آزمایش پیروز خودرو پرنده با طراحی جاده ای انجام شد

به گزارش وبلاگ عصر نو، ایرکار (AirCar) محصولی از شرکت کلین ویژن است که فراتر از مدل های مفهومی قبلی، ظاهری متناسب با خودروهای امروزی دارد و علاوه بر حرکت جاده ای، می تواند به هواپیما تبدیل گردد.

آزمایش پیروز خودرو پرنده با طراحی جاده ای انجام شد

به گزارش وبلاگ عصر نو به نقل از زومیت، ساخت خودروی پرنده از سال ها پیش مدنظر مهندسان و دانشمندان قرار داشته است. این طرح حتی اگر به نمونه تجاری تبدیل گردد، مسائل فراوانی دارد؛ ازجمله تأمین ایمنی، عملکرد فنی رضایت بخش در دو حالت زمینی و هوایی، قیمت مناسب، هماهنگی با قوانین مرتبط با تردد خودروهای جاده ای و مقررات هوانوردی، رعایت استاندارد آلودگی صوتی و احتیاج به آموزش خاص برای راننده (خلبان). با این شرایط، پیش فراوری و ساخت نمونه های آزمایشی هم پرهزینه است.

استفان کلین مؤسس و مدیر شرکت کلین ویژن (Klein Vision) است. وی اصالتا اهل کشور اسلواکی واقع در نزدیکی جمهوری چک امروزی است. کلین در رشته طراحی صنعتی از دانشگاه های اسلواک و فرانسه فارغ التحصیل شده و در کارنامه اش سابقه همکاری با برندهای مطرح خودروسازی مثل آئودی و فولکس واگن و بی ام و دیده می گردد. علاوه بر طراحی خودرو، تجربیات متنوعی در خلبانی و پرواز با انواع هواپیما و گلایدر کسب نموده است.

اولین طرح های استفان کلین با هدف ساخت خودروهای پرنده، سال 1989 به مرحله آزمایش رسید. ایروموبیل I و ایروموبیل II که با نام های AM1 و AM2 هم شناخته می شوند، درواقع هواپیماهایی با قابلیت تردد در جاده بودند. درحال حاضر، این مدل ها در موزه شهر کوشیتسه کشور اسلواکی نگه داری می شوند. در سال 2016، استفان کلین طرح ویژه خود برای ساخت خودروی پرنده تجاری به نام ایرکار (AirCar) را معرفی کرد. در این پروژه، طراحی ظاهری شبیه به خودروهای امروزی و پیشرفته اولویت دارد و قابلیت تبدیل به هواپیما، مد نظر قرار گرفته است.

ایرکار ساخت شرکت کلین ویژن کشور اسلواکی برای بلندشدن از سطح زمین (Take off) احتیاجمند فضای مناسب برای دور خیز (Taxi) و مسیری شبیه باند پرواز است. این شرایط برای فرود هم لازم خواهد بود؛ البته ایرکار خلاقیتی کم نظیر در جمع کردن بال های اصلی دارد و حتی بالچه عقب را به صورت کشویی داخل بدنه جای می دهد. محصول یادشده کاملا به خلبانی با تجربه پرواز با هواپیما احتیاج دارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "آزمایش پیروز خودرو پرنده با طراحی جاده ای انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش پیروز خودرو پرنده با طراحی جاده ای انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید