دو ظرف به عنوان آثار تاریخی به جای مانده از یکی از دودمانهای سلطنتی چین شناسایی شدند

به گزارش وبلاگ عصر نو، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، دو ظرف به عنوان آثار تاریخی به جای مانده از یکی از دودمانهای سلطنتی چین شناسایی شدند.

دو ظرف به عنوان آثار تاریخی به جای مانده از یکی از دودمانهای سلطنتی چین شناسایی شدند

دو ظرف متعلق به دودمان چینگ کشور چین که زمانی در یک فروشگاه خیریه لندنی به قیمت 25 دلار فروخته شده بودند، در حراجی رازبریز که شانزدهم می امسال برگزار خواهد شد، با قیمت تقریبی 63,000 دلار به مزایده گذاشته خواهند شد.

بر روی این دو ظرف که حدودا 12 سانتیمتر ارتفاع دارند، تصاویر گلهای داوودی قرمز و زرد به همراه نیلوفرهای آبی نقش بسته است. مهر امپراتور چیان لونگ نیز با رنگ آبی زیر لعاب این ظروف حک شده است.

بیل فارست کارشناس حراجی رازبریز با اشاره به اینکه مالک کنونی این ظروف در زمان خرید آنها از اصالت ظروف آگاه نبود، بیان نمود: سفالگری این ظروف بسیار ماهرانه صورت گرفته و نقش های آنها نیز با مهارت بالایی طراحی شده است. قطعا نمیتوان فروشگاه های خیریه را برای شناسایی نکردن چنین اشیای خاصی سرزنش کرد، چرا که تنوع و تعداد اشیائی که به این فروشگاه ها اهدا می گردد، بسیار زیاد است.

فردی که این ظروف را از فروشگاه خیریه خریداری نموده بود، بخشی از سود حاصل از فروش این ظروف در حراجی را به خیریه اهدا خواهد نمود.

این نخستین باری نیست که ظروف منقش به گلهای داوودی و نیلوفر آبی در حراجی فروخته می شوند. در سال 2021، یک جفت ظرف مشابه در حراجی ساتبیز لندن به قیمت 350,000 دلار فروخته شد. در سال 2013 نیز یک جفت دیگر در حراجی هنگ کنگ کریستیز به قیمت 782,000 دلار به فروش رسید. نبود درپوش ظرف ها و ایجاد چند ترک بسیار ریز بر روی ظروف خریداری شده از خیریه باعث شده تا ارزش آنها به مقدار سایر ظروف مشابه فروخته شده نباشد.

منبع: همگردی

به "دو ظرف به عنوان آثار تاریخی به جای مانده از یکی از دودمانهای سلطنتی چین شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو ظرف به عنوان آثار تاریخی به جای مانده از یکی از دودمانهای سلطنتی چین شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید