6 جاذبه دیدنی پورتو در پرتغال

به گزارش وبلاگ عصر نو، جاذبه های پورتو

پورتو در پرتغال پر از غذاهای خوشمزه، مردم دوست داشتنی و جاذبه های اصیل است. با اینکه شهر کوچکی است اما به سختی می توان آن را نادیده گرفت و بیشتر گردشگرانی که برای بار اول راهی این شهر پرهیاهو می شوند باز هم برای بار دوم و سوم به اینجا می آیند. پورتو جایی است که باید در میان کوچه پس کوچه های باریکش قدم زد ومعماری باشکوه، سنت، فرهنگ و البته مردم را از نزدیک دید. می خواهیم از جاذبه های پورتو بگوییم خبرنگاران را همراهی کنید.

6 جاذبه دیدنی پورتو در پرتغال

خیابان روا سانتا کاترینا (Rua Santa Catarina)

روا سانتا کاترینا یکی از بهترین خیابان های خرید در پورتو که می توانید ساعت ها در آن راه بروید و فروشگاه ها را ببینید. این خیابان به غیر از مغازه های مختلف رستوران ها، کافه ها و کلیساهای زیبایی دارد که از آن ها هم دیدن می کنید. در این خیابان هم قدم محلی ها می شوید و فرهنگ مردم پورتو را لمس می کنید.

برج کلریگوس (Clerigos Tower)

برج کلریگوس که یکی از نمادهای اصلی شهر پورتو است در سال 1763 از طریق یک معمار ایتالیایی ساخته شد. در بازدید از این برج یکی از مجذوب کننده ترین معماری های باروک را می بینید و با بالا رفتن از پله های باریک یکی از زیباترین چشم اندازهای شهر در جلوی چشمانتان به نمایش در می آید.

محله قدیمی ریبیرا (Cais da Ribeira)

یکی از به یادماندنی ترین خاطرات را می توانید در محله قدیمی ریبیرا و در کنار رود دورو تجربه کنید. سوار یکی از قایق های کنار رودخانه شوید و چشم انداز های متفاوت از چشم اندازهای اطراف ببینید. می توانید بعد از کمی گشت و گذار به یکی از رستوران های کنار رودخانه بروید و غذایی متفاوت میل کنید.

کافه مجستیک (cafe Majestic)

کافه ای خاص که از زیباترین و معروف ترین کافه های دنیاست و روزگاری پاتوق بزرگان ادب و هنر پورتو بود. این کافه در سال 1994 بازسازی و افتتاح و خیلی زود به یکی از پرطرفدار ترین کافه های این شهر تبدیل شد. با اینکه در تابستان می توانید بر روی جایگاه های بیرون کافه بنشینید اما روح واقعی آن را فقط با دیدنی طراحی داخلی اش حس می کنید.

کلیسای جامع پورتو (Se Cathedral)

این کلیسا در مرکز تاریخی شهر پورتوقرار دارد و یکی از قدیمی ترین و مهمترین بناهای شهر است. با اینکه ساختمان اصلی به شیوه معماری رمانسک ساخته شده اما در طول قرن ها بارها با معماری های مختلف تغییر کرده است. در داخل این کلیسا یک محراب نقره هست که داستان جالبی دارد؛ در سال 1809 وقتی نیروهای ناپلئون وارد شهر پورتو شدند یک نقاش محلی روی این محراب را نقاشی کرد تا آن را از این نیروها مخفی نگه دارد و به خاطر همین نیروهای فرانسوی هیچوقت این محراب را ندیدند.

پل لوئیس اول ( Ponte de D Luis )

پل لوئیسش اول در سال 1886 با 172 متر طول ساخته شد و در آن زمان طولانی ترین پل دنیا بود. اگر در پایین این پل قدم بزنید چشم انداز ها زیبایی از شهررا می بینید.

منبع: الی گشت

به "6 جاذبه دیدنی پورتو در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 جاذبه دیدنی پورتو در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید