این قطعات طراحی شده به وسیله هوش مصنوعی ناسا، شبیه استخوان های بیگانگان هستند

به گزارش وبلاگ عصر نو، مأموریت های ناسا به خودی خود حساس هستند و برای طراحی آن ها از دانشمندان و کامپیوتر ها استفاده می گردد. اما ناسا می خواهد در این فرایند از هوش مصنوعی هم استفاده کند که یکی از نتایج آن، طراحی قطعات با ظاهری شبیه استخوان های به جای مانده از موجودات بیگانه است!

این قطعات طراحی شده به وسیله هوش مصنوعی ناسا، شبیه استخوان های بیگانگان هستند

ناسا برای طراحی بعضی قطعات مورداحتیاجش به سراغ هوش مصنوعی رفته که نتیجه اش طراحی قطعات با وزن سبک و مقاوم بوده است.

مأموریت های ناسا به خودی خود حساس هستند و برای طراحی آن ها از دانشمندان و کامپیوتر ها استفاده می گردد. اما ناسا می خواهد در این فرایند از هوش مصنوعی هم استفاده کند که یکی از نتایج آن، طراحی قطعات با ظاهری شبیه استخوان های به جای مانده از موجودات بیگانه است!

طبق بیانیه ای که ناسا منتشر نموده است، این قطعات که به وسیله هوش مصنوعی طراحی شده اند، شاید شبیه استخوان های بعضی موجودات بیگانه باشند، اما درحقیقت با ساختار سبک و مقاومی روبه رو هستیم که بسیار سریع تر از زمان مورداحتیاج انسان ها، طراحی شده اند. قطعات طراحی شده به وسیله هوش مصنوعی می توانند در مأموریت های فضایی مورد استفاده قرار بگیرند.

هوش مصنوعی به تنهایی این قطعات را طراحی ننموده است

هوش مصنوعی به صورت کامل این قطعات را طراحی ننموده است و درحقیقت مهندسان انسانی اهداف و پارامتر های مربوط به قطعات را به آن داده اند. برای مثال مهندسان تعیین کردند که این قطعات باید محلی برای اتصال یا فضایی برای دست انسان داشته باشند. علاوه براین، شاید الگوریتم هوش مصنوعی قطعات را بیش از حد باریک طراحی کند که امکان استفاده از آن را کاهش می دهد.

تجهیزات پیچیده ناسا اغلب احتیاج به قطعات با تعیینات خاص و پیچیده دارند. این قطعات ممکن است رابطی بین سطوح با جنس های مختلف باشند، در شرایط سخت دوام بیاورند یا بسیار سبک باشند. هوش مصنوعی می تواند برای برطرف تمام این احتیاج ها کاربرد داشته باشد.

با توجه به پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی، احتمالاً در آینده از این فناوری بیشتر برای مأموریت های فضایی استفاده خواهد شد. این احتمال وجود دارد که برای ساخت سکونتگاه ها در مریخ هم بتوان از هوش مصنوعی یاری گرفت.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "این قطعات طراحی شده به وسیله هوش مصنوعی ناسا، شبیه استخوان های بیگانگان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این قطعات طراحی شده به وسیله هوش مصنوعی ناسا، شبیه استخوان های بیگانگان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید