ورود بدون رمز عبور ، قابلیتی که به زودی در اندروید اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ عصر نو، گوگل قابلیت جدیدی را تحت آزمایش دارد که به واسطه آن افراد می توانند بدون وارد کردن رمز عبور به حساب های خود در کروم و اندروید وارد شوند.

ورود بدون رمز عبور ، قابلیتی که به زودی در اندروید اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ عصر نو و به نقل از انگجت، این قابلیت نو به نام Passkey گزینه ای امن تر از رمز عبور است. شرکت گوگل خاطرنشان کرد این قابلیت که قرار است جایگزین رمز عبور گردد، به کاربران اجازه می دهد تا برای ورود به حساب کاربری خود از سیستم های احراز هویت داخلی گوشی همراه یا رایانه استفاده نمایند. 2 شرکت بزرگ دیگر یعنی اپل و مایکروسافت هم پیش از این گفته بودند چنین قابلیتی را برای سیستم های خود تعریف خواهند کرد.

به گفته گوگل مدیران شرکت ها نیز می توانند به وسیله WebAuthn API این فناوری را به وب سایت خود اضافه نمایند. بعلاوه توسعه دهندگان نیز می توانند با دریافت نوترین نسخه بتای Google Play Services احراز هویت نو را در برنامه های خود آزمایش نمایند.

کلیدهای عبور در واقع اعتبارهایی هستند که در دستگاهی مانند موبایل یا سیستم های کامپیوتر ذخیره شده و در وب سایت یا برنامه ، هویت کاربران را تأیید می نمایند. کاربر نیز به وسیله این قابلیت هویت خود را تأیید می نماید و سپس دستگاه بدون احتیاج به رمز عبور، می تواند او را در شرایطی کاملا امن وارد سایت ها و سرویس های مورد استفاده کند.

گوگل به طور مکرر روی این نکته تأکید دارد که این قابلیت به مراتب امن تر از رمزعبور است و بنابراین به راحتی قابل سرقت نیست: کلیدهای عبور به طور قابل توجهی جایگزین ایمن تری برای رمزهای عبور و سایر فاکتورهای احراز هویت قابل فیشینگ هستند. آنها را نمی توان دوباره مورد استفاده قرار داد، در حملات نفوذ به سرور فاش نمی شوند و از کاربران در برابر حملات فشینگ محافظت می نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • کدام مرورگر امن ترین است؟ | شرایط گوگل کروم و فایرفاکس در یک رده بندی

درحالی که این ویژگی فعلا برای بعضی کاربران ارائه شده، گوگل میخواهد تا آپدیت پایدار آن را در اواخر سال جاری میلادی ارائه کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "ورود بدون رمز عبور ، قابلیتی که به زودی در اندروید اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود بدون رمز عبور ، قابلیتی که به زودی در اندروید اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید