چند نفر سهام عدالت خود را فروختند؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، پس از آزادسازی سهام عدالت مقرر شد مشمولان حق فروش 30 درصد از سهام خود را داشته باشند و بر این اساس ثبت سفارش فروش این سهام در بانک های عامل از 6 خرداد ماه شروع شد.

چند نفر سهام عدالت خود را فروختند؟

نخستین فروش سهام عدالت در تاریخ 10 خردادماه انجام گرفت و بانک ملی ایران اولین بانکی بود که بخش اعظم سهام مربوط به سفارش های دریافتی از مشمولان سهام عدالت را به فروش رساند که بلافاصله پس از تسویه معاملات و دریافت وجه به حساب متقاضیان فروش واریز می گردد.

با وجود اینکه بارها تاکید شده نگه داشتن سهام عدالت برای افراد سودده تر خواهد بود اما یکی از شئون مالکیت سهام، حق فروش آن است و طی این مدت تعدادی از مشمولان اقدام به فروش سهام خود کردند.

به گفته فهیمی سخنگوی سهام عدالت حدود 500 هزار سهام دار عدالت سفارش فروش سهام خود را در بانک ها به ثبت رسانده اند و به صورت تجمعی تا به امروز حدود 200 میلیارد تومان از سهام آن ها فروخته شده است.

حسین فهیمی اضافه نمود: شورای عالی بورس هر تصمیمی که در زمینه تمدید مهلت ثبت سفارش فروش سهام عدالت به بانک ها بگیرد، شنبه اعلام می گردد.

30 درصد سهام عدالت چقدر می گردد؟

ارزش روز هر سهام یک میلیون تومانی سهام عدالت 15 تا 16 میلیون تومان است. بنابراین کسانی که سهام یک میلیون تومانی دارند و در حال حاضر ارزش آن به 16 میلیون تومان رسیده است، می توانند چهار میلیون و 800 هزار تومان معادل 30 درصد سهام خود را به وسیله بانک یا بورس بفروشند.

سهام 530 هزار تومانی هم به هشت میلیون و 500 هزار تومان رسیده که دارندگان این سهام نیز می توانند حدود دو میلیون و 500 هزار تومان از سهامشان را بفروشند.

منبع: باشگاه وبلاگ عصر نو

منبع: تجارت نیوز

به "چند نفر سهام عدالت خود را فروختند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نفر سهام عدالت خود را فروختند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید