آثار راه یافته به نخستین جشنواره آیین سنتی ترک زبانان اعلام شد

به گزارش وبلاگ عصر نو، امیر سهامی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران (ایبنا) در زنجان گفت: نخستین جشنواره آیینی سنتی منطقه ها ترک زبان کشور با عنوان جشنواره ملی آیینی سنتی ترک زبانان ایران به همت موسسه تئاتر آزاد عرفان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان های فرهنگی و هنری استان زنجان برگزار می گردد.

آثار راه یافته به نخستین جشنواره آیین سنتی ترک زبانان اعلام شد

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می گردد، اضافه نمود: بخش اصلی شامل هنرهای بومی و آیینی سنتی براساس قصه ها و حکایت های ترکی و بازی های کهن بومی محلی و آیین های ترکی است و بخش جنبی هم شامل قصه های اساطیری و نقالی و پرده خوانی با موضوعات حماسی و تخته حوضی است.

دبیر نخستین جشنواره آیینی سنتی ترک زبانان کشور با اشاره به ارسال 40 اثر به دبیرخانه جشنواره نخستین جشنواره آیینی ترک زبانان کشور گفت: پس از آنالیز به وسیله هیئت انتخاب آثار متشکل از حسین عباسی نیا، مهدی افضلی و اکبر کریمی، 11 نمایش از چهار استان به این جشنواره راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه این نمایش ها از چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و خراسان شمالی به جشنواره راه یافتند، اضافه نمود: این جشنواره از 12 تا 15 تیر 1402 با حضور 11 اثر نمایشی و 10 اثر موسیقی عاشیقی در زنجان برگزار می گردد.

آثار راه یافته به جشنواره شامل دو اثر به نام آق قویون قره قویون، تکم، اوز ییغما، آیین آب، سارای، کوسا و کچل، کور اوغلی و جعفر پاشا، محمد تکمچی، یئنه یاپلاقراری توکولر و گرایلی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آثار راه یافته به نخستین جشنواره آیین سنتی ترک زبانان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار راه یافته به نخستین جشنواره آیین سنتی ترک زبانان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید