10 نکته ضروری برای سفر انفرادی و تنهایی سفر کردن

به گزارش وبلاگ عصر نو، بسیاری اوقات سفرهای شما ،سفرهای محبت آمیز یا خانوادگی نیستند. وقتی به هر علتی به تنهایی سفر میکنید باید مسائلی را مد نظر قرار دهید.در ادامۀ این مطلب میتوانید با ده نکته که باید دربارۀ سفر انفرادی و تنها سفر کردن بدانید آشنا شوید.امروزه شاهد افزایش روز افزون سفر انفرادی و تنهایی سفر کردن هستیم. هرچه دنیا بیشتر به سمت مدرن شدن پیش میرود، افراد بیشتر و بیشتر به سمت زندگی انفرادی روی می آورند. با این حال زندگی انفرادی علت تنها سفر کردن افراد نیست. برخی از افراد در مراحل خاصی از زندگی مایلند تا شخصا و به طور مستقل در پی علاقه مندیهایشان بروند. با کمی دقت میتوانید در میان سفر کنندگان انفرادی افرادی را ببینید که از بیست تا هفتاد سال سن دارند و هر کدام از این افراد منش و اخلاق ویژه ای دارند. چنانچه میخواهید به تنهایی سفر کنید باید با ده نکتۀ مهم آشنا شوید.

10 نکته ضروری برای سفر انفرادی و تنهایی سفر کردن

چگونه برای محل اقامت برنامه ریزی کنیم؟

برای محل اقامت در تنهایی سفر کردن، می توانید به مهمانخانه ها، هتل ها و مسافرخانه ها مراجعه کنید. پانسیون ها نیز هستند اما پانسون ها بیشتر به وسیله مسافران محلی مورد استفاده قرار میگیرند.

برای عادت کردن به محیط نو کمی به خود فرصت دهید.

معمولا یه روز طول میکشه تا به فضای نو عادت کنید و بتونین درش احساس آرامش و راحتی داشته باشید.

مثل یک مسافر تنها از شام به تنهایی لذت ببرید

در حین تنهایی سفر کردن تان، برای صرف غذا یک رستوران انتخاب کنید. می توانید ضمن صرف غذا با افراد نوی آشنا شوید و شاید این خودش یک تجربۀ نو باشد. در هر حال کوشش کنید از غذایتان لذت ببرید. برای آشنا شدن با افراد نو در سفر انفرادی تان میتوانید رستوران هایی را انتخاب کنید که میزهای عمومی دارند یا به کافی شاپ هایی بروید که فضای آزادی دارند.اینها مکانهایی است که مردم محلی بیشتر به آنها رفت و آمد میکنند. بعلاوه معمولا در فضای این مکانهای محلی اینترنت wifi نیز به صورت رایگان وجود خواهد داشت.میتوانید در یک مکان آرام و مرتب شام خود را میل کنید و با کارکنان رستوران نیز آشنا شوید. مطالعه کنید.در طول سفر بهتر است یک کتاب همراه خود داشته باشید .خواندن کتاب می تواند شما را سرگرم کند. از زمان تنهایی خود با مطالعه لذت ببرید و البته کتاب خواندن شما دیگران را متوجه میکند که شما تنها هستید. چنان چه مایلید تنها نمانید می توانید سوال کنید و در پی افرادی که مثل خودتان تنها سفر کردن بشد به این ترتیب ممکن است یک دوست نو در جهانگردی تان پیدا کنید. شاید هم از کسی که به او پیشنهاد می دهید جواب منفی بشنوید. اما امکان دارد که جواب منفی در کار نباشد بنابراین یک همراه برای خودتان در تنهایی سفر کردن تان پیدا میکنید. در حین تنهایی سفر کردن از قلم نیاندازید به سادگی به غریبه ها اعتماد نکنید و مراقب امنیت خود و لوازم با ارزشتان باشید. هنگام ظهر برترین زمان برای صرف غذاست. این زمانی است که قیمت ها نیز کمی پایین تر هستند.

وقتی شب به بیرون می روید...

در سفر انفرادی باید نکات ایمنی را به دقت رعایت کنید. چنانچه میخواهید بیرون از خانه قدمی بزنید حتما یک یادداشت در اتاقتان قرار دهید و در آن بنویسید که به کجا میروید یا چه زمان برمی شد. اگر فرد خاصی را بیرون از خانه دیدار میکنید، نام آن شخص را نیز ثبت کنید. در این صورت چنان چه اتفاق غیر مترقبه ای بیوفتد، مسئولین می دانند که شما چه زمان و در چه مکانی بوده اید. این اقدامات احتیاطی کوچک را در تنها سفر کردن جدی بگیرید.

خوب استراحت کنید و هوشیار باشید.

هوشیار و سرحال بودن در سفر انفرادی بسیار مهم است. اگر گیج و خسته باشید ممکن است به خودتان آسیب بزنید . بعلاوه به طعمۀ خوبی برای دزدان و افراد سودجو تبدیل خواهید شد. پس خوب استراحت کنید و سرحال باشید تا خطری شما را در حین تنهایی سفر کردن تهدید نکند.

از قبل فکر تسویه حساب باشید

مراجعۀ مکرر به صراف خانه ها می تواند هزینه های زیادی برای شما داشته باشد. به طور کلی صراف خانه ها خرید پول را با قیمت پایین انجام میدهند و دستمزد بالایی برای فروش میگیرند. برترین راه برای کاهش هزینه استفاده از ATM است. اما بیاد داشته باشید که نباید یکباره حسابتان را خالی کنید. پول را به دفعات بردارید. یا از کارتهای اعتباری مخصوص پیش پرداخت بهره ببرید. بهتر است که از حساب و برداشتهای خود از ATM یک بک آپ مطمئن داشته باشید.

همیشه متصل بمانید.

استفاده از گوشی های موبایلی که قفل ندارند یک انتخاب خوب است. به این ترتیب مهم نیست که به چه کشوری سفر کنید تلفن شما همیشه کار میکند و شما کافی است یک سیم کارت را از کشور مقصد خریداری کنید و روی تلفنتان بگذارید. با این روش در هزینه های ارتباطی خود صرفه جویی خواهید کرد. یکی از کارهایی که در کاهش هزینه های شما در سفر انفرادی موثر خواهد بود نصب نرم افزارهای ارتباطی مانند اسکایپ (Skype) روی تلفن همراهتان است.این نرم افزار به شما یاری میکند که بدون احتیاج به تماس تلفنی و صرف هزینۀ زیاد و فقط در قرار گرفتن در نقاط اتصال به اینترنت بتوانید با خانوادۀ خود ارتباط برقرار کنید.

اشیاء مهم و باارزش خود را در کنارهم نگه دارید و همیشه یک آنالیز مختصر انجام دهید.

مهمترین لوازم برای یک مسافر شامل پاسپورت، شناسنامه، کیف پول، تلفن همراه، گواهینامه و دوربین میگردد. دقت کنید که این لوازم را گم نکنید و همیشه همراه خود داشته باشید.

از مدارک خود محافظت کنید.

مدارک شما در یک سفر خارجی اهمیت بسیاری دارند. بهتر است از مدارکتان دو سری کپی تهیه کنید. یک سری از آن را به یکی از افراد خانواده تان بدهید و سری دوم را برای خودتان ایمیل کنید.یک سری کپی هم در چمدان داشته باشید. سعی کنید مدارک و پول خود را در جایی نگه دارید که امن باشد. به طور مثال کمربندهای مخصوص حمل پول. با این حال تمام پول خود را با خودتان بیرون نبرید چرا که اگر این پول را گم کنید به مسائل بسیاری برخواهید خورد. بهتر است که پولتان را دو یا سه قسمت کنید و در جایی مطمئن یا بانک قرار دهید.

و چند نکته امنیتیِ سریع...

زمانی که به یک مکان نو وارد میشوید برنامه ریزی خود را طوری انجام دهید که قبل از تاریکی هوا برنامه ریزی کنید. کوشش کنید اگر در زمان تاریکی در خیابان هستید به محله های خلوت و ساکت نروید. ماندن در مکانهای عمومی موجب می گردد که از خطر دزدان در امان بمانید. اگر خطری را احساس کردید بهتر است مراقب باشید. سعی کنید با یک جمع مطمئن همراه شوید. می توانید به پشتیبان خارجیتان هم مراجعه کنید. چنانچه مزاحمتی برایتان ایجاد شد، تعلل نکنید، فریاد بزنی. جلب توجه دیگران در زمان خطر می تواند موجب نجات شما از دردسر گردد.

منبع: همگردی

به "10 نکته ضروری برای سفر انفرادی و تنهایی سفر کردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته ضروری برای سفر انفرادی و تنهایی سفر کردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید