عینک واقعیت افزوده اپل اکنون در مرحله توسعه طراحی است

به گزارش وبلاگ عصر نو، اپل در عین حال که روی هدست واقعیت ترکیبی کار می نماید، در حال توسعه عینک واقعیت افزوده خود نیز است تا آن ها را طبق شایعات در سال 2024 روانه بازار گجت های هوشمند کند. به همین دلیل جف پو، تحلیلگر شرکت Haitong International Securities در یادداشت نوی اعلام نموده که اکنون این محصول نو اپل وارد مرحله توسعه طراحی شده است.

عینک واقعیت افزوده اپل اکنون در مرحله توسعه طراحی است

هفته گذشته پو گفت که شرکت Luxshare یکی از تأمین کنندگان اصلی اپل برای دستگاه هایی که در اواخر سال 2022 تا 2024 عرضه می شوند، باقی خواهد ماند. علاوه بر این، عینک واقعیت افزوده این شرکت نیز در سال 2024 به کاربران معرفی خواهد شد. اکنون او با بیان اینکه عینک واقعیت افزوده اپل وارد مرحله توسعه طراحی شده و نمونه اولیه آن تا انتها سال جاری آماده می گردد، اطلاعات بیشتری را در اختیار ما قرار داده است. بعلاوه به گفته این تحلیلگر، این محصول در نیمه دوم سال 2024 به مرحله فراوری انبوه خواهد رسید.

برخلاف هدست واقعیت ترکیبی اپل که به گفته شایعات اواخر سال جاری معرفی می گردد، عینک واقعیت افزوده به طور کامل روی فناوری واقعیت افزوده تمرکز خواهد داشت و طبق یک پیش بینی، می تواند ظرف 10 سال آینده جایگزین گوشی های آیفون گردد. این جزو معدود خبرهایی است در خصوص عینک واقعیت افزوده اپل منتشر شده، زیرا بیشتر خبرها و شایعات روی هدست واقعیت ترکیبی غول فناوری آمریکایی متمرکز هستند.

به گفته تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی آقای مینگ چی کو، هدست واقعیت ترکیبی اپل به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند. در ماه نوامبر، این تحلیلگر معروف اپل اظهار داشت که پردازنده رده بالاتر این هدست دارای قدرت محاسباتی در سطح تراشه M1 برای مک خواهد بود، در حالی که پردازنده ضعیف تر جنبه های مربوط به سنسور هدست را مدیریت می نماید. به گفته آقای کو، هدست اپل تجربه نوآورانه ای با جابه جایی یکپارچه بین حالت های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ارائه می دهد. او بعلاوه اضافه نموده که هدست اپل از نظر قدرت محاسباتی دو تا سه سال جلوتر از محصولات رقیب خواهد بود.

در این رابطه، پیش تر گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل تست های فراوری هدست واقعیت ترکیبی خود را تمام نموده است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از تأمین کنندگان این محصولات شرکت اپل، این هدست ها مرحله دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به انتها رسانده اند تا اطمینان حاصل گردد که نمونه های اولیه این محصولات اهداف و تعیینات طراحی مد نظر اپل را برآورده می سازند.

ظاهراً سنسور های سه بعدی که اپل در هدست خود قرار می دهد به گونه ای طراحی می شوند که کوچکترین حرکات دست و انگشتان را تشخیص بدهند. همان طور که حسگر های آیفون می توانند حرکات چهره را برای ساخت انیموجی تشخیص بدهند، هدست واقعیت افزوده اپل هم در زمینه تشخیص حرکات دست دقت بسیار زیادی خواهد داشت.

به گزارش آقای کو، اپل بعلاوه با توسعه دهندگان برای بعضی از برنامه های این هدست در حال همکاری است تا هنگام رونمایی از این هدست ها، برنامه های آن هم در دسترس کاربران قرار بگیرد. اولین هدست واقعیت افزوده اپل با وزن بین 300 تا 400 گرم عرضه می گردد. غول فناوری آمریکایی بعلاوه روی نسل دوم این هدست ها کار می نماید که از بدنه سبک تر، باتری بهتر و تراشه قدرتمندتر بهره می برد و احتمالا در سال 2024 به دست کاربران می رسد. دیگر شایعه ها حاکی از آن است که اولین نسل این هدست ها از حداقل 15 دوربین در ساختار خود بهره می برد که می تواند یک تجربه وصف نشدنی را به کاربران ارائه دهد.

بعلاوه ماه گذشته، خبرها و شایعات مختلفی در خصوص سیستم عامل احتمالی این محصول یعنی RealityOS منتشر شده است. ظاهراً این نشان تجاری در تاریخ 17 آذر ماه 1400 (8 دسامبر 2021) به ثبت رسیده و در دسته بندی دستگاه جانبی، نرم افزار و از همه مهم تر سخت افزار پوشیدنی رایانه ای قرار گرفته است.

علاوه بر عینک واقعیت افزوده، آقای پو در رابطه با مدل های پرو آیفون 15 بیان نموده که تعیین نیست این گوشی ها از لنز پریسکوپی بهره می برند یا نه. با در نظر گرفتن این موضوع، انتظار می رود که آیفون 15 پرو مجهز به لنز پریسکوپی نو باشد، اگرچه این لنز فقط برای مدل های مکس در دسترس خواهد بود. باید دید در روزهای آینده چه اخباری دیگری در این مورد منتشر می گردد.

منبع: 9To5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "عینک واقعیت افزوده اپل اکنون در مرحله توسعه طراحی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عینک واقعیت افزوده اپل اکنون در مرحله توسعه طراحی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید