آهسته و پیوسته به سوی صدر؛ چهارمین پیروزی پیاپی، 10 گل زده و یک گل خورده

به گزارش وبلاگ عصر نو، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس چهارمین پیروزی پیاپی خود در لیگ برتر را مقابل سپاهان جشن گرفت.

آهسته و پیوسته به سوی صدر؛ چهارمین پیروزی پیاپی، 10 گل زده و یک گل خورده

به گزارش وبلاگ عصر نو، پرسپولیس مقابل سپاهان در اراک به پیروزی رسید تا با این برد به چهارمین برد پیاپی در مجموع مسابقات فصل جاری برسد. شاگردان یحیی گل محمدی در چهار بازی اخیر صاحب چهار پیروزی، 10 گل زده، یک گل خورده از روی نقطه پنالتی و 3 کلین شیت شده اند. موضوعی که نشان می دهد پرسپولیس به فرایند سابق خود بازگشته است. در این میان البته باید دید پرسپولیس با ادمه این فرایند می تواند قهرمانی نیم فصل را از آن خود کند یا نه. چرا که برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل علاوه بر این که باید در تمام بازی های بعدی پیروز گردد، بلکه منتظر لغزش استقلال نیز باشد. هنوز رای نهایی کمیته استیناف در خصوص پفراینده بازیکن خارجی گل گهر تعیین نشده و معلوم نیست در نهایت استقلال سه امتیاز را برمی گرداند یا نه.

یحیی گل محمدی با استفاده از تنوع تاکتیکی که در طول بازی داشت پیروز شد سپاهان را شکست دهد. نویدکیا در ابتدای نیمه دوم دو مهاجم اول خود یعنی سجاد شهباز زاده و شهریار مغانلو را که هم روی زمین و هم روی هوا تبحر زیادی دارند را راهی میدان کرد، حملات شاگردان نویدکیا روی هوا افزایش پیدا کرد و سیدجلال حسینی به تنهایی مقابل این ارسال ها مقاومت می کرد و علی نعمتی نیز در حال مهار بازیکنان تکنیکی ای چون احمدزاده و رفیعی بود. این گونه شد که یحیی گل محمدی، فرشاد فرجی را به زمین فرستاد تا هم میانگین قدی تیم را افزایش دهد و هم از تیم در مقابل ارسال های بلند سپاهان، ضربات ایستگاهی و کرنرهای سپاهان محافظت کند.

این گونه شد که پرسپولیس با ورود فرشاد فرجی به سیستم سه دفاعه تغییر سیستم داد و نفرات پرسپولیس در کناره ها افزایش یافت که این تعدد نفرات ارسال های از جناحین سپاهان را پوشش دهند. پس از ورود مغانلو و شهباززاده سپاهان به ارسال های بلند رو آورد اما با این تعویض یحیی، نویدکیا عملا دریافت که با این روش به جایی نمی رسد و تنها استفاده از ضربات ایستگاهی است که می تواند تیمش را به گل برساند. جالب این که پرسپولیسی ها نیز با علم به این قضیه کمتر روی بازیکنان سپاهان در پشت محوطه جریمه خود خطا کردند.

در ادامه نیز یحیی گل محمدی، آل کثیر را بیرون کشید و رضا اسدی را راهی میدان کرد تا هم اسدی در خط میانی ضربات سر اول را بزند و هم توپ های برگشتی مدافعان را جمع کند تا موج دوم حملات تیم حریف روی دروازه حامد لک خطری را ایجاد نکند. به هر روی با هنر فنی و تعویض ها و تغییر سیستم یحیی گل محمدی پرسپولیس بازی بزرگ هفته را برد تا یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک گردد.

سیدجلال حسینی در بازی با سپاهان ستاره بی چون چرای پرسپولیس بود و در اوج حملات سپاهانی ها نه تنها مانع فروپاشی دروازه تیمش شد بلکه با فریادهای گاه و بیگاهش هم تیمی های خودش را به حرکت بیشتر وا می داشت. سیدجلال بارها و بارها پاس های تو در هافبک های سپاهان را قطع کرد و در نبردهای هوایی بالاتر از مهاجمان بلندقد حریف سر زد. او هم روی زمین در نیمه اول پیروز شد محمدرضا خلعتبری را مهار کند و هم در نیمه دوم توانست از شهریار مغانلو یک تماشاگر بسازد و هر چه توپ روی سر او فرود آمد را زد تا نشان دهد چه بازیکن ارزشمندی برای سرخ ها است.

اوج کار سیدجلال هنگامی بود که در کورسی ناگهانی در حالی که از بازیکن حریف عقب تر بود، به توپ رسید و توپ را از روی خط دروازه بیرون فرستاد. فرشاد احمدزاده به توپ ضربه زد و توپ با گذر از حامد لک به سمت دروازه پرسپولیس رفت، سیدجلال در حالی که یک و نیم متر از سجاد شهباز زاده عقب تر بود، استارت زد و جالب این که زودتر از گلزن شماره یک سپاهانی ها و آقای گل فصل قبل لیگ برتر به توپ رسید تا مانع از گلزنی سپاهان گردد.

درخشش سیدجلال اگرچه باعث حسرت پرسپولیسی ها شد که چرا در تمام بازی های لیگ به او میدان ندادند و در 5 بازی روی نیمکت نشست اما بی تردید بیش از پرسپولیسی ها این سپاهانی ها هستند که حسرت خوردند یکی از برترین های فوتبال باشگاهی تاریخ فوتبال که سال ها در تیمشان حضور داشت را از دست دادند تا حالا در پرسپولیس توپ بزند و یکی از عوامل اصلی قهرمانی های پیاپی پرسپولیس در دوره های اخیر لیگ برتر لقب بگیرد. سیدجلالی که یک بار دیگر ثابت کرد به جای خودنمایی در کری ها و تبدیل شدن به ستاره هایی که تنها روی کاغذ ستاره اند، به درخشش در زمین می اندیشد و تمامی ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آهسته و پیوسته به سوی صدر؛ چهارمین پیروزی پیاپی، 10 گل زده و یک گل خورده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهسته و پیوسته به سوی صدر؛ چهارمین پیروزی پیاپی، 10 گل زده و یک گل خورده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید