زمانی برای زنده کردن مجدد موها

به گزارش وبلاگ عصر نو، شما در زمستان حتی برای رنگ و صاف کردن مو با مواد شیمیایی، بیشتر هزینه می کنید اما باید حواس تان باشد که در این روزها باید بیشتر مواظب موهای تان باشید. در این روزها 2 گونه آسیب مو خیلی شایع است که در اینجا می توانید در مورد این 2 نوع آسیب دیدگی شایع مو و چند راه ساده برای ترمیم آن ها نکته های مفیدی بخوانید.

زمانی برای زنده کردن مجدد موها

زمانی برای زنده کردن مجدد موها

یکی از خوبی های تابستان این است که به موهای تان اجازه می دهید بعد از شست وشو خودش حالت بگیرد بدون آن که خشکش کنید از خانه خارج شوید. موهای شما به این استراحت و دور ماندن از حالت دهنده های حرارتی واقعا نیاز دارد. اما وقتی روزهای سرد پاییز و زمستان فرا می رسند بیشتر خانم ها از سشوار و اتوی صاف کننده مو استفاده می کنند. شما در زمستان حتی برای رنگ و صاف کردن مو با مواد شیمیایی، بیشتر هزینه می کنید اما باید حواس تان باشد که در این روزها باید بیشتر مواظب موهای تان باشید. در این روزها 2 گونه آسیب مو خیلی شایع است که در اینجا می توانید در مورد این 2 نوع آسیب دیدگی شایع مو و چند راه ساده برای ترمیم آن ها نکته های مفیدی بخوانید.

---

اگر رنگ زیادی به موهای تان زده اید

ترمیم آسیب های شیمیایی

آرایش زیاد موها با مواد شیمیایی مانند های لایت کردن موها و صاف کردن مو با استفاده از لوازم آرایشی باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی تار مو ، شکننده و کدر شدن آن می شود. این مواد شیمیایی به داخل مو نفوذ می کنند و لایه چربی (لیپیدی) محافظ ساقه مو (همان لایه ای که موها را سالم و براق نگه می دارد) را از بین می برند و در نتیجه موها حالت بیمار گونه و کدر پیدا می کنند.

چگونه درمان کنید:

هفته ای یک بار از بخار آب برای باز کردن کوتیکول مو و نفوذ نرم کننده به داخل ساقه مو استفاده کنید.

چگونه این کار را انجام دهید:

بعد از شامپو کردن و آبکشی موها، نرم کننده ای قوی حاوی پروتئین و اسیدهای چرب را به ساقه موی مرطوب بمالید. در همین حین کاسه ای آب را 3 دقیقه در ماکروویو گرم کنید (حواس تان باشد که حتما دستکش بپوشید تا دست هایتان هنگام تماس با آب نسوزد). قبل از اینکه آب سرد شود حوله ای میانه را در آب فرو کنید، آب اضافه آن را بچلانید و بگذارید چند ثانیه سرد شود و بعد حوله را دور تا دور سر خود بپیچید به طوری که همه موها را بپوشاند، بعد از 5 دقیقه موهای تان را آب بکشید.

---

اگر زیادی از سشوار استفاده می کنید

ترمیم آسیب های حرارتی

دستگاه هایی مثل سشوار و اتو های حالت دهنده مو که حرارت زیاد تولید می کنند، بخش مرکزی مو یعنی کوتیکول موهای تان را داغ و در واقع سرخ می کنند. اولین راه مقابله با خشکی ناشی از این حالت، آزاد گذاشتن قشر مو است. قشر تشنه و خشک مو برای جبران بی آبی راهی به جز دریافت رطوبت از هوا ندارد که این باعث وز شدن موها می شود و اگر همچنان برای حالت دادن موهای آسیب دیده از حرارت بالا استفاده کنید، موهای تان شکننده تر می شود و حتی ممکن است از بعضی نقاط کاملا بشکند و دچار ریزش موی منطقه ای شوید.

چگونه درمان کنید:

ابتدا موهای تان را با حوله (یادتان باشد که با حوله به موهای تان ضربه بزنید نه این که آن ها را بسایید) و بعد با سشوار آن ها را خشک کنید. برای خشک کردن و حالت دادن موهای تان با سشوار و اتوی مو از اسپری مو محافظت کننده در برابر حرارت حاوی ماده پنتنول استفاده کنید. این مواد حرارت را توزیع می کند و قسمت هایی که آسیب دیده و ضعیف هستند را می پوشاند و مرطوب می کند. از سشواری استفاده کنید که قدرت باد آن زیاد باشد تا زمان حالت دادن و در معرض حرارت گرفتن موها کاهش پیدا کند. متمرکز کننده باد سشوار باعث ایجاد فاصله ایمن بین موهای تان و لوله های داغ فلزی داخل سشوار می شود.اگر از اتوی صاف کننده مو استفاده می کنید، هر دسته از موهای تان را فقط یک بار اتو بکشید و از حرارت پایین دستگاه هم استفاده کنید. برای صاف کردن موها 360 درجه فارنهایت (180 درجه سانتی گراد) برای تار موی نازک و 410 درجه فارنهایت (210 درجه سانتی گراد) برای تار موی کلفت مناسب است.

---

یک آزمایش 10 ثانیه ای برای سنجش سلامت مو

یک دسته از موهای تان را جدا کنید و داخل یک کاسه آب کوچک بیندازید. هر چقدر موهای تان سریع تر در آب فرو رفت، میزان پروتئین و رطوبت موهای تان کمتر است. اگر موهای تان روی آب شناور ماند، موهای سالمی دارید.

منبع:برترینها

ارسال از طریق کاربر محترم سایت :omid-a98

منبع: راسخون

به "زمانی برای زنده کردن مجدد موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمانی برای زنده کردن مجدد موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید