آیا آواتار 2 می تواند انتقام جویان: خاتمه بازی را در گیشه شکست دهد؟

به گزارش وبلاگ عصر نو، اگرچه به احتمال زیاد آواتار 2 پیروز نخواهد شد انتقام جویان: سرانجام بازی را در گیشه شکست دهد، اما قطعا این فیلم می تواند از فیلم های پرفروشی مانند مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست پیشی بگیرد.

آیا آواتار 2 می تواند انتقام جویان: خاتمه بازی را در گیشه شکست دهد؟

پس از 13 سال انتظار، بالاخره سال جاری دنباله پرفروش ترین فیلم تاریخ در ماه دسامبر در سینماها به نمایش درخواهد آمد. فیلم آواتار که توانست مخاطبان را با دنیای خیالی خلق شده به وسیله جیمز کامرون آشنا کند ساخته کارگردانی است که قول داده این دنباله اولین دنباله از چهار فیلم در دست ساخت آواتار باشد. حتی با وجود اینکه زمان اکران فیلم نزدیک است، هنوز که هنوز است اطلاعات زیادی در خصوص داستان آواتار 2 و سایر دنباله های این فرنچایز وجود ندارد، جز اینکه قرار است جیمز کامرون بار دیگر محدودیت های تکنولوژیکی موجود را کنار بزند.

از سال 2009 تا 2018، بسیاری معتقد بودند که هیچ فیلمی نمی تواند آواتار را که به عنوان پردرآمدترین فیلم تاریخ شناخته شده از جایگاه خود پایین بکشد. یکی از قوی ترین رقبای این فیلم، جنگ ستارگان: اپیزود هفتم - نیرو برمی خیزد بود که به عنوان یکی از مشهورترین فرنچایزهای دنیا پس از ده سال به سینماها بازگشته بود و با این حال، حدود 780 میلیون دلار کمتر از آواتار فروش کرد. اما چهار سال بعد، انتقام جویان: خاتمه بازی به میدان آمد. هر دو دنباله یعنی انتقام جویان: جنگ ابدیت و خاتمه بازی توانستند جزو باشگاه دو میلیون دلاری شوند و خاتمه بازی 2.797 میلیارد دلار در گیشه کسب نمود و توانست رکورد آواتار را از آن خود کند.

این فیلم توانست رکورد خود را به مدت هشت ماه حفظ کند تا اینکه آواتار دوباره در چین به نمایش درامد و با فروش 2.847 میلیارد دلار در گیشه مجددا جایگاه خود را در صدر جدول باز پس گرفت. اگرچه با آمدن آواتار 2 درگیری های جدیدی بین دنیای سینمایی مارول و دنیای پاندورا روی خواهد داد، اما این بار، احتمالا فیلم جیمز کامرون نمی تواند نسبت به خاتمه بازی و اولین آواتار چندان خوب ظاهر گردد. با این حال، این بدان معنا نیست که آواتار 2 نمی تواند در لیست پردرآمدترین فیلم های تاریخ قرار بگیرد و حتی ممکن است بتواند از بعضی از فیلم های پیروز اخیر مانند راهی به خانه نیست نیز پیشی بگیرد. البته نتایج آواتار 2 در گیشه به مقدار علاقه مخاطبان به این دنباله بستگی خواهد داشت.

چرا آواتار 2 احتمالا نمی تواند در گیشه خاتمه بازی را شکست دهد؟

با اینکه خاتمه بازی تنها فیلمی بود که توانست آواتار را از سِمت خود پایین بکشد، اما ممکن است بعضی تصور نمایند که آواتار 2 می تواند این فیلم را در گیشه شکست دهد. با این حال، به احتمال زیاد چنین اتفاقی روی نخواهد داد. پیروزیت چهارمین فیلم انتقام جویان یک پدیده غیرمنتظره و ناشی از شرایط خاص نبود، بلکه نتیجه برنامه ریزی طولانی و دقیق برای یک فیلم هیجان انگیز بود. از لحظه ای که ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری در صحنه پس از تیتراژ فیلم مرد آهنی ظاهر شد، هم هواداران مارول و هم مخاطبان معمولی می دانستند که چیزی متفاوت در شرف خلق شدن است.

در حقیقت دنیای مارول با هر قدمی که برمی داشت نشان می داد که به سمت چیزی بزرگ تر پیش می رود و هر دنباله از حماسه نه تنها برای خود فیلم بلکه برای کل فرنچایز از اهمیت بالایی برخوردار بود. حضور تانوس در خاتمه اولین فیلم انتقام جویان مهر تاییدی بر این تئوری بود. این فرنچایز با ساخت فیلم اول که در آن موقع نزدیک به 3 میلیارد دلار فروش کرد و ده ها فیلم مجزای دیگر در فازهای 1، 2 و 3 و در نهایت دنباله جنگ ابدیت، توانسته بود قبل از ساخت دنباله آخر، فروش بی نظیر آن را تضمین نماید. با این حال، خاتمه تکان دهنده جنگ ابدیت باعث شد انتظارات مخاطبین و هواداران از خاتمه بازی به نحو غیرمنتظره ای بالا برود و بی شک این دنباله توانست تمامی انتظارات آن ها را برآورده کند.

خاتمه بازی تنها در پنج روز، توانست از رکورد یک میلیارد دلار عبور کند زیرا هیچ یک از مخاطبان و هواداران کتاب های مصور نمی خواستند جزو آخرین کسانی باشند که از سرنوشت قهرمانان مورد علاقه خود آگاه می شوند. در حالی که آواتار 2 توانسته به واسطه فیلم اول، معروفیت زیادی برای خود دست و پا کند، اما این معروفیت به تنهایی برای شکست دادن خاتمه بازی کافی نیست و باید دید که خود فیلم در عمل چه چیزی در دستانش دارد. اگرچه نمی توان تاثیر فرهنگی آواتار را نادیده گرفت، اما آواتار 2 باید کار خارق العاده ای انجام دهد و به مخاطبان یادآوری کند که 13 سال پیش در این فیلم چه اتفاقی روی داده بود. از سوی دیگر، خاتمه بازی، با توجه به ارتباط موثری که با مخاطبان برقرار نموده قطعا چند قدم از این دنباله جلوتر است.

آیا آواتار 2 می تواند در گیشه مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را شکست دهد؟

بسیار معقول تر است که مقدار فروش آواتار 2 را در گیشه با فیلم راهی به خانه نیست مقایسه نماییم. راهی به خانه نیست فیلمی بود که توانست خاتمهی برای دنباله های قبلی خود باشد و شاید اگر اکرانش با همه گیری کرونا روبرو نمی شد، حتی می توانست در گیشه با جنگ ابدیت و نیرو برمی خیزد نیز رقابت کند. درست همچون آواتار 2، راهی به خانه نیست هم در ماه دسامبر اکران شد، ماهی که معمولا هر فیلمی در آن اکران می گردد با استقبال روبرو می گردد.

در حالی که در میان مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی، مرد عنکبوتی: دور از خانه پردرآمدترین فیلم مرد عنکبوتی در زمان خود بود، عنصر چند دنیای و انتظار مخاطبان برای بازگشت توبی مگوایر و اندرو گارفیلد باعث شد راهی به خانه نیست یک پیروزیت بی نظیر و رکوردشکن به حساب بیاید. این فیلم حتی از درامد فیلم آواتار در گیشه آمریکا نیز پیشی گرفت و در حال حاضر با 1.809 میلیارد دلار در رتبه ششم لیست پرفروش ترین فیلم های دنیا واقع شده است. برخلاف خاتمه بازی، مخاطبان از راهی به خانه نیست چندان انتظاری نداشتند و به همین علت به نظر می رسد که این فیلم نسبت به خاتمه بازی رقیب ساده تری برای آواتار 2 باشد.

آواتار 2 در باکس آفیس چقدر درامد خواهد داشت؟

اگر آواتار 2 بخواهد نام و رسمی برای خود دست و پا کند باید در گیشه خوش بدرخشد. آواتار 2 که قرار است حدود یک سال بعد از راهی به خانه نیست اکران گردد، قطعا با مشکل کمتری برای جذب مخاطبین به سوی سینماها روبرو خواهد بود چرا که هم اکنون شرایط مانند یک سال قبل نیست. پس از گذشت این همه سال از فیلم آواتار، فناوری هنوز شاهد تحولی نظیر تجربه سه بعدی که برای اولین بار در همین فیلم مشاهده شد نبوده است بنابراین، آواتار 2 می تواند تنها بر کیفیت داستان خود به عنوان عاملی که سبب افزایش فروشش خواهد شد تکیه کند.

با در نظر گرفتن همه این ها، آواتار هنوز یک برنده خوش شانس است. هنگامی که دیزنی کمپین بازاریابی آواتار 2 را شروع کند، مخاطبان قطعا فیلم اول را به یاد می آورند و کنجکاو خواهند بود که ببینند در دنباله آنچه اتفاقی خواهد افتاد. با توجه به اینکه مخاطبان سراسر دنیا دوباره به سینماها عادت نموده اند و آرزو دارند که با خرید بلیطی، خودشان را به تماشای یک فیلم به یاد ماندنی دعوت نمایند، تصور اینکه آواتار 2 بتواند از مرز 2 میلیارد دلار عبور کند، چندان دور از فکر نیست. اگر این اتفاق بیفتد می توان این فیلم را با نیرو برمی خیزد و جنگ ابدیت مقایسه نمود و این فیلم را در بین پنج فیلم برتر تاریخ قرار داد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا آواتار 2 می تواند انتقام جویان: خاتمه بازی را در گیشه شکست دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آواتار 2 می تواند انتقام جویان: خاتمه بازی را در گیشه شکست دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید