10 مورد از مشهور ترین دریاچه های آمریکا

به گزارش وبلاگ عصر نو، دریاچه ها از جمله جاذبه های طبیعی دنیا هستند که از هواداران بیشماری با هر نوع سلیقه و نظری برخوردار می باشند. این جاذبه های طبیعی حتی بدون در نظر گرفتن امکانات مختلف تفریحی و رفاهی که عموما در کنارشان وجود دارند نیز بسیار تماشایی و قابل توجه می باشند و همواره به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های طبیعی دنیا، بشمار می آیند! در مطلب مشهور ترین دریاچه های آمریکا از مجله گردشگری خبرنگاران قصد معرفی و شناخت 10 تا از بهترین دریاچه های آمریکا را داریم که از جایگاه و ارزش زیادی نزد مردم آمریکا برخوردار هستند. مطلب زیر هر چه بیشتر با دیدنی ترین دریاچه های آمریکا آشنا می نماید.

10 مورد از مشهور ترین دریاچه های آمریکا

استان ویسکانسین - دریاچه سوپریور

سوپریور نام یکی از مشهور ترین دریاچه های آمریکا بوده که در استان ویسکانسین قرار گرفته است. دریاچه سوپریور دارای ایستگاه های ساحلی متعددی می باشد و در مجموع از 560 کیلومتر خط ساحلی نیز برخوردار است. از جمله امکانات تفریحی که در این دریاچه در بین تماشای ترین دریاچه های آمریکا می توانید خود را به آن مشغول کنید، ماهیگیری است که در کنار ساحل های شنی داغ و بعلاوه وجود امکانات و خدمات رفاهی گسترده برای آن از جمله دلایل محبوبیت فوق العاده این دریاچه در میان مردم بومی و غیر بومی ایالات متحده آمریکا تلقی می گردد. ناگفته نماند، شما در حوالی دریاچه سوپریور می توانید به تماشای غارهایی به نام بیفیلد نیز بروید که در فصل زمستان با یخ زدن آب دریاچه و هموار شدن مسیر دستیابی به آن ها، خود به تنهایی سبب جذب هزاران توریست و توریست از اقصی نقاط دنیا می گردد!

نیویورک - دریاچه جورج

دریاچه جورج از محبوب ترین مقاصد تفریحی خصوصا برای علاقمندان به ورزش های آبی می باشد که درست در حصاری از کوه های آدیرونداک (Adirondack) قرار گرفته است. در این دریاچه همه جور امکانات تفریحی نظیر شنا کردن، قایق سواری، دوچرخه سواری، پیاده روی بر روی دامنه کوه ها و جنگل های پیرامون دریاچه و بعلاوه تماشای گونه های مختلفی از پرندگان وجود دارد که قطعا لذت بازدید و حضور در کنار این دریاچه را در بین بهترین دریاچه های آمریکا برای شما توریستان و توریست های گرامی دوچندان خواهد کرد. گفتنی است دریاچه جورج از جمله مقاصد توریستی و توریستی در ایالات متحده آمریکا است که در هر زمان و در هر فصلی از سال، دارای مجذوب کنندهیت های منحصر به فرد می باشد.

واشنگتن - دریاچه شلان (Chelan)

دریاچه شلان از جمله باریک ترین دریاچه های آمریکایی است که از درازایی به طول 81.3 کیلومتر برخوردار می باشد. این دریاچه در بین بهترین دریاچه های آمریکا از همه جهات به وسیله پارک های ملی مختلف موجود در منطقه و بعلاوه جنگل های بیشماری که در کنار آن قرار گرفته اند، احاطه شده و شما می توانید در این دریاچه بیشتر به ماهیگیری و بعلاوه قدری قدم زدن در محیط های طبیعی و بکری که پیرامون دریاچه را فراگرفته، بپردازید. ناگفته نماند که دریاچه شلان استان واشنگتن به نسبت مساحت زیاد خود، تنها دارای چند ایستگاه ساحلی می باشد که شما می توانید از آن ها در بین تماشای ترین دریاچه های آمریکا استفاده نمایید.

میشیگان - دریاچه میشیگان

میشیگان نام یکی از بزرگترین دریاچه های استقرار یافته در نواحی شمالی ایالات متحده می باشد که از خطوط ساحلی بسیار زیادی برخوردار بوده و استان شیکاگو نیز در یکی از ایستگاه های ساحلی همین دریاچه واقع شده است! با وجود استان نام آشنایی مثل شیکاگو در بستر این دریاچه در بین مشهور ترین دریاچه های آمریکا و بعلاوه زمینه های مختلف تفریحاتی که برای این دریاچه منظور شده، باید گفت بی اغراق دریاچه میشیگان از جمله جاذبه های طبیعی پرطرفدار و حائز اهمیت برای مردم بومی آمریکا می باشد که در زمستان های بسیار سرد این کشور، تبدیل می گردد به یکی از تماشای ترین جاذبه های توریستی و توریستی خصوصا با یخ زدن موج های آب در حوالی بندر سنت جوزف شمالی!

تگزاس - دریاچه همیلتون (Hamilton Pool)

در استان تگزاسِ آمریکا دریاچه ای به نام همیلتون قرار گرفته که بی تردید یکی از عجیب ترین و دوست داشتنی ترین دریاچه های دنیا می باشد! این دریاچه که بیشتر به سبب داشتن شرایط متفاوتی به نسبت سایر دریاچه های دنیا دارد، از معروفیت زیادی در کل دنیا بهره مند می باشد و قطعا شما نیز با تماشا آن به تمام آوازه و معروفیتی که در مورد این دریاچه جادویی در دنیا پیچیده است، پی خواهید برد. دانشمندان در طی مطالعات گسترده خود تنها توانستند علت پیداش چنین دریاچه ای عجیبی در ایالات متحده را بیرون زدگی یک کلاهک آهکی بسیار بزرگ از دل زمین و منفجر شدن آن بیان نمایند که البته با توجه به شکل و شمایل این دریاچه در بین بهترین دریاچه های آمریکا، تا حد زیادی باید به دانسته های این دانشمندان در مورد علت پیدایش این بستر آبی دوست داشتنی و فوق العاده مجذوب کننده اکتفا نماییم! فارغ از جنبه های اعجاب انگیز دریاچه همیلتون بد نیست بدانید این دریاچه از قسمت هایی در داخل زمین و بعلاوه آبشاری به ارتفاع 15 متر نیز برخوردار است که بیش از پیش سبب افزایش مجذوب کنندهیت های نهفته در داخل این جاذبه توریستی طبیعی در دنیا گشته است! ناگفته نماند در این دریاچه یک حوضچه پر شده از آب کاملا طبیعی نیز وجود دارد که شنا کردن در آن می تواند برای هر فردی لذت های خاصی همراه داشته باشد.

کالیفرنیا - دریاچه های تویین

درست در راه رسیدن به دریاچه های کوهستانی ماموت از مسیر Duck Pass و در یک منظره طبیعی بکر و دست نخورده، می توانید با دریاچه های تویین، دریاچه های دوقلوی ایالات متحده رو به رو شوید. در دریاچه های تویین یا می تواند به شنا کردن مشغول شوید و یا به گشت و گذاری دلچسب در محیط طبیعی پیرامون این دریاچه بپردازید. ناگفته نماند که به خودی خود مسیر Duck Pass به علت عبور جریان های آبی فراوان از گوشه و کنار و بعلاوه عبور خط الرأس دریاچه ماموت از نزدیکی آن می تواند برای شما بسیار تماشای و شگفت انگیز تلقی گردد.

اورگن - دریاچه کریتر

از جمله دریاچه های خوش نام در ایالات متحده آمریکا، دریاچه کریتر می باشد که به علت داشتن عمقی نظیر 594 متر، یکی از دریاچه های عمیق دنیا و بعلاوه عمیق ترین دریاچه کشور آمریکا بحساب می آید! دریاچه کریتر در یک موقعیت مکانی کاملا کوهستانی واقع شده و دور تا دور آن را رشته کوه های سر به فلک کشیده احاطه نموده اند. در این دریاچه شما با دو جزیره کوچک نیز رو به رو خواهید شد که از جمله شگفتی های موجود در این بستر عمیق آبی می باشد. گفتنی است دریاچه کریتر در بین تماشای ترین دریاچه های آمریکا از نقش پر رنگی در باور و اعتقادات آمریکایی ها برخوردار است و توصیه می کنیم در صورت سفر به این دریاچه ارزشمند، مواظب رفتار و کردار خود در هنگام روبرو با آن باشید!

تگزاس و لوئیزیانا - دریاچه کادو (Caddo)

کادو نام دریاچه ای است با منظره فوق العاده مجذوب کننده و زیبا که در میان استان تگزاس و استان لوئیزیانا واقع شده است. دریاچه کادو به علت بهره مندی از پوشش گیاهی منحصر به فرد خود نظیر سروهای کهن و قدیمی موجود در این دریاچه و پیرامون آن، از معروفیت و آوازه بسیاری در دنیا برخوردار می باشد! در آب این دریاچه در بین مشهور ترین دریاچه های آمریکا گونه های مختلفی از جانوران آبزی زندگی می نمایند که همین امر سبب گشته تا تورهای مختلفی در ایالات متحده، برنامه قایق سواری بر روی آب این دریاچه را نیز در لیست توریستی و توریستی خود قرار دهند. البته ناگفته نماند شما برای تجربه چنین قایق سواری حتما باید نام خود و همراهانتان را در یکی از این تورهای مسافرتی آمریکایی به ثبت برسانید.

کالیفرنیا - رشته کوه سِیرو نوادا - دریاچه تاهو

اگر بخواهیم از بزرگترین دریاچه نواحی کوهستانی ایالات متحده یادی کنیم، چاره ای نداریم جز اینکه از دریاچه تاهو نامی به میان بیاوریم! این دریاچه در کنار عنوان خود به لحاظ داشتن بزرگی در منطقه ها کوهستانی آمریکا، از عمق زیادِ 501 متری نیز برخوردار است که همین امر سبب می گردد تا آن را به عنوان یکی از عمیق ترین دریاچه های ایالات متحده آمریکا نیز بحساب بیاوریم. البته از همه مهمتر قدمت بسیار بالای این دریاچه است که دانشمندان زمان پیدایش آن را حدودا به دو میلیون سال پیش نسبت داده اند! در دریاچه تاهو شما می توانید تنی به آب زده و شنا کنید و یا به کمی طبیعت گردی در اقلیم های کوهستانی و طبیعی بکردی که دور تا دور این دریاچه های قدیمی را فرا گرفته، بپردازید. ناگفته نماند مدت زمان زیادی است که دریاچه تاهو و منطقه ها پیرامون آن به دلایل زیاد و قابل توجهی به عنوان یک مرکز تفریحی و سایت اجتماعی بزرگ برای آمریکا قلمداد می گردد و معمولا در آن فستیوال ها و نمایشگاه های مختلفی برگزار می گردد که از مهمترین آن ها می توان به فستیوال شکسپیر اشاره داشت. بعلاوه در این منطقه مسابقات و تورنومنت های متعددی نیز همه ساله برگزار می شوند که برای مثال می توان از انجام مسابقات اسکی در فصل زمستان نام برد.

گلن کانیون - دریاچه مصنوعی پاول

پاول نام یک دریاچه مصنوعی بوده بین استان های آریزونا و یوتا که درست در منطقه ای ملی به نام گلن کانیون قرار گرفته است. این دریاچه مصنوعی در بین بهترین دریاچه های آمریکا به علت بهره مندی از امکانات و خدمات مختلف رفاهی و تفریحی یکی از اصلی ترین مقاصد توریستان داخلی و خارجی ایالات متحده آمریکا می باشد که طبق آمار منتشر شده در مورد نقش آن در صنعت توریسم این کشور، سالانه سبب جذب بیش از دو میلیون توریست و توریست برای کشور آمریکا شده است! در دریاچه مصنوعی پاول تقریبا همه نوع جاذبه تماشای و تفریحاتی به چشم می خورد همانند قایق سواری، شنا و غواصی، ماهیگیری، اسکی روی آب، اسنورکلینگ و بعلاوه گشت و گذار هوایی به وسیله هواپیماهای کوچک آمریکایی بر روی این دریاچه مصنوعی قطعا سبب ایجاد منظرهی فراموش نشدنی از کل مساحت آن برایتان خواهد شد!

منبع: همگردی

به "10 مورد از مشهور ترین دریاچه های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از مشهور ترین دریاچه های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید