بلندترین آبشارهای ایران را بشناسید

به گزارش وبلاگ عصر نو، یکی از شگفتی های طبیعی که در بیشتر استان های ایران وجود دارد، آبشار است. ایران نزدیک به 300 آبشار غیر فصلی و دائمی دارد.

بلندترین آبشارهای ایران را بشناسید

سرزمین ما جزئی از کمربند خشک و کویری کره زمین است و به کویرهای بی انتهایش معروف شده. اما پستی و بلندی هایش باعث شده اند این قاعده کمی به هم بخورد و در کویرهایی که سراسر زیبایی اند، شاهد سرسبزی های بی نظیر باشیم. گاهی این مسئله شکل متناقض به خودش می گیرد و جاذبه هایی ایجاد می شوند و در میانه کویر، جنگل هایی سربرمی آورند که باورنکردنی اند! با وبلاگ عصر نو همراه باشید تا سه مورد از بلندترین آبشارهای ایران را با هم ببینیم.

آبشار تاف یکی از بلندترین آبشارهای ایران (بیش از 500 متر)

آبشار تاف یا همان آبشار برنجه بلندترین آبشار ایران است که یک بافت کوهستانی دارد و منظره ها زیبایی نیز در اطراف آن به چشم می خورد که بر مجذوب کنندهیت های آن می افزاید. این آبشار روی کوهی قرار گرفته که ارتفاع آن از سطح دریا برابر با 3500 متر است. ارتفاع آبشار برنجه حدودا بین 500 تا 800 متر است و یک آبشار پلکانی به شمار میرود که در مجموع سه قسمت دارد. گفته می گردد که قدمت این آبشار به چند هزار سال می رسد.

آبشار وروار (174 متر)

آبشار وروار با ارتفاع 174 متری اش در میان بلندترین آبشارهای ایران، جایگاه خوبی را از آن خود نموده است و در مقام دوم از میان بلندترین آبشارهای ایران واقع شده است. سرچشمه آن رود فرق است که از منطقه جبال شاخص جنوبی و خصوصا قله علم شاه سرچشمه می گیرد. وروار از جاذبه های بی نظیر جنوب شرق ایران است. البته در کنار آن منطقه ها و قلعه های باستانی فراوانی وجود دارند، بنابراین گردشگران می توانند از جاذبه های تاریخی و طبیعی این منطقه لذت ببرند و چند هدف را دنبال نمایند.

آبشار نشترود (110 متر)

آبشار نشترود از آبشارهای مرتفع نزدیک تهران است. این آبشار در منطقه نشترود کرج قرار گرفته که با ارتفاع 110 متر، آن را جزو بلندترین آبشارهای ایران می دانند. برترین فصل برای بازدید از این آبشار مرتفع، بهار و تابستان است.

اگر مکان های دیدنی ایران را دوست دارید، مطلب جزیره قشم بهتر است یا هرمز را بخوانید.

سخن آخر

نکته ای که در بازدید از آبشارها باید به آن توجه کنید این است که چون این پدیده طبیعی در منطقه ها مرتفع واقع شده است، معمولا فصل های سرد، زمان مناسبی برای بازدید از آبشارها نخواهد بود. بنابراین پیش از حرکت، حتما جهت و آب و هوای منطقه را آنالیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر مطالب گردشگری برای شما مجذوب کننده است، جنگلی در میان اقیانوس ابرها را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "بلندترین آبشارهای ایران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین آبشارهای ایران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید