20 طرح مرمتی بناهای تاریخی در استان بوشهر عملیاتی شد

به گزارش وبلاگ عصر نو، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، 20 طرح مرمتی بناهای تاریخی در استان بوشهر عملیاتی شد.

20 طرح مرمتی بناهای تاریخی در استان بوشهر عملیاتی شد

اسماعیل سجادی منش اظهار کرد: طرح های یاد شده شامل 2 بنای تاریخی مسجد جامع بردستان و قلعه بردستان در شهرستان دیر، 4 طرح قلعه محمدخان دشتی، قلعه داراب خان شنبه، کلات مند در روستای حیدری و امامزاده زین العابدین روستای زیارت در شهرستان دشتی، 2 طرح قلعه زائر خضرخان اهرمی و موزه شهید رئیسعلی دلواری در شهرستان تنگستان است.

وی بیان نمود: سایر طرح ها نیز شامل پنج طرح کاروانسرای مشیرالملک برازجان، کاروانسرای دالکی، کاخ بردک سیاه در روستای درودگاه، گور دختر در روستای بزپر و پل مشیر در شهرستان دشتستان، طرح حسینیه خان در شهرستان گناوه، پنج طرح عمارت علوی، عمارت دهدشتی، گذر سنگ فرش و خانه های مجاور آن، کتابخانه مصلحیان و موزه منطقه ای خلیج فارس در شهرستان بوشهر و سازه آبی سد گلو کلات روستای قایدی در شهرستان جم است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر توضیح داد: قدمت این بناها به دوره های هخامنشی، ایلخانی، ساسانی و قاجار بر می گردد و هر کدام شاخص های ویژه ای دارند که با توجه به برنامه ریزی پیش بینی شده، در چند مرحله تا سال 1404 بازسازی و احیای آنها به اتمام برسد.

سجادی منش ادامه داد: برخی از این بناها با اتمام کار بازسازی و استحکام بخشی می توانند واگذار و با کاربری اقامتی، گردشگری و فرهنگی استفاده شوند.

وی اضافه کرد: عملیات بازسازی کاروانسرای مشیرالملک برازجان، کاروانسرای دالکی و پل مشیر پس از 10 سال توقف با پیگیری های مستمر و تامین اعتبار استانی و شهرستانی فعال شده و عملیات استحکام بخشی و مقاوم سازی آنها در حال اجرا است.

سجادی منش مطرح کرد: محدوده بافت تاریخی شهر بوشهر در آینده به یک محور گردشگری تبدیل می گردد که این روند نقش موثری در توسعه و جذب سرمایه گذاری در این بافت تاریخی دارد.

منبع: همگردی

به "20 طرح مرمتی بناهای تاریخی در استان بوشهر عملیاتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 طرح مرمتی بناهای تاریخی در استان بوشهر عملیاتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید