ترفندهای تمیز کردن لکه های فرش به همراه نحوه خرید اینترنتی فرش

به گزارش وبلاگ عصر نو، فرش؛ یک کالای ضروری در منزل است و در منزل هر ایرانی به عنوان کف پوش یافت می گردد.

ترفندهای تمیز کردن لکه های فرش به همراه نحوه خرید اینترنتی فرش

امروزه فرش از لوازم ضروری منزل ایرانیان محسوب می شود. فرش ها در دو دسته دستباف و فرش ماشینی دسته بندی می شوند و تفاوت عمده آن ها در نوع بافت و الیاف به کار رفته در این فرش هاست. شهرهای کاشان، اصفهان، مشهد و تبریز در فراوری فرش شهره و پیشتاز هستند و فراوریات خود را در بازار ایران و دنیا به فروش می رسانند.

از کجا فرش بخریم؟

فرش کاشان از دیرباز یکی از برترین فرش های دنیا بوده و در سه دسته ترنج ، خشتی و افشان شناخته می شد بعلاوه توانست هواداران بسیاری را جذب کند. با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد فرش ماشینی، شهر کاشان قطب فراوری فرش ماشینی با کیفیت و اصیل ایرانی شد و علاوه بر کاهش قیمت فرش، تنوع و طرح و نقش زیبایی در فراوری فرش های ماشینی ایجاد کرد. فرش ماشینی کاشان در سال 1392 به عنوان بزرگ ترین و شناخته شده ترین فرش ماشینی دنیا دست یافت و توانست سهم بزرگی در بازار فرش برای خود دست و پا کند. برای خرید فرش فروشگاه فرش امیرکبیر کاشان عرضه کننده انواع فرش ماشینی با کیفیت، از قبیل فرش آشپزخانه، فرش پذیرایی، فرش فانتزی، فرش 700 شانه، فرش 1200 شانه و سایر انواع فرش ها می تواند گزینه جذابی باشد. در فروشگاه اینترنتی فرش امیرکبیر کاشان قیمت انواع فرش در سال 1402 و کیفیت و طرح های متنوع فرش ماشینی وجود دارد و با اطمینان کامل به خرید فرش به صورت اینترنتی بپردازید.

در ادامه این مقاله به ترفندهای تمیز کردن لکه های فرش می پردازیم.

ترفندهای نگهداری و تمیز کردن لکه های فرش

حتما اتفاق می افتد که شخصی به طور تصادفی مایع یا مواد غذایی روی فرش بریزد که باید بدانیم برای پاک کردن این لکه ها از چه روشی استفاده کنیم. اگر این لکه ها به سرعت پاک نشوند و برای مدت طولانی روی فرش باقی بماند موجب ثابت شدن آن شده و دیگر به سختی می توان آن را رفع کرد.

در ادامه سعی می کنیم چند نمونه از لکه های رایج و نحوه رفع کردن آن را شرح دهیم.

لکه چای و قهوه

در ابتدا اضافی چای یا قهوه ریخته شده را بردارید و با آب ولرم و مقداری پودر لباسشویی و اسفنج آن را تمیز کنید. اگر لکه باقی ماند با آب اکسیژنه 5 درصد یا لکه بر ملایم و آب ولرم لکه زدایی را ادامه دهید تا کاملا تمیز شود.

لکه آدامس

تکه های یخ را روی آدامس بگذارید تا آنقدر سفت شوند تا حالت شکنندگی به خود گرفته و بشکنند. سفیده تخم مرغ نیز برای لکه آدامس مناسب است. سپس با لکه بر ملایم جای به جامانده آدامس را تمیز کنید.

لکه نوشابه

با دستمال کاغذی یا پارچه نخی تمیز تا حد امکان لکه را جذب کنید. سپس با محلول آمونیاک ملایم به جامانده لکه را از بین ببرید. اگر پاک نشد با سرکه ملایم امتحان کنید و سپس با یک پارچه خشک فرش را خشک کنید.

لکه چربی پخت و پز

با احتیاط لکه را با قاشق پاک کنید و با یک پارچه نخی و ماده شوینده یا لکه بر آن را تمیز کنید. اگر لکه باقی ماند این بار محلول آمونیاک ملایم را امتحان کنید و سپس آن را با پارچه خشک کنید.

لکه چسب

با یک پارچه نخی آغشته به سرکه یا الکل لکه چسب را رفع کنید.

لکه ادویه

برای پاک کردن لکه ادویه از محلول آب لیمو و آب بهره ببرید و با دستمال خشک روی آن بکشید.

لکه جوهر اتوماتیک

برای لکه های جوهر خصوصا جوهر اتوماتیک روی کل لکه را با اسپری مو بپوشانید و بگذارید خشک شود. سپس آن را با محلول رقیق آب و سرکه پاک کنید.

جای سوختگی

در ابتدا محل سوختگی را آنالیز کنید که چه اندازه است و اگر عمق آن زیاد نیست با استفاده از قیچی یا چاقوی تیز با دقت قسمت سوخته پرز فرش را کوتاه کنید تا اثر آن از بین برود.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترفندهای تمیز کردن لکه های فرش به همراه نحوه خرید اینترنتی فرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای تمیز کردن لکه های فرش به همراه نحوه خرید اینترنتی فرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید