باید هم کسب وکار را پیگیری و هم با کرونا مقابله کنیم

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرنگاران/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: بهترین سیاست این است که هم کسب وکار پیگیری گردد و هم با ویروس کرونا مقابله کنیم.

باید هم کسب وکار را پیگیری و هم با کرونا مقابله کنیم

علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد و فرهنگ کشورهای مختلف، اظهار کرد: علی رغم این مسائل خوشبختانه نشست های شورا در استان به موقع برگزار می گردد و ویدیو کنفرانس فرصت خوبی را مهیا نموده تا کارها پیگیری گردد.

وی با بیان اینکه بسته بودن مرز کشورهای همسایه یکی از موانع است، مطرح نمود: بهترین سیاست این است که هم کسب وکار پیگیری گردد و هم با ویروس کرونا مقابله کنیم.

رزم حسینی ضمن ابراز امیدواری نسبت به خارج شدن استان خراسان رضوی از شرایط قرمز و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: با الزامی شدن ماسک، 60 تا 70 درصد شهروندان استان از ماسک استفاده می نمایند.

استاندار خراسان رضوی بیان نمود: دو هزار و 868 میلیارد تومان سهمیه استان برای آسیب از بیماری کرونا جذب شده و باید همه واحدهای بخش خصوصی که زیانی را متحمل شده اند، در سامانه ثبت نام نمایند.

وی از حل مشکل ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی استان اطلاع داد و اعلام کرد: تمام واحدهایی که مواد اولیه در گمرک دارند، می توانند کالاها را ترخیص نمایند.

مهم ترین مسئله جلوگیری از ریزش اشتغال در بخش گردشگری است

در ادامه غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به آسیب وارد شده به بخش گردشگری استان، اظهار کرد: موضوع گردشگری و آسیب های وارده به آن در استان خراسان رضوی به طور بسیار ویژه و استثنایی نسبت به سطح کشور مطرح است و بخش بالایی از استان خراسان رضوی با گردشگری ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه مهم ترین مسئله جلوگیری از ریزش اشتغال در بخش گردشگری است، مطرح نمود: بنا شد با یاری تأمین اجتماعی در پرداخت سهم بیمه کارفرما، از ریزش اشتغال این بخش در استان جلوگیری گردد.

شافعی ادامه داد: این یاری راه چاره بسیار خوبی برای زنده نگه داشتن بخش گردشگری است، ما این راه چاره را در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سطح ملی نیز پیگیری خواهیم کرد.

تا به امروز بین 35 تا 40 میلیارد تومان پرداختی تسهیلات کرونایی در استان داشتیم

در بخش دیگری از این جلسه، علی رسولیان، معاون هماهنگی امور مالی استانداری با اشاره به خسارت بالای استان در حوزه گردشگری، توضیح داد: 14 رسته شغلی مشمول برخورداری از تسهیلات کرونا هستند و ما با اختیارات استانی کوشش داریم تا حداکثر همکاری را با آن ها داشته باشیم.

وی افزود: دو هزار و 868 میلیارد تومان معادل 7.2 درصد اعتبار کشور سهمیه تسهیلات کرونا به خراسان رضوی اختصاص پیدا نموده و تا به امروز بین 35 تا 40 میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی بیان نمود: از همه فعالان و بنگاه های مالی که مشمول استفاده از این تسهیلات هستند انتظار داریم در سامانه کارا ثبت نام نمایند و ما اطمینان می دهیم کارگروه اشتغال به سرعت پرونده آن ها را آنالیز کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "باید هم کسب وکار را پیگیری و هم با کرونا مقابله کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید هم کسب وکار را پیگیری و هم با کرونا مقابله کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید