کوهشار مشهد کجاست؟ بلندترین آبشار مصنوعی ایران

به گزارش وبلاگ عصر نو، در شمال شرقی ایران و در مرکز استان خراسان رضوی در شهر زیبای مشهد، جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی وجود دارد که چشم هر بیننده ای را مسحور خود می نماید. مشهد به علت وجود حرم امام رضا (ع) در میان مردم ایران به اسم یک شهر مذهبی شناخته شده است؛ ولی نباید از جاذبه های دیگر آن غافل شد. گفتنی است که در هر شهر یک سری جاذبه های تاریخی و طبیعی وجود دارد و یک سری جاذبه هایی که شهرداری های هر شهر برای جذب جهانگرد و یا زیباسازی شهر می سازند. شهر مشهد از هر نظری که بخواهید برای مسافران جاذبه دارد: مذهبی، تاریخی، طبیعی، مجموعه های تفریحی و... و شما می توانید از هرکجای ایران مانند شیراز، تهران، اصفهان با خرید بلیط هواپیما آن شهر مانند بلیط هواپیما اصفهان مشهد به تماشا این زیبایی بشتابید. یکی از جاذبه هایی که به تازگی در مشهد افتتاح شده، بوستان زیبای کوهشار است که نام آن ترکیبی از کوه و آبشار است. ما در این نوشته به معرفی این بوستان می پردازیم.

کوهشار مشهد کجاست؟ بلندترین آبشار مصنوعی ایران

معرفی کوهشار مشهد

کوهشار مشهد در تیر ماه 1400 افتتاح شد. مساحت این پارک 78 هکتار است و با موضوع آبی در کنار کوه های جنوبی شهر مشهد ساخته شده است. ساخت این پروژه از طریق شهرداری منطقه و معاونت خدمات شهری مشهد حدود 9 ماه طول کشیده است. عظیم ترین آبشار مصنوعی ایران با ارتفاع 190 متر در این پارک ساخته شده که از طریق سیستم پمپ و گردش آب کار می نماید.

بخش های مختلف مجموعه سرگرمیی کوهشار

مجموعه سرگرمیی کوهشار از بخش های مختلفی مانند: ورودی اصلی، مدیریت، نگهبانی، پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی 1 و 2، آبشار، برکه اول، برکه دوم، آبراهه اول و آبراهه دوم تشکیل شده است:

· ورودی اصلی

ورودی اصلی بوستان کوهشار دو راه دارد که یکی از آن ها سنگ فرش است و برای پیاده روی مناسب است. در ابتدای این راستا چند پله وجود دارد. در سمت دیگر راستا ورودی ماشین هاست که البته می توان از این راستا هم با پای پیاده رفت؛ ولی امنیت آن کم تر است.

· مدیریت

مدیریت این بخش فعلاً در دو کانکس استواقع شده است. این کانکس ها کمی بالاتر از در ورودی قرار دارند.

· نگهبانی

در ابتدای در ورودی بخش نگهبانی واقع شده است که مسئولیت امنیت این مجموعه سرگرمیی را به عهده دارد.

· پارکینگ

مجموعه سرگرمیی کوهشار دو پارکینگ دارد که یکی از آن ها در بیرون مجموعه واقع شده است و دیگری که عظیم تر است داخل بوستان ساخته شده است. اگر قصد پیاده روی در این مجموعه را دارید، می توانید ماشینتان را بیرون از بوستان پارک کنید. اگر هم قصدتان سرگرمی است، ماشین را تا داخل بوستان ببرید و به یاری تابلوهای نصب شده راستا پارکینگ داخلی را پیدا کنید.

· نمازخانه

نمازخانه در سمت راست مجموعه و در بین برکه اول و سرویس بهداشتی 2 واقع شده است.

· سرویس بهداشتی 1

سرویس بهداشتی یک در سمت چپ مجموعه و تقریباً در ابتدای پارک کوهشار و نزدیک به نگهبانی واقع شده است.

· سرویس بهداشتی 2

در سمت راست مجموعه بعد از نمازخانه و قبل از پارکینگ سرویس بهداشتی 2 قرار گرفته است.

· آبشار

عظیم ترین آبشار مصنوعی کشور با ارتفاع 190 متر در مجموعه سرگرمیی کوهشار واقع شده است. این آبشار در انتهای پارک است و آب آن به برکه ها می ریزد.

· برکه ها

دو برکه در این مجموعه ساخته شده است. برکه اول عظیم تر از برکه دوم است. نشیمن گاه های چوبی که روی سنگ چین ها ساخته شده اند، برای پیک نیک و نشستن خانواده ها بسیار مناسب است. برکه دوم با مساحتی کمتر در بخش های بالاتر مجموعه واقع شده است و منظره زیبایی را خلق نموده است.

· آبراهه ها

مجموعه کوهشار دو آبراهه دارد که یکی از آن ها به شکل پلکانی ساخته اند و آبراهه دیگر به شکلی نزدیک به طبیعت ساخته شده و از دل سنگ می جوشد.

از دیگر بخش های مجموعه سرگرمیی کوهشار می توان به پل ها، جوی ها، حوضچه و فضای سبز اشاره نمود.

امکانات بوستان کوهشار

بوستان کوهشار مانند بوستان های دیگر امکاناتی دارد که قطعاً با گذشت زمان، امکانات آن بیشتر می گردد. در این جا به بعضی از این امکانات اشاره می کنیم:

  • کافه بریک

در راستا آبشار دکه زردرنگی واقع شده است که می توانید چای، آب معدنی و دیگر نوشیدنی ها و خوراکی ها را از آن بخرید.

  • سطل زباله

در گوشه و کنار مجموعه سرگرمیی کوهشار، سطل های زباله قرار داده شده تا بازتماشامایندگان، زباله های خود را در آن ها بریزند و به تمیزی و زیبایی مجموعه یاری نمایند.

  • تابلوهای راهنما و هشدار

برای رسیدن به هر یک از بخش های مجموعه کوهشار، تابلوهای راهنما در جای جای این پارک نصب شده اند. اگر به مکان های پرخطر این مجموعه مانند حوضچه نزدیک شوید، تابلوهای هشدار شما را متوجه خطر می نمایند.

  • جایگاه ها و نشیمن گاه ها

برای استراحت بازتماشامایندگان، جایگاه های راحت و زیبایی در این بوستان قرار داده اند، بعلاوه اگر قصد پیک نیک دارید می توانید در نشیمن گاه های چوبی کنار برکه ها بنشینید.

  • نقشه راهنما

در ابتدای ورودی پارک کوهشار می توانید نقشه راهنما را مشاهده کنید. این نقشه سنگی بر روی یک تخته سنگ عظیم واقع شده است و به رنگ سیاه طراحی شده است. بخش های مختلف مجموعه روی این نقشه قابل مشاهده اند.

هزینه ورودی

در حال حاضر برای ورود به این مجموعه احتیاج نیست مبلغی پرداخت کنید؛ ولی ممکن است در آینده، شهرداری تصمیمش را عوض کند و مبلغی را به اسم ورودی مجموعه کوهشار در نظر بگیرد.

ساعت بازدید

شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز که خواستید از مجموعه سرگرمیی کوهشار تماشا کنید.

آدرس کوهشار مشهد

بوستان کوهشار مشهد در منطقه هشت شهرداری مشهد، در بلوار نماز واقع شده است. اگر از کوی سیدی وارد بلوار نماز می شوید، در اولین تقاطع سمت چپتان، روبه روی پل انقلاب مجموعه سرگرمیی کوهشار واقع شده است. اگر هم از سمت بازار اطلس به بلوار نماز می روید، پارک کوهشار را می توانید پیش از این که به بلوار ارتش برسید ببینید.

منبع: همگردی

به "کوهشار مشهد کجاست؟ بلندترین آبشار مصنوعی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهشار مشهد کجاست؟ بلندترین آبشار مصنوعی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید