همه چیز درباره فیلم ماتریکس 4: از داستان احتمالی تا تیم بازیگران

به گزارش وبلاگ عصر نو، وقتی اندی و لری واچوفسکی فیلم ماتریکس را در سال 1999 اکران کردند، هرگز فکر نمی کردند داستان مجذوب کننده آن ها به یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین فرانچایزهای سینمایی تاریخ هنر هفتم تبدیل گردد. اما امروز سه گانه ماتریکس به عنوان یکی از متمایزترین سه گانه های تاریخ سینما به شدت محبوب است و به همین علت میلیون ها طرفدار در سراسر دنیا دارد. دنیای متمایز و پرسش برانگیز ماتریکس سرشار از نکات ریز و درشت است که نگاه تماشاگران به فرانچایزهای سینمایی را تحت تاثیر قرار می دهد. به زودی فیلم ماتریکس 4 از راه می رسد و این سه گانه مجذوب کننده به یک چهارگانه خیره کننده تبدیل خواهد شد.

همه چیز درباره فیلم ماتریکس 4: از داستان احتمالی تا تیم بازیگران

اگرچه سه گانه ماتریکس با فیلم انقلاب های ماتریکس در سال 2003 به خاتمه رسید اما همیشه بسیاری از طرفداران این مجموعه دوست داشتند که درباره آینده این فرانچایز و داستان های احتمالی پیرامون آن اطلاعاتی کسب نمایند. با وجود آن که این فرانچایز دوست داشتنی در قسمت سوم به خاتمه رسیده بود اما لانا واچوفسکی رسما تایید کرد که در کوشش است تا قسمت چهارم را کارگردانی کند و در نهایت هم این اتفاق رخ داد. او نخستین بار در سال 2018 شایعات پیرامون ساخت ماتریکس 4 را تایید کرد و در نهایت کارگردانی آن را برعهده گرفت. این فیلم که قرار بود در روزهای پیش از کرونا اکران گردد به علت شیوع ویروس کرونا با تاخیر در اکران روبرو شد اما در نهایت به ایستگاه اکران رسیده است.

کدام بازیگران در ماتریکس 4 هنرنمایی می نمایند؟

تیم بازیگران ماتریکس 4 در مقایسه با سه فیلم قبلی تغییرات بسیاری داشته است. کیانو ریوز، کری آن ماس، جادا پینکت اسمیت، لامبرت ویلسون و دنیل برنهارت از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم های قبلی فرانچایز ماتریکس هنرنمایی نموده اند و برای حضور در فیلم ماتریکس 4 هم بازمی گردند. اما هوگو ویوینگ و لارنس فیشبرن که از بازیگران مهم فیلم های قبلی بوده اند در این فیلم هنرنمایی می نمایند. هوگو ویوینگ به علت شلوغ بودن برنامه کاری اش پیشنهاد هنرنمایی در فیلم ماتریکس 4 را رد نموده و لارنس فیشبرن هم تایید نموده که عوامل فیلم به او گفته اند که جایی در فیلم نامه فیلم چهارم ندارد.

با این حال بازیگران نوی هم به فرانچایز اضافه شده اند. یحیی عبدالمتین دوم، نیل پاتریک هریس، جسیکا هنویک، جاناتان گروف، توبی اونومر، مکس ریملت، ارندیرا ایبارارا، پریانکا چوپرا، اندرو کالدول، برایان جی اسمیت، الن هولمن و کریستینا ریچی از شناخته شده ترین بازیگرانی هستند که در فیلم ماتریکس 4 هنرنمایی می نمایند. اما نقش و شخصیتی که این بازیگران باید در آن ها قرار بگیرند هنوز معین نشده است.

نیازی به یادآوری نیست که کیانو ریوز در این فیلم هم مانند سه فیلم قبلی در نقش نئو قرار می گیرد و کری آن ماس در نقش ترینیتی هنرنمایی می نماید.

داستان ماتریکس 4 چیست؟

جزییات زیادی درباره داستان این فیلم منتشر نشده و به نظر می رسد که لانا واچوفسکی کوشش نموده تا فیلم نامه اش را به مخفیانه ترین حالت ممکن مدیریت کند. اما از آن جایی که جنگ میان نئو و ماشین ها در خاتمه فیلم سوم به آتش بس رسید به نظر می رسد که در فیلم چهارم این آتش بس با یک جنجال بزرگ ترکیب می گردد. اگرچه شایعاتی پیرامون مطرح شدن سفر در زمان در این فیلم شکل گرفته بود اما کیانو ریوز در نهایت این شایعات را رد کرد. ریوز تایید نموده که داستان فیلم ماتریکس 4 تا حدودی عاشقانه است و بسیار از فیلم نامه لانا واچوفسکی ستایش نموده است.

با این حال انتظار می رود که فیلم ماتریکس 4 داستانی را روایت کند که از نظر زمانی فاصله زیادی با سه فیلم قبلی دارد. اگرچه جزییات بیشتری درباره این فیلم وجود ندارد و به همین علت باید طرفداران نئو باید اندکی صبر نمایند تا داستان قهرمانشان را دنبال نمایند.

در این زمینه بخوانید:

آیا سریال مرکز 7 ساخته می گردد؟

معرفی سریال Squid Game: یک بازی مرکب - وبلاگ عصر نو زندگی (irna.ir)

تاریخ اکران ماتریکس 4 چه زمانی است؟

فیلم ماتریکس 4 که با عنوان کامل ماتریکس: رستاخیزها معرفی شده در تاریخ 22 دسامبر 2021 مصادف با اول دی 1400 از راه می رسد. یک ماه پس از اکران این فیلم نوبت به انتشار آن روی سرویس استریم HBO Max می گردد. به عبارت دیگر، اگر از طرفداران فیلم های ماتریکس هستید می توانید فیلم ماتریکس 4 را در روزهای ابتدایی بهمن 1400 با کیفیت بی نظیر دیدن کنید. با این حال باید بدانید که تاریخ اکران این فیلم بارها و بارها با تغییرات بسیاری همراه شد و ممکن بود حتی در نیمه نخست سال 2022 اکران گردد.

آیا ماتریکس 5 هم ساخته می گردد؟

با وجود همه شایعاتی که پیرامون ساخت فیلم ماتریکس 4 بود اما به نظر می رسید که واچوفسکی ها علاقه ای به ساخت این فیلم ندارند. در نهایت لری واچوفسکی تایید کرد که علاقه ای به ساخت فیلم نو ماتریکس ندارد اما صحبت های لانا واچوفسکی نشان می داد که از ساخت این فیلم استقبال می نماید. در نهایت در اواسط سال 2019 بود که استودیوی برادران وارنر ساخت فیلم ماتریکس 4 را تایید کرد و رسما گفت که کیانو ریوز و کری آن ماس برای هنرنمایی در این فیلم بازمی گردند. لانا واچوفسکی به تنهایی کارگردانی این فیلم را برعهده گرفت و فیلم نامه آن را با همراهی نویسندگان فیلم نامه سریال حس هشتم به خاتمه رساند.

اگرچه لانا واچوفسکی هیچ صحبتی درباره ساخت فیلم پنجم فرانچایز دوست داشتنی ماتریکس ننموده اما به نظر می رسد که این اتفاق غیرممکن نیست. در صورتی که فیلم ماتریکس 4 در گیشه عملکرد قابل قبولی داشته باشد و مورد توجه منتقدان و دیدنگران قرار بگیرد قطعا این احتمال مطرح می گردد که ساخت فیلم ماتریکس 5 هم در دستور کار قرار بگیرد. با توجه به اینکه لانا واچوفسکی در سال های پیشین از علاقه اش برای توسعه دنیا ماتریکس سخن گفته بود، این اتفاق واقعا غیرممکن نیست.

منبع: ایرنا زندگی

به "همه چیز درباره فیلم ماتریکس 4: از داستان احتمالی تا تیم بازیگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فیلم ماتریکس 4: از داستان احتمالی تا تیم بازیگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید