آنچه که باید در خصوص کار در دفتر اسناد رسمی بدانیم !

به گزارش وبلاگ عصر نو، رپرتاژ آگهی - کتاب آموزش تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی دقیقاً همان چیزی است که برای راه اندازی یا کار در یک دفتر اسناد رسمی باید داشته باشیم. سال هاست که خلاء یک آموزش کامل و جامع در زمینه اشتغال در دفتر اسناد رسمی وجود داشته و کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی با آموزش های تخصصی خود این خلاء را پرنموده و مورد استقبال زیادی از سوی سردفتران و افرادی که علاقه مند به حضور در این حرفه می باشند، قرار گرفته است.

آنچه که باید در خصوص کار در دفتر اسناد رسمی بدانیم !

کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی که برای اولین بار و توسط اسماعیل وفایی تالیف و منتشر شده است، مرجعی نوشتاری در زمینه آموزش تخصصی کار در دفاتر اسناد رسمی می باشد. ولی شاید برای بعضی از مخاطبان که آشنایی زیادی با کارها و وظایف یک دفترخانه اسناد رسمی ندارند، جای سؤال باشد که مگر یک دفترخانه چه کار تخصصی انجام می دهد که احتیاج به آموزش و کتاب و… دارد؟

بنابراین بهتر است در ابتدا توضیحاتی راجع به ماهیت دفتر اسناد رسمی بدهیم تا ضرورت انتشار کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی را بهتر درک کنیم. پس با ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با ماهیت دفتر اسناد رسمی

دفتر اسناد رسمی، در طول تاریخ کشورمان قدمتی طولانی دارد و پس از نهاد قضاء، بعنوان یکی از تنظیم کنندگان سند از قدیمی ترین نهادهای حقوقیِ ایران باستان محسوب می گردد. این مرکز پس از اسلام، همیشه مورد توجه و مقررات آن بصورت مداوم درگیر تغییرات بوده است.

این تغییرات مکرر موجب بوجود آمدن گستره ای از قوانین و شیوه نامه های تنظیم اسناد مختلف را بوجود آورده است که حتی در مواقعی، سردفتران با سابقه نیز برای تنظیم بعضی از اسناد خاص، احتیاج به رجوع و مطالعه این شیوه نامه ها پیدا می کنند و اینجاست که وجود کتاب آموزش کاربردی کار در دفتر اسناد رسمی که توسط اسماعیل وفایی تهیه و منتشر شده می تواند راهگشا و یاری یار تخصصی و خوبی محسوب گردد. در واقع دفتر اسناد رسمی علیرغم اینکه زیرنظر قوه قضائیه می باشد، ولی هیچگونه ارتباط مالی و مالی با این قوه نداشته و بعنوان یک نهاد مستقل و بدون وابستگی به حاکمیت سیاسی محسوب می گردد و به عنوان یک مرکز حقوقی و مدنی رابط حاکمیت و شهروندان است.

لزوم آموزش سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی

در سال های اخیر علاقه مندانِ ورود به کار در دفترخانه، به وسیله آموزش غیر حضوری و آنلاین سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی نیز می توانند با شیوه های انجام این کار آشنا شوند و با آگاهی وارد این حرفه شوند.

البته هر آموزشی مناسب نیست و آموزش غیر حضوری و آنلاین سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی زمانی اعتبار لازم را پیدا می نماید که زیرنظر اساتید مجرب و باسابقه تدریس گردد تا دانشجویان با مسائل مورد احتیاج و ظرایف این کار بخوبی آشنا شوند.

یکی ازمهمترین اهداف تالیف و نگارش کتاب تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی ، استفاده دانشجویان و یا فارغ التحصیلان رشته حقوق ثبت و یا سایر رشته های مرتبط با آن می باشد.

زیرا بیشتر فارغ التحصیلان رشته حقوق ثبت قصد دارند به هر عنوانی در دفاتر اسناد رسمی فعالیت کنند.به عنوان سردفتر دفتر اسناد رسمی ، دفتریار و یا حتی یک اپراتور - سندنویس ماهر ، که اگر چه با گذراندن واحد های درسی دانشگاهی به علم و دانش ثبتی و حقوقی اشراف کامل پیدا کرده اند ؛ لکن هیچگونه مهارت و تجربه و تخصصی در این زمینه ندارند و از سوی دیگر هیچگاه تا به امروز یک کارآموزی مناسب برای فعالیت در دفترخانه وجود نداشته است.

لذا وجود کتاب آموزش تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی به همراه فیلم های آموزش نحوه صحیح تنظیم کلیه اسناد و کار با سیستم ثبت آنی برای اولین بار ، می تواند مرجع خوب و مناسبی برای دانش آموختگان حقوق ثبت و علاقه مندان به کار در دفاتر اسناد رسمی بشمار بیاید.

دفاتر اسناد رسمی می توانند با تنظیم دقیق اسناد، نقش زیادی در کاهش وقوع درگیری ها و مراجعات مردم به محاکم قضایی را فراهم کنند، این دفاتر علاوه بر عرضه خدمات ثبتی و تنظیم اسناد رسمی، کار مشاوره حقوقی و ثبتی به مراجعه کنندگان را نیز برعهده دارند.

افرادی که برای کار در دفترخانه های اسناد رسمی در دروه های آموزش غیر حضوری و آنلاین سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی شرکت می کنند از تهیه کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی بی احتیاج نمی شوند و ضرورت در اختیار داشتن این کتاب برایشان از بین نمی رود؛ زیرا مباحث مطرح شده در آموزش غیر حضوری و آنلاین سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی علیرغم اینکه برای آغاز کار و آشنایی کامل با نحوه تنظیم اسناد مختلف بسیار لازم است ولی به تدریج بعضی از مباحث مطرح شده در این دور ه ها بدلیل کمتر استفاده شدن در کار از ذهن ها پاک و در روز مبادا به ذهن نمی آیند.

یکی از دلایل واگذاری بخشی از امور قضایی حاکمیتی به بخش خصوصی توسط قوه قضائیه، این بوده که قصور یا اشتباه در تنظیم اسناد موجب شکایت علیه حکومت یا کارگزاران حکومتی نباشد و با این کار مسئولیت زیاد تنظیم درست اسناد رسمی کشور به گروهی از متخصصین حاضر در بدنه مردم واگذار شده و بدین وسیله مسئولیت حقوقی این امر نیز به همین افراد یعنی عوامل دفترخانه های اسناد واگذار شده است.

آموزش آنلاین سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی

آموزش غیر حضوری و آنلاین سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی می تواند بعنوان پایه علمی و عملی محکمی برای آغاز و قبول چنین مسئولیت سنگینی محسوب گردد ولی دفترداران در طول فعالیت خود با مراجعات و درخواست هایی روبرو می شوند که شاید آموزش غیر حضوری و آنلاین سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی جوابگوی همه این موارد خاص نباشد و در این مواقع وجود کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی بسیار کارگشاست.

شاید برای شما پیش آمده باشد که برای تنطیم سندی به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده باشید و یا به وسیله ارتباطات مجازی از این دفاتر مشاوره ثبتی آنلاین گرفته باشید، بنابراین خوب است که با تشکیلات یک دفترخانه آشنا شویم.

آشنایی با تشکیلات دفترخانه

دفترخانه متشکل از سردفتر و دفتریار می باشد. سردفتر فردی است که با پیشنهاد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نظرمشورتی کانون پس از طی آزمونهای متعدد شفاهی و کتبی و اختبار جهت راه اندازی و اداره امور دفترخانه انتخاب می گردد، دلیل نظردهی کانون سردفتران و دفتریاران نیز اهمیت واجدصلاحیت بودن سردفتران می باشد، لذا قانون گذار سعی کرده است در این امر دقت زیادی کند و به یک سردفتر تنها در صورت بازنشستگی حق معرفی جانشین را داده است.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با سردفتر و وظایف او کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی را مطالعه کنید، همچنین در دفترخانه به غیر از سردفتر که مسئول دفترخانه محسوب می گردد، دفتریار نیز فعالیت می کنند که در واقع معاونت دفترخانه و کنندگی سازمان ثبت را دارد؛ البته دفترخانه می تواند دفتریار دوم نیز داشته شد.

افرادی که می خواهند در یک دفترخانه مشغول به کار شوند بهتر است که جهت آشنایی با حوزه وظایف دفاتر اسناد رسمی در دوره آموزش غیر حضوری و آنلاین سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی شرکت کنند، تا بدون زمینه و آشنایی لازم وارد این حوزه پرمسئولیت و حساس نشوند. در ادامه به بعضی از مهم ترین وظایف دفاتر اسناد رسمی اشاره می کنیم تا با گستره کاری دفترخانه ها بیشتر آشنا شوید:

* ثبت قانونی اسناد و ارائه مواد مصدق اسناد ثبتی

* تأیید و در اصطلاح برابر بااصل نمودن امضاء، مدارک و اسناد

* ثبت معاملات رهنی و شرطی در زمینه های مختلف

* ثبت اموال منقول و غیرمنقول

* ثبت وصیت نامه های عهدی وتکمیلی

* ثبت وکالت نامه های مختلف

* ثبت رضایت نامه، تعهدنامه و اجاره نامه

* ثبت وقف نامه ها و اسناد مربوط به آن

و بسیاری از امور ثبتی و سندی دیگری که پرداختن به هریک احتیاج به آموزش و مراجعه مکرر به مراجع مختلف دارد که اسماعیل وفایی با نوشتن کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی این موضوعات را بسیار ساده و قابل فهم کرده است.

کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی؛ یک مرجع کامل آموزشی برای همه متقاضیان کار در دفاتر اسناد رسمی و بطور ویژه دانش آموختگان رشته حقوق ثبت

اسماعیل وفایی کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی را ویژه سردفتران، دفتریاران و سندنویسان تهیه و منتشر کرده است که کار در دفتر اسناد رسمی را برای عوامل آن بسیار راحت تر و بی دردسرتر می نماید.

چنانچه شما نیز علاقه مند به فعالیت در یک دفترخانه اسناد رسمی هستید، برای آشنایی به وظایف و امور کاری دفاتر اسناد رسمی خوب است که حتماً به سایت دفترخانه به آدرس اینترنتی https://daftarkhane.com مراجعه کنید.

سایت دفترخانه که یکی از اولین و معتبرترین مراکز آموزش تخصصی و حرفه ای کار در دفتر اسناد رسمی می باشد که زیر نظر اسماعیل وفایی سردفتر دفتر اسناد رسمی 1152 تهران و نویسنده کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی فعالیت می نماید.

اسماعیل وفایی در سایت دفترخانه علاوه بر ارائه مشاوره ثبتی آنلاین سعی کرده است که برپایه تجارب شخصی و کاری و همکارانش، فقدان آموزش و کارآموزی تخصصی و کاربردی کار در دفاتر اسناد رسمی را با برگزاری دوره های آموزشی و کارآموزی حضوری و آموزش غیر حضوری و آنلاین سندنویسی در دفاتر اسناد رسمی و همچنین انتشار کتاب آموزش کار در دفتر اسناد رسمی و نیز فراوری ویدئوهای آموزشی مرتبط جبران نماید.

از دیگر امکانات سایت دفترخانه ، آموزش های رایگان آن در زمینه ی: مجموعه بخشنامه های ثبتی، قوانین دفاتر اسناد رسمی، قانون مدنی، فرم های کاربردی سازمان ثبت اسناد و املاک، نرم افزارهای کاربردی و مورد احتیاج کار در دفتر اسناد رسمی، فرم های مورد احتیاج دفاتر اسناد رسمی و… می باشد.

البته همانطور که اشاره شد علاوه بر علاقه مندان کار در دفاتر اسناد رسمی، سایر مخاطبان نیز می توانند جهت مشاوره ثبتی آنلاین به سایت دفترخانه مراجعه و از امکانات این سایت استفاده کنند. daftarkhane.com

منبع: شفقنا اقتصادی

به "آنچه که باید در خصوص کار در دفتر اسناد رسمی بدانیم !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه که باید در خصوص کار در دفتر اسناد رسمی بدانیم !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید