معرفی بردگیم نوروزی؛ Citadels ، دژ

به گزارش وبلاگ عصر نو، این بار به سراغ یکی از معروف ترین بازی های برونو فدوتی (Bruno Faidutti) می رویم که در بازار ایران هم شناخته شده است. بله، منظورم همان بازی دژ یا سیتادلز (Citadels) است. این بازی از 2 تا 7 بازیکن پشتیبان می نماید که می تواند آن را مناسب جمع های خانوادگی یا محبت آمیز کند. در بازی دژ در هر دور بازیکنان به صورت مخفی نقش هایی مخفی را بین 8 نقش موجود در بازی انتخاب می نمایند تا از قابلیت های آن نقش در طول آن دور استفاده نمایند و بتواند طلای بیشتری به دست بیاورند و ساختمان های بیشتری را بسازند. بازی در سرانجام دوری به اتمام می رسد که یکی از بازیکنان توانسته باشد هشت ساختمان را بنا کند. سپس بازیکنان امتیازهای خود را حساب می نمایند و هر بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده بازی خواهد شد.

معرفی بردگیم نوروزی؛ Citadels ، دژ

حق نشر فراوری و انتشار بازی دژ در ایران به صورت رسمی به وسیله نشر هوپا از طراح این اثر خریداری شد و نکته جالب اینجاست که نسخه ایرانی علی رغم اینکه مکانیک های بازی را کاملاً حفظ نموده است اما طراحی بصری آن را تغییر داده است و آن را به گونه ای تصویرگری نموده است که بیشتر با فرهنگ و معماری ایرانی همخوانی داشته باشد و نتیجه نهایی هم بسیار زیبا از آب درآمده است و حتی شاید بتوانیم بگوییم که از نسخه اصلی هم بهتر شده است.

دژ یک بازی کارتی است که مکانیک های مختلف و جذابی اعم از مکانیک بلو ف زنی و اندکی نقش مخفی و بعلاوه مکانیک های مربوط به شهرسازی در آن دیده می گردد که ترکیب فوق العاده را خلق نموده است. از طرف دیگر، وجود نقش های مختلف که هرکدام ویژگی های خاص خودشان را دارند، می تواند عمق و هیجان بازی را دوچندان کند. روند بازی آسان است اما این ویژگی ها باعث شده شما بتوانید با استراتژی های مختلف هر دور بازی را دنبال کنید. یاد دادن بازی به افراد ناآشنا با بردگیم ها هم آسان است و می توانید دژ را با طیف مختلفی از افراد بازی کنید. در مجموع، تجربه بازی دژ در ایام عید نوروز می تواند لحظات شیرین و خوبی را برای شما رقم بزند.

بازی فکری هوپا مدل دژ

229,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی بردگیم نوروزی؛ Citadels ، دژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بردگیم نوروزی؛ Citadels ، دژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید