درمان های خانگی برای از بین بردن آکنه پشت

به گزارش وبلاگ عصر نو، آکنه در پشت مانند یک جوش سرسفید، سر سیاه، پاپول، پوسچول و در بعضی موارد شدید آکنه کیستیک به نظر می رسد. بعضی از اقدامات مراقبت از خود و درمان های خانگی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها از آکنه رهایی یابید.

درمان های خانگی برای از بین بردن آکنه پشت

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

آکنه در پشت مانند یک جوش سرسفید، سر سیاه، پاپول، پوسچول و در بعضی موارد شدید آکنه کیستیک به نظر می رسد. بعضی از اقدامات مراقبت از خود و درمان های خانگی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها از آکنه رهایی یابید.

معمولا در آغاز بلوغ، آکنه در پشت هم روی زنان و هم مردان تاثیر می گذارد. ممکن است تا سن 40 سالگی و حتی در بعضی مواقع فراتر از آن هم طول بکشد. در بعضی موارد، فرد مبتلا احساس خجالت می نماید که منجر به انزوای اجتماعی وی می گردد. از قدیم، از محصولات طبیعی برای درمان آکنه در پشت استفاده شده است. در این مقاله در خصوص چند داروی خانگی برای مدیریت آکنه در پشت بحث می کنیم.

حفظ بهداشت

روزی دوبار دوش بگیرید و بدن را تمیز و خشک نگه دارید. ترجیحا از صابون آنتی باکتری یا صابون های چریشی بهره ببرید. پشت خود را به آرامی بشویید و از شستشوی شدید خودداری کنید چون ممکن است منجر به ترکیدن آکنه ها گردد. پس از هرگونه فعالیت فیزیکی شدید که منجر به عرق کردن می گردد، پشت خود را بشویید. همواره لباس های تمیز و شسته شده بپوشید. حفظ بهداشت به خودی خود یک درمان برای آکنه است.

دقت در انتخاب لوازم آرایشی

پس از هربار حمام کردن از یک کرم مرطوب نماینده بهره ببرید تا پوست تغذیه گردد. از کرم های مرطوب نماینده که بر مبنای آب هستند به جای کرم های بر مبنای روغن بهره ببرید چون روغن در لوازم آرایشی ممکن است منافذ پوست را مسدود نمایند. روغن های طبیعی مانند اسطوخودوس، روغن درخت چای و روغن جوجوبا می توانند برای مرطوب کردن پوست مورد استفاده قرار گیرند چون آن ها فراوری سبوم به وسیله غده سباسه را محدود می نمایند. این روغن به اسم یک درمان طبیعی برای آکنه استفاده می گردد اما زمانی برترین عملکرد را دارد که در میزان کم و به صورت یک لایه رقیق روی پوست قرار گیرد چون ممکن است باعث ایجاد آلرژی در پوست های مبتلا به آکنه گردد.

خوابیدن روی طرفین

در هنگام خوابیدن از مالیدن پشت خود به تخت خودداری کنید. سعی کنید روی طرفین خود بخوابید. اگر عادت دارید که بر روی پشت خود بخوابید، ممکن است در ابتدا این کار سخت باشد اما با تمرین می توانید یاد بگیرید. اطمینان حاصل کنید که پتو و ملافه تمیز هستند.

خوردن غذای سالم

میزان زیادی میوه و سبزی های تازه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غذاهای غنی از فیبر مانند عدس و غلات سبوس دار مصرف کنید. از غذاهای سرخ شده و شکر تصفیه شده اجتناب کنید. بعلاوه به الکل و سیگار یک نه بزرگ بگویید. مصرف چای، قهوه و نوشابه های گازدار را کاهش دهید. و به جای این ها چای گیاهی یا چای سبز مصرف کنید. در چای سبز آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که از ترکیدن آکنه ها جلوگیری می نماید.

از علف گندم، آلوئه ورا و لیمو ترش آب میوه درست کنید و در بخش مهمی از رژیم غذایی خود قرار دهید چون همگی دارای خاصیت شفابخشی آکنه هستند. روزی 3 تا 4 حبه سیر بخورید. سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید و بدن را برای کشتن آکنه های حاوی باکتری قوی می نماید. قرار دادن این مواد در رژیم غذایی یکی از مهمترین درمان های مفید خانگی محسوب می گردد.

افزایش مصرف آب

آب ناخالصی های موجود در بدن و کل سیستم را حذف می نماید. هر روز 1.5 تا 2 لیتر آب بنوشید. اولین کارتان در صبح این باشد که یک لیوان آب ولرم با نصف یک لیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با معده خالی مصرف کنید.

ورزش

فعالیت هایی مانند ایروبیک، پایکوبی یا ورزش را که باعث فراهم کردن اکسیژن اضافی به منافذ پوست و در نتیجه باعث روشن شدن پوست می شوند را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

اعمال روغن درخت چای

روغن درخت چای بسیار مفید است چون دارای خواص ضدباکتریایی و کاهش التهاب است که این التهاب منجر به ایجاد آکنه در پوست می گردد. روغن درخت چای به خصوص برای افراد با پوست حساس موثر است زیرا هیچ سوزش و عوارض جانبی ایجاد نمی نماید.

اعمال ماسک

این ماسک ها به اسم یکی از برترین درمان ها برای آکنه به تعداد می فرایند و ثابت شده است که اگر در فواصل زمانی منظم استفاده شوند به طرز جادویی موثر هستند. ماسک می تواند به راحتی در خانه با استفاده از مواد اولیه موجود در آشپزخانه تهیه گردد. این ماسک ها را خودتان یا به یاری یک نفر دیگر به پشتتان اعمال کنید تا برترین نتایج حاصل گردد.

در اینجا بعضی از ماسک های آسان وجود دارد که می توانید بسازید و بهره ببرید.

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی را له نموده و پالپ آن را بر روی پوست اعمال کنید. اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت روی پوست کار کند. سپس با آب سرد بشویید. گوجه فرنگی منبعی غنی از ویتامین های آ و ث است. بعلاوه به کاهش منافذ یاری می نماید. این ویژگی ها ماسک را به یک درمان خانگی خوب تبدیل می نماید.

ماسک جو دو سر

این ماسک می تواند به سادگی با پخت جو دو سر ساخته گردد. اجازه دهید برای مدتی خنک گردد. حال یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه نموده و به پشت خود اعمال کنید. بگذارید به مدت 20 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید. ماسک دو سر به از بین بردن روغن اضافی از منافذ یاری نموده و در نتیجه از آکنه جلوگیری می نماید.

ماسک نعنا

مخلوط آب نعناع و زردچوبه را مخلوط کنید. آن را به پشتتان بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. با آب ولرم شستشو دهید. نعنا حاوی منتول است که دارای خواص ضدالتهابی است. این ماسک از التهاب بیشتر جلوگیری می نماید و در نتیجه درد کاهش می یابد.

ماسک لیمو

مخلوط آب لیمو و گلاب را در میزان های مساوی مخلوط کنید. آن را با توپ پنبه ای به پشت خود بمالید. بگذارید شب بماند و صبح بشویید. لیمو یک قابض طبیعی است که به از بین رفتن روغن اضافی از پوست یاری می نماید.

درمان های خانگی ذکر شده در بالا حتما دارای نتایج مفید خواهند بود. اما ممکن است دیرتر از محصولات مراقبت از پوست نتایج روشن گردد. بنابراین شکیبا باشید و به این درمان ها اعتقاد داشته باشید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ذکر شده در این مقاله صرفا جنبه اطلاعاتی دارند و نمی توانند جایگزینی برای توصیه های پزشک متخصص باشند.

منبع: راسخون

به "درمان های خانگی برای از بین بردن آکنه پشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی برای از بین بردن آکنه پشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید