فراوری پردازشگر خودرو های سنگین منجر به صرفه جویی ارزی شد

به گزارش وبلاگ عصر نو، یکی از اصلی ترین برد های کامپیوتر خودرو های سنگین، در داخل کشور فراوری شد تا صرفه جویی ارزی محقق گردد.

فراوری پردازشگر خودرو های سنگین منجر به صرفه جویی ارزی شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ عصر نو، ایوب جعفری عضو هیئت مدیره شرکت ایده فناوران الکترونیک پارسان با اشاره به این که برد نوع خاصی از خودرو های سنگین در داخل کشور بومی سازی شده است، گفت: برد موتور جز یکی از اصلی ترین برد های ECU خودرو های سنگین اسکانیا به شمار می رود که وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد سیستم موتور و سوخت رسانی خودرو را بر عهده دارد.

کارآمد در شرایط محیطی مختلف

از این برد ایران ساخت، در کنترل سنسور های موتور های خودروی اسکانیا استفاده می گردد. برد s6 فراوری شده در داخل کشور از کیفیت مشابه نمونه خارجی برخوردار است. این برددر تمامی شرایط اقلیمی کشور مورد آزمایش قرار گرفته و از کیفیت مناسب برخوردار است. بعلاوه مدل های مختلف آن در کامیون ها و اتوبوس ها مورد استفاده قرار گرفته است.

صرفه جویی ارزی

برد ایران ساخت، دارای هزینه تمام شده ای یک سوم نمونه خارجی است و از این جهت نیز می تواند صرفه مالی داشته باشد. شرکت ایده فناوران الکترونیک پارسان تا کنون توانسته با فراوری برد s6 مبلغ 600 هزار یورو صرفه جویی ارزی برای کشور رقم بزند.

کیفیت برد فراوری شده در داخل کشور به قدری بالا بود که حتی از سوی شرکت اسکانیا نیز تاییدیه دریافت نموده و شرایط صادرات محصول فراهم شده است.

ایجاد 50 فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که حدود 50 فرصت شغلی در شرکت ایده فناوران الکترونیک پارسان ایجاد شده است، شرح داد: حجم احتیاج بازار داخلی به میزانی بوده است که هنوز شرایط برای صادرات فراهم نشده است، اما بزودی کوشش می گردد تا برد s6 به کشور ترکیه و کشور های حاشیه خلیج فارس صادر گردد.

تامین قطعات خودرو در شرایط تحریمی یکی از احتیاج های کشور است و می تواند در قیمت تمام شده خودرو ها نقش موثری داشته باشد و احتیاج به خارج از کشور را کم کند. به همین دلیل ضرورت دارد تا بیش از گذشته از شرکت های دانش بنیان حمایت گردد تا موتور اقتصاد کشور به چرخش درآید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری پردازشگر خودرو های سنگین منجر به صرفه جویی ارزی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پردازشگر خودرو های سنگین منجر به صرفه جویی ارزی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید