متنی که درباره نقل و انتقال سند خودرو منتشر شده دیدگاه معاونت قوانین مجلس نیست

به گزارش وبلاگ عصر نو، ماجرای اینکه افراد برای مالکیت خودروی خود، فقط به برگ سبز پلیس کفایت نمایند و یا برای محکم کاری ثبت محضری در دفترخانه ها هم انجام دهند، از مدت ها قبل مطرح بوده است؛ اما در شهریور ماه سال جاری و با رأی دیوان عدالت اداری و اعلام دادستان کشور، دادِ سردفتران را در آورد.

متنی که درباره نقل و انتقال سند خودرو منتشر شده دیدگاه معاونت قوانین مجلس نیست

طبق نظر پلیس راهور، برگ سبزی که تحت عنوان سند مالکیت هنگام معامله خودرو صادر شده است، سند قطعی خودرو محسوب می گردد و دیگر احتیاجی به ثبت سند در دفاتر رسمی و پرداخت هزینه اضافه به وسیله دو طرف برای صدور سند نیست.

باتوجه به تأیید برگ سبز خودرو به عنوان سند مالکیت به وسیله دادستان کل کشور، رئیس دیوان عدالت اداری و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، هم وطنان دیگر ضرورتی برای مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و تنظیم سند ندارند.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: هموطنان به شایعات و صحبت های افراد سودجو که قصد دارند با تشویش اذهان عمومی زمینه را برای اخذ هزینه گزاف و راهنمایی مردم به سوی دفاتر اسناد رسمی دارند، توجه نکنند.

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با رد متنی که با عنوان نظر این معاونت مبنی بر لزوم ثبت سند نقل و انتقال خودرو در دفتر اسناد که روز گذشته منتشر شده است، تأکید کرد: این متن به هیچ عنوان نظر رسمی این معاونت نیست، بلکه مربوط به اظهارنظر یکی از ادارات کل این معاونت است و دیگر کارشناسان نظر متفاوتی دارند. لذا دیدگاه های رسمی این معاونت درصورت احتیاج به صورت صریح اطلاع رسانی می گردد.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید آخرین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ عصر نو مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "متنی که درباره نقل و انتقال سند خودرو منتشر شده دیدگاه معاونت قوانین مجلس نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متنی که درباره نقل و انتقال سند خودرو منتشر شده دیدگاه معاونت قوانین مجلس نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید