میزان گیری قند خون بدون احتیاج به خون!

به گزارش وبلاگ عصر نو، افراد مبتلا به دیابت باید به صورت مستمر گلوکز خون خود را مقدار گیری نمایند تا بتوانند بیماری خود را مدیریت و کنترل نمایند.

میزان گیری قند خون بدون احتیاج به خون!

همه می دانند که مبتلایان به دیابت، ناگزیرند تا انگشتان خود را خراشیده و خون خود را تست نمایند، یا یک دستگاه اندازه گیری با یک لوله کوچک وارد پوست خود نمایند تا بطور مداوم گلوکز مایع بین سلولی خود را اندازه گیری نمایند. اما به تازگی، دانشمندان به ساخت حسگری پرداخته اند که به اندازه گیری غیر تهاجمی قند خون منجر شده است. با وبلاگ عصر نو همراه باشید تا درباره این حسگر بیشتر بدانید.

این حسگر زیستی نو، به جای ایجاد زخم در انگشت، با استفاده از سیگنال های الکتریکی، گلوکز را از عروق خونی به سطح پوست راهنمایی می نماید و با قرار دادن حسگر استوانه ای شکل روی آن قسمت از بدن، اندازه قند خون اندازه گیری می گردد. تمام بخش های این حسگرزیستی از یک باتری کاغذی انرژی می گیرد و کمی شبیه به یک تتو موقت به نظر می رسد .

در یک آزمایش بالینی کوچک و طی پنج روز، قند خون دو فرد سالم و یک فرد مبتلا به دیابت، مورد آنالیز نهاده شد و این دستگاه، گلوکز خون آن ها را اندازه گیری کرد، که نتایج آن تقریبا مانند نتایج آزمایش استاندارد بالینی خون بود. این نتایج در حالی است که هیچ یک از بیماران گزارشی از درد و ناراحتی ندادند.

این یک دستگاه تست قند خون غیرتهاجمی و یا با کم ترین اندازه تهاجم است. این دستگاه نه تنها می تواند یک پیشرفت بزرگ در شیوه زندگی مبتلایان به دیابت باشد، بلکه می تواند بعضی از مشکلاتی که قبلا به سبب اندازه گیری قند خون به وجود می آمد، مانند درد، تحریکات پوستی و عفونت ایجاد شده را نیز حل نماید.

در حال حاضر هیچ دستگاه سنجش غیرتهاجمی در بازار موجود نیست

تا به امروز چندین روش برای اندازه گیری غیر تهاجمی قند خون وجود داشته است. بسیاری از آن ها به جای توجه به سلامتی افراد مبتلا به دیابت، بخش لوکس بازار سلامت را هدف قرار داده اند.

یکی از روش های متداول، استفاده از عرق برای اندازه گیری قند خون است. در اوایل امسال، شایعاتی مبنی بر پیگیری شرکت اپل برای انتشار یک دستگاه سنجش قند خون بدون احتیاج به سوزن نیز منتشر شد. حتی ممکن است به خاطر داشته باشید که گوگل نیز سعی داشت تا یک لنز تماسی برای تشخیص گلوکز در اشک ها ایجاد کند. اما تا به امروز، تمام این کوشش ها با مشکل روبرو شده است.

نکته مهم این است که، گلوکز بسیار زیادی در خون وجود ندارد. وقتی با استفاده از ماده ای مانند عرق، سطح گلوکز خون را اندازه گیری می کنید، اندازی گیری دقیق نیست.

بعلاوه، اگر سطح قند خون بیش از حد بالا باشد، در اشک، بزاق دهان، عرق، و یا ادرار وجود خواهد داشت. اما اگر اندازه آن کاهش یابد، عملا برای تشخیص آن باید شکافی روی پوست ایجاد گردد. حتی ممکن است آزمایش قند خون با ایجاد شکاف روی نوک انگشت نیز با نتایج نادرستی انتها پذیرد.

اگر کسی دیابتی باشد، نتایج نادرست این آزمایش می تواند خطرساز باشد و ممکن است فرد مبتلا، در زمانی که احتیاجی ندارد به اشتباه انسولین تزریق کند و یا در زمان مورد احتیاج، انسولین تزریق نکند.

یکی از محققان این مطالعه نو اظهار کرد: این دستگاه به درستی کالیبره شده و می تواند برای نظارت مداوم بر اندازه گلوکز مناسب باشد. با این حال، مطالعات صورت گرفته محدود و در مراحل اولیه بوده است و برای مشخص نحوه استفاده دقیق و آسان از این قطعه مطالعات بیشتری ضروری است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب ترین تداخلات غذایی را بشناسید را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "میزان گیری قند خون بدون احتیاج به خون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان گیری قند خون بدون احتیاج به خون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید