 ستاره دریافت نمودند. کوییک S شرکت سایپا 4 ستاره و ساینا S پارس خودرو نیز 3 ستاره به دست آوردند.

در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو 85NMR و کامیونت ایسوزو NPR75K بهمن دیزل پیروز به کسب 5 ستاره کامل کیفی شدند و کامیونت شیلر بهمن دیزل به همراه کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل نیز 4 ستاره کیفی را از آن خود کردند.

در بخش کامیون نیز کامیون ایسوزو NPR75M بهمن دیزل چهار ستاره کیفی به دست آورد و کامیون بنز WH ایران خودرو دیزل نیز سه ستاره کیفی به دست آوردند. بعلاوه کامیون FAW TigerV8 از فراوریات شرکت سیبا موتور نیز پیروز شد 4 ستاره کیفی را به دست آورد. در بخش کشنده، خودروی کشنده FAWJ6 سیباموتور و کشنده نیوفوتون 4AUMAN H ایرانخودرو دیزل چهار ستاره ای شدند. در این بخش، کشنده سیتراک C7 متعلق به شرکت پیلسان نیز 4 ستاره کیفی را از آن خود کرد و کشنده دیما HT490 دیما دیزل و کشنده C&C آریا دیزل نیز 4 ستاره به دست آوردند.

در بخش مینی بوس؛ مینی بوس پگاسوز شرکت بهمن دیزل 3 ستاره کیفی به دست آورد و ون مسافری هیوندا H350 از فراوریات سروش دیزل مبنا نیز 4 ستاره کیفی را از آن خود کرد. در بخش اتوبوس شهری نیز اتوبوس شهری ATROS فراوری شرکت ایران خودرو دیزل 4 ستاره کیفی را به دست آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید