ماشین های بدون راننده تا کجا پیش خواهند رفت

به گزارش وبلاگ عصر نو، ماشین بدون راننده، آرزویی که به برترین شکل، تحقق خواهد یافت

همواره خودرویی که خودش بتواند کنترل امور رانندگی را به دست گرفته و رانندگان را از دغدغه و خستگی رانندگی دور سازد، یکی از آرزوهای بشر بوده است. در این چند سال نیز برای نیل به این آرزو، کم و بیش کارهایی صورت گرفته است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

ماشین های بدون راننده تا کجا پیش خواهند رفت

حال به تازگی خودروهای تازه تسلا که اخیرا از خط فراوری این شرک در ورمونت کالیفرنیا بیرون آمده، می توانند مجهز به نسل دوم نرم افزار خودران این شرکت موسوم به Autopilot 2.0 شوند که با 8 دوربین در اطراف خودرو و 12 سنسور اولتراسونیک و رادار جلویی کار می نماید. به جز آنکه رانندگی با این سیستم تازه حالا عملا به خودرو سپرده شده، امکانات دیگری مثل سبقت از یک لاین به لاین دیگر، تطبیق دادن سیستم کروز و پارکینگ اتوماتیک هم به آن افزوده شده است.

تمام خودروهای مجهز به این سیستم می توانند تاییدیه سطح پنج از خودروهای تمام اتوماتیک را از رگولاتوری گرفته که در واقع به خودروهایی داده می گردد که قابلیت تمام اتوماتیک دارند. در واقع تا پیش از این تسلا قابلیت اتوپایلوت را به عنوان یک قابلیت کمکی به رانندگان معرفی کرد، اما حالا با Autopilot 2.0 عملا تمام قابلیت یک خودروی تمام خودران را به ماشین های تسلا می بخشد. تنها چیزی که انجام آن لازم است، این است که تسلا این سیستم نرم افزاری را عرضه کند و احتمالا تایید آن به وسیله رگولاتوری کشورها هم بین یک تا سه سال طول می کشد و پس از آن شاهد حضور خودروهای مجهز به این سیستم در خیابان ها هستیم.

در همین زمینه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، فیلمی را از این سیستم روی مدل ایکس خود منتشر نموده که آخرین خودروی خودران این شرکت با خروج از پارکینگ راستا تعریف شده ای را طی می نماید، هرچند فرد در جایگاه راننده خودرو حضور دارد، با این حال، حضور وی در جای راننده فقط به خاطر جنبه قانونی موضوع است اما او هیچ گونه نقشی در این رانندگی ندارد. به نظر می رسد، این خودرو با رعایت قوانین رانندگی مانند توقف در تقاطع یا رعایت فاصله قانونی با سایر خودروها و کم کردن سرعت هنگام نزدیک شدن به افراد پیاده، نمونه ایمن تری نسبت به خودروهای فعلی باشد.

دقت سیستم در راستایابی و چرخش به موقع و درست به راستاهای چپ یا راست نشان از آن دارد، شرکت تسلا با بهره برداری از تجربیات تلخ درباره تصادف خودروهای خودران، تدبیر تازهی برای پیشگیری از این موضوع اندیشیده است. هرچند ایلان ماسک با آزمایش خودروی تازه در یک راستا پر پیچ و خم و پارک دوبل آن در خاتمه فیلم، خواسته قابلیت های این سیستم در کنترل خودرو و رانندگی بی نقص آن در این نوع جاده ها را به رخ بکشد، ولی با این حال، باید در انتظار بود و دید که آیا این سیستم از آزمایش در شهرهای شلوغ و پرترافیک امروزی نیز سربلند بیرون می آید یا خیر؟!

منبع: الی گشت

به "ماشین های بدون راننده تا کجا پیش خواهند رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین های بدون راننده تا کجا پیش خواهند رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید