اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر

به گزارش وبلاگ عصر نو، لیست نهایی جایزه ادبی بوکر درحالی اعلام شد که فقط نام یک نویسنده بریتانیایی در بین نامزدهای نهایی به چشم می خورد.

اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر

به گزارش وبلاگ عصر نو و به نقل از نیویورک تایمز، پاتریشیا لاکوود، ریچارد پاورز و مگی شیپ استد از جمله شش نویسنده راه یافته به لیست نامزدهای نهایی جایزه بوکر، یکی از معتبرترین جوایز ادبی دنیا، به تعداد می فرایند.

در این دوره از جوایز، پاورز برای رمان سردرگمی که داستان یک زن تنهای اخترزیست شناس و کوشش هایش برای مراقبت از پسرش را روایت می نماید در لیست نهایی قرار گرفته است.

از طرفی شیپ استد با رمان دایره بزرگ که روایتگر داستان زنی است که زندگی خود را وقف پرواز کردن نموده و هنرپیشه ای که نقش او را بازی می نماید توانست در جمع نامزدهای نهایی قرار بگیرد.

لاکوود هم برای نخستین رمانش کسی درباره این حرف نمی زند به اسم نامزد نهایی انتخاب شد.

از جمله دیگر نویسندگانی که در یک کنفرانس خبری آنلاین به اسم نامزد نهایی بوکر معرفی شدند می توان به آنوک ارودپگاسام برای سفری به شمال کتابی درباره مرگ یک مددجو در بحبوحه درگیری های داخلی سریلانکا، نظیفه محمد برای مردان خوش اقبال کتابی درباره وقوع یک ناعدالتی در ولز و دیمن گالگوت برای سوگند کتابی درباره یک خانواده سفیدپوست در دوران پس از آپارتاید در آفریقای شمالی اشاره نمود.

سه مورد از نامزدهای سال جاری آمریکایی ها هستند و فقط یک مورد از بین نویسندگان بریتانیایی در این لیست قرار گرفته است. این درحالی است که این جایزه پیش تر به آثار نویسندگانی از بریتانیا، ایرلند، زیمبابوه و کشورهای مشترک المنافع محدود بود.

بعضی از رمان های برجسته سال جاری از جمله کلارا و خورشید نوشته کازوئو ایشی گورو در لیست نامزدهای اولیه قرار گرفتند ولی از راهیابی به لیست نهایی بازماندند.

برنده جایزه 50هزار پوندی بوکر در سوم نوامبر معین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نامزدهای نهایی جایزه ادبی بوکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید