چین و آمریکا بر سر دستیابی به توافق آب و هوا شکست خوردند

به گزارش وبلاگ عصر نو به نقل از رویترز، چین و آمریکا نتوانستند بر سر سیاست های مرتبط با تغییرات آب و هوایی به توافق دست یابند.

چین و آمریکا بر سر دستیابی به توافق آب و هوا شکست خوردند

در این ارتباط گفته شده که چین ارائه تعهدات علنی بیشتر درباره تغییرات آب و هوایی پیش از برگزاری اجلاس اقلیمی سازمان ملل در ماه نوامبر را قبول نکرده است و مقامات چینی به جان کری، فرستاده آمریکا در امور آب و هوا اعلام کرده اند که چین نقشه راه و طرح های خود را برای دستیابی به اهداف اقلیمی دارد.

از سوی دیگر جان کری فرستاده امور اقلیمی دولت جو بایدن هم گفته است به دلیل روابط متشنج میان آمریکا و چین، امیدها برای رسیدن به توافقی میان دو کشور، به منظور مهار گرمایش زمین بسیار کمرنگ است.

پیشتر جان کری گفته بود که رسیدن به اهداف توافق پاریس بدون کمک چین عملاً غیرممکن است. کری همچنین تاکید کرده که چین بزرگترین عامل تغییرات آب و هوایی در جهان است.

پیش از این هم وانگ یی وزیر خارجه چین در ملاقات با جان کری فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور آب و هوایی هشدار داده بود که وخامت روابط دو کشور می تواند همکاری آنها را در حوزه تغییرات آب و هوایی تضعیف کند.

چین بعد از آمریکا بیشترین تولید و انتشار گازهای گلخانه ای را دارد.

اختلافات تجاری، مسائل فناوری و نقض حقوق بشر در چین از جمله موضوعاتی هستند که به روابط دو کشور آمریکا و چین آسیب رسانده است اما دو طرف بحران آب و هوایی را به نام حوزه ای که می توان بر سر آن همکاری کرد به رسمیت شناخته اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چین و آمریکا بر سر دستیابی به توافق آب و هوا شکست خوردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و آمریکا بر سر دستیابی به توافق آب و هوا شکست خوردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید