زوم شگفت انگیز گوشی های گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ

به گزارش وبلاگ عصر نو، بسیاری از گوشی ها ادعا نموده اند که دوربین هایی دارند که قابلیت زوم سطح بالایی را ارائه می دهد. در این مقاله قصد داریم به آنالیز قدرت زوم گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra بپردازیم.

زوم شگفت انگیز گوشی های گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ

به گزارش وبلاگ عصر نو، شکی وجود ندارد که عکاسی و فیلم برداری با گوشی های هوشمند در چند سال گذشته به ویژگی اصلی بازاریابی گوشی های پرچمدار تبدیل شده است. در حالی که شرکت گوگل عمدتاً بر روی افزایش قدرت تصویربرداری محاسباتی تمرکز نموده است، شرکت هایی مانند Vivo و Oppo به افزایش قابلیت عکاسی در نور کم توجه می نمایند. در همین حال، شرکت سامسونگ با عرضه گلکسی اس 22 اولترا نشان داد که به افزایش قدرت زوم علاقه مند است.

به جرأت می توان گفت که دوربین های تله فوتو در گوشی های هوشمند چندان اهمیتی ندارند. مطمئناً، آن ها در بعضی موقعیت ها، مثلا فیلم گرفتن از کنسرت ها، می توانند تا حدودی مفید باشند. با این حال می دانیم که لنز های معمولی نیز تا میزان زیادی همین خواسته را برآورده می نماید. برای مثال با گوشی قدیمی OnePlus 5 می توان کل صحنه تئاتر را از همان ردیف اول در کادر فیلم برداری قرار داد و همه لحظه ها را ثبت کرد. با این حال، می بینیم که کیفیت به شدت افت می نماید و محدوده بزرگنمایی به هیج وجه کافی نیست. با این حال به نظر می رسد که تا به امروز لنز اولیه و اولتراواید از اهمیت بالاتری نسبت به لنز تله فوتو برخوردار بوده اند.

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا سال گذشته قابلیت زوم خود را افزایش داد، اما در مجموع نسبت به اس 20 اولترا، ارتقاء چندانی نداشت. لنز این دستگاه با زوم 10 برابری به سختی تصاویر واضحی ارائه می داد و تصاویری با زوم 30 برابری و 100 برابری عملاً بی فایده بودند. اما در سال 2022 همه چیز با پرچمدار Samsung Galaxy S22 Ultra عوض شد. عجیب است که در یک سال چقدر امکان تغییر وجود دارد.

در حالی که سنسور های دوربین نسبت به مدل سال گذشته چندان تغییری ننموده اند، پردازشگر سیگنال تصویر تقویت شده و الگوریتم های بهبود یافته این گوشی ها، دنیایی از تفاوت را ایجاد نموده اند. در این جا ما تمام محصولات سامسونگ را در نظر نداریم و فقط به آنالیز گوشی پرچمدار S22 Ultra مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 می پردازیم. هر چند تعیین است که شرکت گوگل با Super Res Zoom به پیشرفت بسیار خوبی رسیده است؛ اما محدوده قابل استفاده سامسونگ گلکسی S22 Ultra در سطح بالاتری قرار گرفته است. در تصویری که از یک گربه گرفته شده است، شما می توانید قدرت زوم 30 برابری دوربین این گوشی پرچمدار را به خوبی مشاهده کنید.

با یاری این دوربین می توان منوی رستوران که روی یک میز دیگر قرار گرفته است را با قدرت زوم گلکسی اس 22 اولترا به راحتی مشاهده کرد. با یاری این زوم 30 برابری امکان تماشا جزئیات اشیائی که در فاصله دور قرار گرفته اند به خوبی فراهم می گردد. هر چند زوم 100 درصدی بیشتر تصاویر تاری ارائه می دهد، اما می تواند گاهی مفید باشد. البته محدودیت هایی هم برای زوم 30 برابری وجود دارد. به عنوان مثال می توان به تأخیر شاتر و کند شدن سرعت گرفتن تصاویر اشاره نمود.

باید اضافه کنیم که عکس های زوم شده Galaxy S22 Ultra بی نقص نیستند، اما پله ای به سوی زوم دیجیتال قدرتمندتر در آینده خواهند بود. در این عکس ها اغلب کیفیت کاهش می یابد و خطوط حد فاصل میان اشیاء کم رنگ می شوند. در این نوع عکس برداری رنگ های روشن پخش می شوند و زمانی که روشنایی روز کاهش می یابد، جزئیات بسیار مبهم می شوند.

با این حال، کاربران می توانند با گرفتن عکس های خاص و متفاوت شگفت زده شوند. در مجموع باید پذیرفت که شرکت سامسونگ به علت موفقیت در بهبود دادن عملکرد زوم دوربین در گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra، آن هم فقط در یک سال، شایسته تقدیر است. زوم فوق العاده دوربرد دیگر یک حقه تبلیغاتی نیست و کاربران مشتاق هستند تا پیشرفت های سال آینده سامسونگ در زمینه دوربین های گوشی با عرضه نسل بعدی چیپست ها و سنسور ها را مشاهده نمایند.

منبع: Androidauthority

منبع: فرارو

به "زوم شگفت انگیز گوشی های گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوم شگفت انگیز گوشی های گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید