توصیه های مهم برای بارداری در پاییز

به گزارش وبلاگ عصر نو، آیا بارداری در پاییز با بقیه فصلها فرق دارد؟ چه نکاتی را باید برای بارداری در فصل پاییز در نظر گرفت؟

توصیه های مهم برای بارداری در پاییز

بارداری در فصل پاییز

به عقیده پزشکان بارداری در فصل پاییز تفاوت چندانی با بقیه فصلها ندارد، فقط باید کمی بیشتر از قبل مراقب باشید. این مراقبتها شامل سلامتی ونوع تغذیه می گردد. اینکه در آغاز فصل سرما و شیوع بیماریهای ویروسی زنان باردار چگونه از خود مراقبت نمایند و با چه مواد غذایی به جنگ این بیماری ها بروند.

لطفا واکسن آنفلوانزا بزنیدمهمترین توصیه پزشکان متخصص زنان و زایمان به زنان باردار یا کسانی که می خواهند در این فصل باردار شوند این است که از آنفلوانزا و سرماخوردگی دور باشند. یکی از مهمترین اقداماتی که می توان برای مقابله با آنفلوانزا در این دوران انجام داد، تزریق واکسن آنفولانزاست.برترین زمان تزریق این واکسن روزهای آخر شهریور و هفته اول مهرماه است. سرماخوردگی در دوران بارداری می تواند بر اندازه ترشح پروژسترون تاثیر بگذارد و باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن گردد. به همین علت باید مواد غذایی انتخاب کنید که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. یادتان باشد سرماخوردگی و آنفلوانزا در دوران بارداری سخت تر و طولانی تر از همواره می گردد وممکن است به ذات الریه نیز تبدیل گردد، بعلاوه خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد.

به نور آفتاب و ویتامین دی توجه کنیددر پاییز و زمستان دیگر نور آفتاب به فراوانی روزهای گرم تابستان نیست به همین علت پزشکان متخصص توصیه می نمایند حواستان به ویتامین D که بدن می رسد، باشد. ویتامین دی نقش مهمی در تشکیل و رشد استخوانهای جنین دارد. اگر زن بارداری کمبود ویتامین دی داشته باشد، احتمال اینکه فرزندش در بزرگسالی به پوکی استخوان مبتلا گردد خیلی زیاد است.

خودتان را خوب بپوشانیدتحقیقات نشان داده زنانی که در فصل پاییز و زمستان زایمان می نمایند 20 تا 30 درصد بیشتر محتمل است به مسائل کلیوی دچار شوند. به همین علت باید همواره لباس مناسب بپوشید و پهلوهایتان را بپوشانید.زنان در دوران بارداری به علت نامنظم بودن سطح هورمونها بیشتر از همواره عرق می نمایند، همین موضوع باعث می گردد بیشتر از همواره هم در معرض چاییدن و سرما خوردن باشند. متخصصان توصیه می نمایند همواره زیر لباسهایتان زیر پوشای نخی گرم بپوشید تا شکم و پهلوها عرق نکند و سرما نخورد.

ورزش کنیدپیاده روی برترین ورزش برای زنان باردار است. اگر مسئله ای برای پیاده روی ندارید و پزشکتان توصیه نموده، برترین زمان برای این ورزش فصل پاییز است. چون هوا گرم نیست و به راحتی می توانید بین 40 تا 60 دقیقه پیاده روی کنید. ورزش و پیاده روی سرعت گردش خون را تنظیم نموده و به بدن در مبارزه با میکروب ها یاری می نماید.

لطفا افسرده نشویدافسردگی و پاییز انگار لازم و ملزوم همدیگر هستند اما شما می توانید جلوی آن را بگیرید. نور کم در پاییز و زمستان باعث می گردد ساعت بیولوژیک بدن بهم بریزد و باعث بروز افسردگی فصلی گردد. خستگی شدید، بدخلقی و علاقه زیاد به خوردن شیرینی از نشانه های این نوع افسردگی فصلی است. اگر این نشانه ها را داشتید اصلا نگران نشوید فقط با دکتر متخصص مشورت کنید.

مراقب پوستتان باشیددر فصل پاییز خشکی پوست می تواند باعث خارش های شدید گردد. یادتان نرود در این فصل هم باید از ضدآفتاب بهره ببرید، همچنان پوست به اشعه ماورای بنفش خورشید حساس است و ممکن است لکه های قهوه ای یا ماسک بارداری روی پوستتان ایجاد گردد.

آب بنوشیدهوای پاییز خشک است به همین علت بدن در این فصل به آب بیشتری احتیاج دارد. نوشیدن آب برترین روش برای تامین آب مورد احتیاج سیستم بدن است. کمبود آب در بدن می تواند باعث بروز زایمان زودرس گردد.

منبع: نی نی سایت

منبع: راسخون

به "توصیه های مهم برای بارداری در پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های مهم برای بارداری در پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید