فوجی فیلم با لنز 50 میلی متری F، 1.0 آمده تا در دنیای بدون آینه ها رکورد شکنی کند!

به گزارش وبلاگ عصر نو، یک سال پیش بود که فوجی خبر از توسعه یک لنز 50 میلی متری با f/1.0 داده بود. حالا امروز رسما این لنز معرفی و قیمت آن هم اعلام شد. لنز فوجی فیلم XF 50mm F1.0 R WR که اسم کامل این محصول است، اولین لنز f/1.0 برای دوربین های بدون آینه به حساب می آید که فوکوس اتوماتیک هم دارد. تا پیش از این لنزهایی از این سریع تر هم دیده بودیم اما همه آن ها فوکوس دستی داشته اند.

فوجی فیلم با لنز 50 میلی متری F، 1.0 آمده تا در دنیای بدون آینه ها رکورد شکنی کند!

همچنین به گفته فوجی، این لنز 35مین لنز بری خانواده دوربین های X-Series این شرکت است. با توجه به سنسور APS-C دوربین های این خانواده و کراپ 1.5 نسبت به سنسور فول فریم، این لنز فاصله کانونی معادل 75 میلی متر در دوربین های فول فریم را در دوربین های این خانواده به ارمغان می آورد.

تا پیش از این لنز 56 میلی متر f/1.2، عنوان سریع ترین لنز فوجی را داشت. معمولا شرکت های دیگر مثل کانن و نیکون هم سریع ترین لنزهای خود که فوکوس اتوماتیک دارند را با f/1.2 عرضه می کنند. حالا که صحبت از کانن و نیکون شد، بد نیست لنز جدید فوجی را با سریع ترین لنزهای این دو شرکت هم مقایسه کنیم. پیش تر یک بار کانن با لنز 50 میلی متری f/1.0 خود، لنزی مشابه لنز فوجی را برای دوربین های DSLR ساخته بود که آن لنز هم فوکوس اتوماتیک داشت. اما 50 میلی متری f/1.0 که فوکوس اتوماتیک داشته باشد، تا پیش از این برای دوربین های بدون آینه ساخته نشده بود.

دو شرکت نیکون و لایکا هم همین حالا لنزهایی با f/0.95 دارند اما این دو لنز هم تنها با فوکوس دستی همراه هستند. این میزان از گشودگی دیافراگم در عکاسی و فیلم برداری کمک می کنند تا عمق میدان کمتر شود و در نتیجه، پس زمینه سوژه بیشتر بلور شود. البته این همه داستان نیست و چنین لنزهایی به دلیل اینکه می توانند نور بسیار بیشتری به سنسور برسانند، به عکاس اجازه می دهند با سرعت شاتر سریع تر و ISO کمتری هم عکاسی کند.

لنز فوجی فیلم XF 50mm F1.0 R WR بیشتر از آنکه لنزی کاربردی برای کاربران دوربین های این شرکت باشد، یک بیانیه از طرف فوجی برای به نمایش گذاشتن توانایی های این شرکت است. تفاوت عمق میدان در این لنز با لنز 56 میلی متری f/1.2 فوجی فیلم آن قدری زیاد نیست که کاربران آن لنز را قانع به خرید لنز جدید کند. به خصوص اینکه این لنز جدید با وزن 845 گرمی خود سنگین تر هم هست. البته یک تفاوت لنز جدید با مدل های 56 میلی متری این است که این لنز جدید در برابر قطرات آب مقاومت بیشتر دارد.

فروش لنز 50 میلی متری F1.0 فوجی فیلم قرار است با قیمت 1499 دلار در فصل پاییز آغاز شود. شما درباره این لنز چه فکر می کنید؟

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "فوجی فیلم با لنز 50 میلی متری F، 1.0 آمده تا در دنیای بدون آینه ها رکورد شکنی کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوجی فیلم با لنز 50 میلی متری F، 1.0 آمده تا در دنیای بدون آینه ها رکورد شکنی کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید