خرید بهترین پارچه ها در بازار پارچه دبی

به گزارش وبلاگ عصر نو، بازار پارچه دبی | Textile Souk Dubai

پس از اینکه سفر به دبی خود را برنامه ریزی کردید و بلیط هواپیما را به مقصد دبی خریداری کردید، در پی بهترین جاذبه های دبی باشید. برای رزرو هتل به سراغ محله های دبی بروید که به جاذبه ها یا سیستم حمل و نقل عمومی دبی مانند مترو نزدیک باشد. یکی از جاذبه های سنتی دبی که برای بیشتر ایرانی ها نیز مکانی مجذوب کننده است، بازار پارچه دبی است. در بازار پارچه، هر جنس پارچه ای را که می خواهید می توانید پیدا کنید. در این مطلب مجله خبرنگاران شما را با یکی از بازارها و مراکز خرید دبی به نام بازار پارچه دبی اشنا می نماییم. به شما نحوه دسترسی به این بازار را شرح می دهیم.

خرید بهترین پارچه ها در بازار پارچه دبی

توضیحات بازار

همچنین می توانید عکس هایی از مغازه ها و معماری سنتی این بازار را دیدن کنید. همچنین این بازار برای خرید سوغاتی در دبی، مکانی مناسب است. اگر هم در پی خرید در دبی نیستید، می توانید از گشت و گذار در این بازار رنگارنگ و دیدن پارچه های رنگی و صحبت با مردم محلی لذت ببرید. قطعا بازار پارچه دبی برای گرفتن عکس های چشم نواز مکانی مناسب است. این بازار از قدیمی ترین بازارهای محله بور دبی (Bur Dubai Old Souk) است. این بازار در میان بناها و محله های تاریخی دبی قرار گرفته است. اگر به نزدیکی این بازار برسید به راحتی می توانید ورودی آن را تشخیص دهید. چرا که به خاطر طراحی، نماها و موقعیت استراتژیکی که در دبی دارد، آن را پیدا خواهید کرد.

دسترسی به بازار پارچه

اگر می خواهید که در این بازار چند ساعت بگردید و بیشتر با بازارهای عربی آشنا شوید، باید ابتدا خود را به ایستگاه نهر دبی آبرا (the Dubai Creek Abra Station) برسانید. این ایستگاه در محله بور دبی (the Bur Dubai) واقع شده است. اگر با قایق از نهر دبی می گذرید پس از پیاده شدن در محله بور دبی، اولین جاذبه ای که به آن می رسید، ازار پارچه دبی خواهد بود.

در نظر اول ورودی بازار به گونه ای به نظر می رسد که شما را دعوت به وارد شدن به بازار می کند. این خصوصیت از مهم ترین خصوصیات معماری سنتی بازار است. نام دیگر بازار پارچه دبی، بازار بور دبی است. در ورودی بازار، طاقی از ستون های چوبی برپا شده است که از همان ابتدا، چشم را به خود خیره می کند. در مغازه های این بازار همه نوع اجناسی به فروش می رسید. می توانید انواع لباس ها و پارچه های سنتی عربی که با دست دوخته می شوند یا در کارخانجات عربی تهیه می شوند را در اینجا پیدا کنید. همچنین بسیاری از مغازه ها اجناس و پارچه هایی را می فروشند که با کشتی از دیگر کشورهای خاورمیانه به این شهر مدرنیته آورده می شوند.

از میان اجناسی که در این بازار به فروش می رسد، پارچه های رنگارنگ، کوسن های سنتی و شمع های معطر رنگی، گردشگران را به خود جذب می کنند. در میان پارچه ها می توانید تنوعی از جنس ها و الیاف های متعدد را بیابید. حتی بسیاری از پارچه هایی که برای دوختن لباس های مجلسی تهیه شده اند یا با دست پولک دوزی شده اند، پارچه های توری و گیپوری یا پراچه های نخی سفید از جنس الیاف عالی را می توان در این ناحیه پیدا کرد. به همین علت بازار سنتی بور دبی را بازار پارچه دبی نیز می نامند. با این حال در این بازار مغازه های فروش پارچه تنها بخشی از بازار را تشکیل می دهد.

قطعا بازدید از این بازار را در میان دیگر بازدیدهای روزانه خود در این منطقه قرار دهید. اما برای رسیدن به این مکان چگونه باید از هتلی که اقامت داریدظف یا از جاذبه های مختلف حرکت کنید؟ اگر برای اولین بار است که به دبی سفر می کنید و تور دبی را نیز نخریده اید، پس آشنایی با سیستم حمل و نقل دبی ندارید. در این صورت ممکن است برای جابه جایی در شهر دچار مشکل شوید و به راحتی نتوانید به دیدن جاذبه های دبی بروید یا اینکه مجبور به گرفتن تاکسی شوید که در این صورت باید هزینه زیادی را تقبل کنید. بنابراین به شما توصیه می کنیم که در ادامه راه های رفتن به بازار پارچه دبی را با مترو یا قایق بخوانید تا بدون هیچ گونه نگرانی در این شهر رفت و آمد کنید.

رفتن به بازار پارچه با مترو

از هتلی که در آن اقامت دارید، نقشه متروهای دبی را بگیرید یا اینکه از مهمانداران هتل آدرس نزدیک ترین ایستگاه مترو به هتل را بپرسید. اگر در زمان رزرو هتل در پی هتل هایی گشته اید که در نزدیکی ایستگاه های مترو بوده اند، پس به نوعی در سفر دبی خود برد کرده اید. چرا که با کمی پیاده روی و بدون پرداخت هزینه به ایستگاه مترو می رسید. سیستم حمل و نقل دبی دارای دو خط مترو مشخص است. خط متروی قرمز و خط متروی سبز رنگ. در هر ایستگاهی که هستید در نهایت باید سوار متروی خط سبز رنگ شده و در ایستگاه مترو آل فهیدی (Al Fahidi Station) در منطقه 5 دبی پیاده شوید. پس از بیرون آمدن از ایستگاه مترو وارد محله بور دبی خواهید شد. در اینجا و با 10 دقیقه پیاده روی می توانید خود را به بازار پارچه دبی برسانید. فاصله بین ایستگاه متروی آل فهیدی تا بازار پارچه 800 متر است که اگر در گوگل مپ نیز آن را جستجو کنید به همین نتیجه خواهید رسید و البته جهت را در میان کوچه ها و خیابان ها به راحتی پیدا خواهید کرد تا گم نشوید.

جاذبه های نزدیک بازار پارچه دبی

از بهترین هتل هایی که در این منطقه قرار دارند می توان به هتل آپارتمان دلفین و هتل یورک اینترنشنال، هتل سان سیتی اینترنشنال، هتل عربیان کورتیارد و بسیاری دیگر نام برد. می توانید این هتل ها را نیز برای اقامت در محله های سنتی دبی بررسی کنید. همچنین در این محله بازارهای دیگری همانند بازار آل فهیدی، راتانز (Ratans) و بازار جواهرات مینا را بازدید نمایید. اگر برنامه سفر خود را در دبی به گونه ای بچینید که هنگام ظهر در این منطقه باشید، می توانید در رستوران های سنتی عربی معروف این ناحیه ناهار خود را هم سفارش دهید. رستوارن هایی همانند رانگولی (Rangoli)، وگ ورلد (Veg World) و بسیاری دیگر را در جهت خود از مترو به بازار خواهید دید. حتی می توانید در هنگام برگشت از بازار به سمت مترو گشتی نیز در محله بزنید و بیشتر با محله های دبی آشنا شوید.

زمان های بازدید از بازار

برای بازدید از این بازار، باید به گونه ای در آنجا حضور یابید که به تعطیلی بازار نخورید. بازار پارچه دبی از ساعت 10 صبح تا 10 شب و در روزهای شنبه تا پنج شنبه باز است. در روز جمعه مغازه های این بازار، از ساعت 2 بعد از ظهر تا 10 شب باز هستند. یک نکته که باید آن را نیز در نظر داشته باشید، زمان استراحت فروشندگان در هنگام ظهر است. در بین ساعات 1 تا 5 بعد از ظهر ممکن است بسیاری از مغازه های این بازار را به خاطر صرف ناهار و استراحت بسته بیابید.

رسیدن به بازار سنتی بور دبی با قایق

هر چند جا به جا شدن با مترو در دبی و رسیدن به این نقطه راحت ترین و سریع ترین روش است اما لذتی را در طول جهت برای شما به عنوان گردشگر نخواهد داشت. بنابراین اگر در پی تجربه های شیرین تر در سفر به دبی هستید، به شما پیشنهاد می دهیم که با قایق و با گذر از نهر دبی به این منطقه بروید. سوار شدن درون آبرا (Abra) که یک قایق سنتی عربی است، خود از جاذبه های دبی است. برای این جهت باید خود را به ایستگاه مترو دبی در دیره برسانید. برای این شیوه، می توانید با خط سبز مترو خود را به ایستگاه آل-راس (Al-Ras) برسانید. سپس از این ایستگاه به سمت ایستگاه دیره اولد سوک آبرا (Deira Old Souk Abra Station) پیاده بروید. این جهت پیاده، 9 دقیقه طول می کشد. در این ایستگاه و اسکله به همراه دیگر گردشگران وارد صف شده و در نهایت سوار آبرا شوید. هزینه قایق ها برای هر نفر 1 دلار است که باید به قایقران بپردازید.

پس بهتر است که با خود پول نقد به همراه داشته باشید. طی جهت نهر با قایق حدود 6 دقیقه طول می کشد که در جهت می توانید بسیاری از بناها و ساختمان های قدیمی دبی را نیز ببینید. در نتیجه نه تنها خود را به بازار پارچه دبی می رسانید بلکه در طول جهت ازدیگر جاذبه های شهر دیدن می کنید.

همچنین می توانید با مردم ساکن در دبی و کارگران دبی نیز همراه شوید. زمانی که در اسکله بور دبی اولد سوک و ایستگاه اتوبوس آبی پیاده شدید تنها با 5 دقیقه پیاده روی می توانید خود را به بازار پارچه دبی برسانید. امیدواریم بهترین سفر خود را با این مطلب وبلاگ عصر نو پیش رو داشته باشید.

منبع: chasingplaces.com

منبع: الی گشت

به "خرید بهترین پارچه ها در بازار پارچه دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید بهترین پارچه ها در بازار پارچه دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید