دره هفت غار یکی از جاذبه های دیدنی خراسان رضوی است

به گزارش وبلاگ عصر نو، جاذبه ها/ براساس خبر و گزارش های بدست رسیده، دره هفت غار یکی از جاذبه های دیدنی خراسان رضوی است.

دره هفت غار یکی از جاذبه های دیدنی خراسان رضوی است

دره هفت غار در استان خراسان رضوی و در شمال نیشابور واقع شده که از گذشته اینچنین نامیده میشد اما در این منطقه غاری وجود ندارد بلکه هفت غار استعاره از هفت تنگه یا وادی است. منطقه ای که جاذبه در آن واقع شده، در فصل گرم سال آب و هوایی معتدل دارد و با صبحگاهی بسیار دلنشین از ییلاقات اصلی نیشابور بشمار می آید. این دره به علت فرسایشی بودن و شیب تند هر سال پس از بارش شکل تازه ای به خود میگیرد و آبشارهای بزرگ و کوچکی را ایجاد می نماید و با این تنوع و دگرگونی، اشتیاق بازدید دوباره را در بازدید نمایندگان افزایش می دهد، پس، به یاد داشته باشید که سفر به این منطقه هرگز برای شما تکراری نخواهد بود، چرا که مدام در حال دگرگونی است.

دسترسی راحت، جذابیت و همینطور چشم اندازهای زیبا باعث شده تا گردشگران زیادی از این منطقه تماشا نمایند. کافیست به شمال نیشابور بروید تا با دره ای سرخ رنگ و خوش آب و هوا روبرو شوید. راههای زیادی برای رسیدن به دره هفت غار وجود دارد اما برترین راه این است که خود را به روستای باغرود برسانید و در آنجا بعد از 10 دقیقه کوهنوردی و رسیدن به ارتفاع 1500 متری به ابتدای دره برسید. از روستای غار هم می توانید به دره هفت غار بروید اما از آنجا مسیر رسیدن کمی سخت تر است.

برای بازدید از تمام قسمت های دره با توجه به آمادگی بدنی باید بین 2 تا 3 ساعت وقت بگذارید. وجود درختان سرسبز و عبور رودخانه از کنار آنها به همراه چشم اندازهای سرخ اطراف، چشم انداز ای بی بدیل را خلق نموده که چشم ها از تماشای آنها سیر نمی گردد. همانطور که در حال گذر از 7 تنگه هستید، چشمه ها و رودخانه های زیادی را می بینید که این طبیعتگردی را برایتان لذت بخش تر می نمایند. کوههای سرخ شکاف های عمیق و زیبایی دارند که می توانید برای استراحت در داخل آنها بنشینید و عکسهای یادگاری جالبی بیندازید.

منبع: همگردی

به "دره هفت غار یکی از جاذبه های دیدنی خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره هفت غار یکی از جاذبه های دیدنی خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید