مایکروسافت احتمالا زودتر از برنامه، سرفیس دو (Duo) را عرضه می نماید!

به گزارش وبلاگ عصر نو، طبق گفته های وب سایت Windows Central، ظاهرا مایکروسافت میخواهد گوشی تاشو (دو صفحه ای) خود را که تحت عنوان سرفیس دو (Surface Duo) شناخته می گردد، زودتر از آنچه که تصور می شد راهی بازار کند!

مایکروسافت احتمالا زودتر از برنامه، سرفیس دو (Duo) را عرضه می نماید!

ماه اکتبر سال گذشته مایکروسافت رونمایی مختصری از محصول دو نمایشگر خود که تحت عنوان سرفیس دو شناخته می گردد داشت. این گوشی در ابتدا قرار بود اکتبر سال جاری به صورت رسمی رونمایی شده و در تعطیلات 2020 راهی بازار گردد. اما وب سایت ویندوز سنترال ادعا نموده این اتفاق ممکن است بسیار زودتر از آنچه که انتظار می رفت رخ دهد! اینطور که به نظر می رسد، کار توسعه نرم افزار و سخت افزار سرفیس دو به خاتمه رسیده و این مسئله دست مایکروسافت را برای عرضه زودهنگام این محصول کاملا باز می گذارد.

با توجه به آخرین گزارش، مایکروسافت امیدوار است تمام کارهای مربوط به سیستم عامل این گوشی را اوایل ماه آوریل به خاتمه برساند. در نتیجه، می توانیم شاهد این باشیم که مایکروسافت نسخه های محدودی از سرفیس دو را فراوری نموده و به دست توسعه دهندگان برساند. رونمایی رسمی نیز می تواند در فصل بهار و هنگام معرفی سرفیس گو 2 و سرفیس بوک 3 صورت گیرد.

مشخصات فنی گوشی سرفیس دو

سرفیس دو محصولی است که از نمایشگر 5.6 اینچی بهره می برد و هنگامی هم که نمایشگر ثانویه در کنار آن باز می گردد، شاهد یک گوشی بزرگ 8.3 اینچی خواهیم بود با وضوح 1800 × 1350. این گوشی در مدل پایه خود از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد که با بهره مندی از پردازنده اسنپدراگون 855، می توان روی قدرت بالای آن حساب ویژه ای باز کرد. البته مدل های دیگری از این گوشی با حافظه یا میزان رم بیشتر در دسترس خواهد بود اما به نظر می رسد هیچ کدام از آن ها حداقل سال جاری از اینترنت 5G پشتیبانی نخواهند کرد.

به خاطر داشته باشید سرفیس دو یک گوشی تاشو مانند گلکسی فولد، گلکسی Z Flip، موتورولا ریزر یا هواوی میت ایکس نیست؛ این محصولات از نمایشگرهای تاشو بهره می برند اما سرفیس از دو نمایشگر برخوردار است. به این صورت که گویا کتابی را باز یا بسته می کنید. پتنتی اخیرا منتشر شده که نشان می دهد لولاهای بکار رفته در این گوشی نه تنها آن را قادر به چرخش 360 درجه ای می نمایند، بلکه می توانند رابط کاربری آن را نیز بر اساس چرخش تغییر دهند!

همچنین این گوشی حالتی تحت عنوان Laptop Mode (احتمالا با این نام شناخته گردد) دارد که به آن اجازه می دهد وقتی گوشی را به صورت افقی نگه داشته اید، بخش بالایی به عنوان نمایشگر و بخش پایینی به عنوان صفحه کلید در اختیارتان قرار گیرد. در این صورت قرار دادن آن روی یک میز دقیقا حس و حال یک لپ تاپ کوچک را برایتان القا می نماید.

سرفیس دو در کنار این موارد، قرار است با قلم سرفیس و سیستم عامل اندروید روانه بازار گردد. این گوشی را می توان اولین محصولی از مایکروسافت دانست که از سیستم عاملی غیر از سیستم عامل اختصاصی شرکت یعنی ویندوز بهره می برد. البته با تجربه نسبتا بدی که مایکروسافت در بکارگیری سیستم عامل اختصاصی خود در گوشی های هوشمند داشت، رخ دادن چنین اتفاقی دور از انتظار هم نبود. با این تفسیر نباید دیگر نگران کمبود برنامه باشیم! فقط باید منتظر ماند و دید همکاری مایکروسافت با دیگر توسعه دهندگان در راستای طراحی برنامه برای این محصول چگونه پیش خواهد رفت.

پیش تر خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه سرفیس دو حتی بدون بهره مندی از یک نمایشگر خارجی نیز می تواند به نحوی کاربران را از اعلانات دریافتی مطلع کند و کاربر برای انجام این کار می بایستی ذره ای گوشی را باز نموده و آنچه را که دریافت شده مشاهده کند.

اگرچه دیدن یک گوشی از مایکروسافت آن هم با برند محبوب سرفیس زودتر از موعد می تواند بسیار هیجان انگیز باشد، اما یادآوری یک نکته در رابطه با عرضه زودهنگام این محصول لازم است! موضوعی که تقریبا در هر خبری رد پایی از آن دیده می گردد و آن هم چیزی نیست جز ویروس کرونا! مایکروسافت پیش تر اعلام نموده بود شیوع این بیماری کسب و کار این شرکت را در بخش کامپیوترهای شخصی تحت تاثیر قرار داده و خب سرفیس Duo که قرار است یک گوشی باشد، مسلما می تواند ضربه بدتری را متحمل گردد.

حتی عرضه زودهنگام این محصول برای توسعه دهندگان نیز ممکن است اتفاق ندهد چون مایکروسافت باید تا آن موقع، پیشروی بیماری را نیز در نظر بگیرد. اگر هم قرار باشد فصل بهار شاهد رونمایی از این محصول باشیم، باز هم باید با توجه به شدت شیوع ویروس این اتفاق رخ دهد.

مایکروسافت تجربه خوبی از عرضه گوشی های هوشمند به بازار نداشت و درست زمانی که همه چیز مطابق انتظار پیش می رفت و ویندوزفون راستا رو به رشدی را طی می کرد، عرضه ویندوز 10 بخش موبایل این شرکت را به ورطه نابودی کشاند! اکنون اما مایکروسافت میخواهد گوشی های خود را زیر سایه برندی قدرتمند و محبوب یعنی سرفیس راهی بازار کند. برندی که تا به این لحظه توانسته مایکروسافت را در بخش تبلت و لپ تاپ های لوکس سر زبان ها بیاندازد. با این اوصاف این شرکت باید به خوبی مراقب اوضاع باشد چون صرفا کوچ به اندروید به معنای پیروزی نیست! نمونه شاخص این مثال را می توان بلک بری در نظر گرفت.

امیدواریم از شدت شیوع ویروس کرونا در آینده نزدیک کاسته گردد تا علاوه بر حفظ جان مردم، شرکت ها نیز بدون نگرانی محصولات خود را راهی بازار نمایند تا کسب و کار در سراسر جهان مجددا به رونق گذشته بازگردد.

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت احتمالا زودتر از برنامه، سرفیس دو (Duo) را عرضه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت احتمالا زودتر از برنامه، سرفیس دو (Duo) را عرضه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید