اعلام بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان

به گزارش وبلاگ عصر نو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اعلام بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان اجرا شده است.

اعلام بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان

راحله یوسفیان اظهار کرد: عملیات بازسازی موزه هنرهای تزئینی ایران که از سه سال قبل آغاز شده بود، شامل نوسازی و بهسازی تأسیسات مکانیکی موتورخانه، نصب پست برق و تعویض و اصلاح لوله های فرسوده میشد.

وی ادامه داد: این سه فاز بازسازیی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 700 میلیون ریال انجام شد و اکنون، موزه مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، موتورخانه و سیستم برق مجزاست.

مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران بیان نمود که فاز نخست بازسازی اضطراری پشت بام ضلع شمالی این موزه، از طریق گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اجرا شده و در صورت تأمین اعتبار، فاز دوم بازسازی هم بزودی آغاز خواهد شد.

یوسفیان خبر داد: با اتمام عملیات بازسازی، درهای این موزه به روی عموم مردم باز شده و آنها می توانند هر روز بجز روزهای جمعه از ساعت 8 تا 13:30 از موزه هنرهای تزئینی اصفهان بازدید کنند.

وی شرح داد: در نمایشگاه دائمی موزه هنرهای تزئینی ایران اشیایی مانند زیورآلات، منسوجات، نسخ خطی، مینیاتور، تابلوهای رنگ و روغن، پاپیه ماشه، مینانگاری، ظروف سفالی و دیگر آثار مربوط به دوره صفویه، قاجار و معاصر را میتوان دید.

مدیر موزه هنرهای تزئینی اصفهان یادآور شد: نمایشگاه موقتی از عکسهایی که هولستر از اصفهان گرفته هم در این موزه برپا شده که نام آن جلوه هایی از اصفهان و موضوعش روزمرگی های اصفهانی هاست.

یوسفیان اظهار داشت: در نمایشگاه موقت موزه، هر ماه میزبان نمایش آثار مختلفی هستیم و از همه هنرمندان دعوت می کنیم، در صورتیکه آثار مرتبط با موضوع این موزه دارند، نمایشگاه خود را بصورت رایگان در موزه هنرهای تزئینی اصفهان برگزار کنند.

منبع: همگردی

به "اعلام بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید