جدیدترین رندرهای آیفون 15 پرو تمام جزئیات بدنه را نشان می دهند

به گزارش وبلاگ عصر نو، ماه گذشته تصاویر مربوط به فایل های CAD آیفون 15 پرو منتشر شد و حالا سایت معتبر 9To5Mac با همکاری چندین منبع مطلع، پیروز به آماده سازی رندرهای جدیدی از این گوشی شده که تمام جزئیات طراحی این گوشی را به خوبی نشان می دهند. در ادامه به ویژگی های ظاهری این گوشی می پردازیم.

جدیدترین رندرهای آیفون 15 پرو تمام جزئیات بدنه را نشان می دهند

فریم تیتانیومی

بر اساس گزارش های منتشر شده از طرف منابع مختلف، آیفون 15 پرو از فریم تیتانیومی استفاده می نماید و لبه های بدنه هم دیگر مانند گذشته تیز نیستند. بنابراین همین خمیده شدن نسبی لبه های بدنه، می تواند منجر به خوش دست تر شدن این گوشی گردد زیرا در حال حاضر کاربران زیادی از تیز بودن لبه های آیفون ناراضی هستند.

دوربین ها

در کنار استفاده از فریم متفاوت برای بدنه، اپل تصمیم گرفته برجستگی دوربین های آیفون 15 پرو را بار دیگر افزایش بدهد. به طور کلی ضخامت ماژول دوربین بیشتر شده ولی در این میان برجستگی لنزهای دوربین ها توجه بیشتری را جلب می نمایند. طبق اطلاعات دریافتی، برجستگی لنز دوربین این گوشی ها نسبت به نسل قبلی بیش از دو برابر شده است.

بر اساس فایل های CAD، برجستگی ماژول دوربین آیفون 15 پرو بیشتر از 15 پرو مکس است و ضمناً باید خاطرنشان کنیم بین مدل های سری آیفون 15، فقط گوشی 15 پرو مکس از دوربین پریسکوپی بهره می برد.

با توجه به این افزایش مقدار، پس بدون شک اپل برای این گوشی از دوربین های بهتری استفاده نموده است. گفته می گردد دوربین اصلی آیفون 15 پرو از سنسور مبتنی بر تکنولوژی نوی استفاده می نماید که می تواند نور بیشتری دریافت کند و در نتیجه عکس های بهتری ثبت خواهد نمود.

پورت USB-C در مدل های آیفون 15

بعد از سال ها انتظار، قرار است پورت USB-C به تمام مدل های آیفون 15 راه پیدا کند. در این رندرها هم به جای پورت همیشگی لایتنینگ، می توانیم پورت USB-C را مشاهده کنیم. البته ظاهرا اپل تصمیم گرفته حداکثر سرعت دریافتی از این پورت را به کابل هایی که از این شرکت مجوز ساخت دارند، محدود کند.

دکمه های لمسی

آیفون 15 پرو از دکمه های غیرمتحرک یا همان دکمه های لمسی استفاده می نماید. این دکمه ها قرار است با بازخورد لرزشی، حس استفاده از دکمه های معمولی را شبیه سازی نمایند. دکمه میوت هم لمسی شده است.

کاهش ضخامت حاشیه های نمایشگر

اپل به کاهش ضخامت حاشیه های نمایشگر ادامه داده و گفته می گردد حاشیه های نمایشگر آیفون 15 پرو به 1.55 میلی متر می رسند. بعلاوه در اطراف پنل پشتی و پنل جلویی، خمیدگی بسیار جزئی قرار گرفته است و به همین دلیل به زیبایی به فریم تیتانیومی وصل شده اند.

رنگ نو

از دیگر تغییرات نو آیفون 15 پرو، می توانیم به بهره گیری از رنگ نو برای آن اشاره کنیم. به طور معین با رنگ قرمز یا کد رنگی 410D0D روبرو می شویم. بنابراین به جای رنگ بنفش، اپل سال جاری این آیفون را با این رنگ نو به دست کاربران می رساند.

ابعاد بدنه

با توجه به کاهش ضخامت حاشیه های نمایشگر و ثابت ماندن مقدار نمایشگر، بدنه این گوشی در کل به طور جزئی کوچک تر از نسل قبلی است. به طور معین با یک گوشی مبتنی بر ابعاد 70.46 میلی متر در 146.47 میلی متر سروکار داریم که ضخامت آن 8.24 میلی متر است. برای مقایسه باید بگوییم که ابعاد آیفون 14 پرو به 71.45 میلی متر در 147.46 میلی متر می رسد و ضخامت آن 7.84 میلی متر است.

سخن پایانی

به طور کلی آیفون 15 پرو یک ارتقای مجذوب کننده نسبت به نسل قبلی محسوب می گردد. از فریم تیتانیومی گرفته تا پورت USB-C و دوربین های بهتر. با وجود اینکه حدود 6 ماه دیگر با این گوشی روبرو می شویم، ولی باتوجه به گزارش های دریافتی از منابع مختلف و البته همین رندرها، به نظر می رسد محصول نهایی تفاوت خاصی با این رندرها نخواهد داشت.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "جدیدترین رندرهای آیفون 15 پرو تمام جزئیات بدنه را نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین رندرهای آیفون 15 پرو تمام جزئیات بدنه را نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید