افتتاح 30 هزار شعبه فروش شیائومی تا 3 سال آینده

به گزارش وبلاگ عصر نو، شرکت سازنده تلفن هوشمند چینی شیائومی برای تحرک بخشیدن به رشد فروش داخلی در بازار بسیار رقابتی، هزاران شعبه فروش افتتاح می کند.

افتتاح 30 هزار شعبه فروش شیائومی تا 3 سال آینده

شیائومی 30 اکتبر ده هزارمین شعبه فروش خود را افتتاح کرد و هدف نوی برای گشایش 30 هزار شعبه در دو تا سه سال آینده معین کرد.

فروشگاه های فیزیکی تغییر رویکردی برای این شرکت محسوب می شوند که با پیشگام شدن در فروش آنلاین تلفن هوشمند به سرعت رشد کرد و نشان می دهد بعضی از شرکت های چینی چگونه به کند شدن رشد مصرف و کندی رشد اقتصادی واکنش نشان می دهند.

به گفته تحلیلگران، اما این رویکرد چالش هایی را در قالب هزینه های بالاتر تبلیغات و فهرست اموال دارد.

شانگ جین، مدیرکل خرده فروشی شیائومی برای چین به رویترز گفت: در آینده استراتژی این شرکت به سمت توانمندی های فروش غیراینترنتی پیش می رود. هدف اولیه ما این است که فروش غیراینترنتی ما حجم مشابه فروش آنلاین را داشته باشد.

شیائومی پیروز شده است حضورش را در بازارهای خارجی توسعه دهد اما به دلیل حضور غیراینترنتی ضعیف تر، در بازار داخلی عقب تر از رقیبان بزرگتری مانند اوپو و Vivo قرار گرفته است. حدود 70 درصد از کل تلفن های هوشمند در چین به صورت غیراینترنتی خریداری می شود در حالی که تنها 30 درصد از فروش شیائومی آفلاین است.

شعبه های فروش نو شیائومی همچنین دستگاه های خانگی و دوربین هایی با قابلیت اتصال به اینترنت عرضه می کنند که حاشیه سود بالاتری نسبت به تلفن های هوشمند دارند. تحلیلگران می گویند حاشیه سود این دستگاه ها 15 درصد بالاتر است و شیائومی را از رقیبانش متمایز می کند.

شیائومی امیدوار است فروشگاه های نوش به نمایشگاه هایی برای خودروهای برقی تبدیل شود که آخرین پروژه کارآفرینی بزرگ لی جون، موسس شیائومی خواهد بود. این شرکت قصد دارد تولید انبوه خودروهای برقی را تا سال 2024 آغاز کند.

شیائومی مدل فروش آنلاین را به دلیل پایین ماندن هزینه ها و عدم نیاز به شبکه هایی از توزیع کنندگان دنبال کرده است. این استراتژی به این شرکت کمک کرد از زمان تولدش در سال 2010 به سرعت رشد کند. طبق آمار شرکت تحقیقات بازار Canalys، این شرکت در سه ماهه دوم از اپل سبقت گرفت و دومین سازنده تلفن هوشمند بزرگ جهان شد.

با این حال در بازار داخلی چین که بزرگترین بازار جهان است از رتبه نخست در سال 2015 به رتبه چهارم در سه ماهه سوم افول کرد و پس از Vivo، اوپو و آنر قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت برای حفظ سهم خود در بازار داخلی به سختی تلاش کرده است و در این راستا شعبه های فروش افتتاح کرده است. شیائومی نخستین فروشگاه خود در چین را در سال 2015 افتتاح کرد اما بسیار عقب تر از اوپو و Vivo قرار گرفته است که متعلق به شرکت بی بی کی الکترونیکس هستند. شانگ اعلام کرده که این دو رقیب اکنون حدود 200 هزار شعبه در چین دارند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "افتتاح 30 هزار شعبه فروش شیائومی تا 3 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 30 هزار شعبه فروش شیائومی تا 3 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید