پرفروش ترین مودم های رومیزی 4G LTE بازار ایران

به گزارش وبلاگ عصر نو، بهترین مودم ها لزوما پرفروش ترین مودم ها نیستند. همه می دانیم که مودم هایی مانند هواوی B618 یا B818 یا B525 و همین طور تی پی لینک MR600 جزو بهترین مودم های 4G LTE بازار هستند ولی آیا پرفروش ترین مودم های رومیزی نیز محسوب می شوند؟ جواب منفی است.

پرفروش ترین مودم های رومیزی 4G LTE بازار ایران

معمولا، مودم هایی پرفروش می شوند که دارای یک تعادل میان امکانات، سرعت، کیفیت و قیمت باشند. فاکتور قیمت برای کاربران اهمیت بالایی دارند و همه مردم نمی توانند برای خرید مودم چند میلیون تومان هزینه کنند.

در این مطلب، می خواهیم نگاهی به 5 مودم رومیزی 4G پرفروش و محبوب بازار ایران داشته باشیم تا ببینیم؛ مردم بیشتر تمایل به خرید کدام مودم ها دارند و احیانا اگر شما هم می خواهید یک مودم رومیزی خوش قیمت بخرید؛ نیم نگاهی به این فهرست داشته باشید:

1- ایرانسل TF-i60 H1

بی شک، پرفروش ترین مودم رومیزی 4G LTE و TD-LTE بازار ایران، مودم معروف TF-i60 H1 است که مدل آنلاکش می شود هواوی B612.

سال ها است این مودم در رتبه نخست فروش مودم ایران قرار گرفته است و همه سایت های فروشگاهی، فروشنده های مودم، سرویس دهنده های اینترنت 4G و TDD آن را به مردم پیشنهاد می کنند.

مزیت بزرگ این مودم، پشتیبانی از هر دو شبکه رادیویی 4G LTE و TD-LTE است. شاید بزرگ ترین عامل فروش این مودم هم این ویژگی باشد اما فقط این نیست و در رده LTE Cat 6 بودن با حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه در دانلودها و امکان تجمیع فرکانس (CA) و MIMO 4×4 از دیگر ویژگی های برجسته ایرانسل تی اف آی 60 هستند.

از نظر قیمتی نیز از بسیاری مودم های رومیزی دیگر مقرون به صرفه تر و به صرفه تر است. به ویژه اگر همراه با بسته های اینترنت و سیم کارت خریداری شود. به سادگی آنلاک می شود و در همه سایت ها و انجمن های کاربران، راهنماهایی برای استفاده و نصب و راه اندازی و تنیمات آن یافت می شود.

مودم ایرانسل TF-i60 چندان بی عیب نیست و مثلا وای فای تک بانده نسبتا ضعیفی دارد یا از نظر آنتن دهی، در کیفیت بالایی نیست ولی تقریبا امکانات و کیفیت ساخت آن برای کاربران معمولی رضایت کننده است.

2- تی پی لینک MR6400

مودم MR6400 تفاوت مشخصات و امکانات زیادی با مودم ایرانسل Tf-i60 دارد ولی دومین مودم رومیزی فورجی پرفروش بازار است؛ چون هم قیمت مناسبی داشته و هم تمام مشخصات یک مودم رومیزی را دارد و واقعا کار کاربران عادی را راه اندازی می کند.

این مودم در رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت 150 مگابیت بر ثانیه است. وای فای این مودم نیز تک بانده و N300 (از سری 802.11n با حداکثر سرعت 300 مگابیت) است. دارای چهار درگاه شبکه LAN است که البته یک درگاه می تواند به عنوان WAN نیز استفاده شود. یک شیار سیم کارت، کلید ریست، کلید WPS، کلید پاور از دیگر مشخصات ارتباطی آن هستند.

مزیت ویژه مودم تی پی لینک MR600 علاوه بر قیمت بسیار خوب حدود 1.5 میلیون تومانی، داشتن دو آنتن LTE خارجی است که باعث می شود کیفیت آنتن دهی و سرعت مناسبی داشته باشد.

کیفیت ساخت این مودم بالا است و به همین دلیل هم پرفروش شده و کاربران اعتقاد دارند با این قیمت، مودم 4G LTE بهتر از آن پیدا نمی کنند. مزیت دیگر این مودم، اصل و آنلاک بودن آن است؛ چیزی که برای مودم ایرانسل TF-i60 پاشنه آشیل است ولی شما هر سیم کارتی روی مودم تی پی لینک MR6400 بیندازید؛ به راحتی به اپراتور موبایل وصل شده و سرعت بسیار خوبی به شما می دهد.

3- ایرانسل FD-i40 B1

مودم ایرانسل FD-i40 B1

سومین مودم رومیزی پرفروش این روزهای بازار شبکه ایران؛ مودم ایرانسل FD-i40 B1 یا همان یوتل L433 است. یک مودم رومیزی آنتن دار 4G LTE تولید داخل ایران که از نظر قیمت، کیفیت ساخت، آنتن دهی و سرعت برای کاربران عادی مناسب است.

مودم یوتل L433 به سرعت طی یک سال گذشته، به یکی از محبوب ترین مودم های رومیزی سیم کارتی ایران تبدیل شد و هر اپراتور یک نسخه از آن را با لوگو و فریم ویر اختصاصی خودش روانه بازار کرد. همراه اول، ایرانسل، رایتل و چند اپراتور مجازی از این مودم استقبال کردند.

قیمت این مودم تا پیش از گرانی های اخیر فصل پاییز، نزدیک به 1 میلیون تومان بود و در دسترس خرید هر کاربر ایرانی قرار می گرفت. در منطقه های که آنتن دهی ضعیف است؛ عملکرد خوبی دارد و به نسبت سرعتی که می دهد؛ کاربران راضی هستند.

این مودم از رده LTE cat 4 با حداکثر سرعت 150 مگابیت است و از چهار درگاه شبکه LAN صد مگابیتی و شیار سیم کارت و دو آنتن LTE سود می برد.

4- تی پی لینک MR200

کاربرانی که بخواهند هزینه بیشتری برای یک مودم 4G LTE بکنند و وای فای دو بانده داشته باشند؛ به جای خرید مودم تی پی لینک MR6400 سراغ مدل MR200 می فرایند که دارای وای فای AC750 است و واقعا از هر نظر یک مودم دوست داشتنی است. قیمت این مودم که اخیرا 2 میلیون تومان شده است ولی پیش تر تا 1.5 میلیون تومان و مقرون به صرفه تر هم بود؛ این مودم رومیزی سیم کارتی را مقرون به صرفه کرده است.

این مودم به خاطر داشتن دو آنتن خارجی LTE از نظر آنتن دهی و دریافت سیگنال و سرعت اینترنت بسیار خوب عمل می کند و شما در منطقه ها حاشیه شهرها یا روستاها می توانید سرعت هایی تا 50 مگابیت را به راحتی تجربه کنید.

باز هم این مودم 4 درگاه شبکه LAN دارد که اجازه می دهد کامپیوتر و لپ تاپ از طریق کابل شبکه به وای فای وصل شوند. در وای فای گفتیم دو باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز با سرعت 300 مگابیت و 5 گیگاهرتز با سرعت 433 مگابیت دارد تا بتوانید به راحتی همه دستگاه های خود را بین این دو باند رادیویی تقسیم کنید و کل بار ترافیکی مصرف اینترنت شما روی یک باند فرکانسی وای فای نباشد.

مودم های تی پی لینک کیفیت ساخت خوبی دارند و مهم تر اینکه آنلاک هستند و با هر سیم کارت و اپراتوری کار می کنند.

خرید

5- دی-لینک DWR-M921

یک مودم 4G LTE N300 خوش ساخت و خوش قیمت با امکاناتی که کاملا از یک مودم رومیزی سیم کارتی انتظار می رود؛ مانند 2 آنتن خارجی برای LTE، دو آنتن خارجی دیگر برای وای فای، چهار درگاه شبکه LAN و کلیدهای روشن/خاموش و WPS و ریست.

مودم DWR-M921 در رده LTE cat 4 با حداکثر سرعت 150 مگابیت برای دانلود و آپلود 50 مگابیتی است. وای فای این مودم نیز N300 و فرکانس 2.4 گیگاهرتز است.

آن چیزی که باعث شده این مودم در ایران فروش خوبی داشته باشد؛ نخست قیمت نسبتا مناسب آن، در حدود 1.5 میلیون تومان است و دیگری آنلاک بودن آن است که باعث می شود بتوانید برای هر سیم کارت و اپراتوری مورد استفاده قرار دهید.

آنتن دهی نسبتا بالایی دارد و سرعت اینترنت موبایل خوبی به شما می دهد؛ مهم ترین چیزی که کاربران از یک مودم رومیزی انتظار دارند. می توانید 24 ساعت این مودم را روشن بگذارید و دستگاه های مختلف را به آن وصل کنید تا از اینترنت استفاده کنند.

منبع: شبکه چی

به "پرفروش ترین مودم های رومیزی 4G LTE بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین مودم های رومیزی 4G LTE بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید