58 درصد کردستانی ها دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

به گزارش وبلاگ عصر نو، سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا به امروز 76 درصد جمعیت بالای 12 سال در استان نوبت اول و 58 درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

58 درصد کردستانی ها دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

به گزارش وبلاگ عصر نو از سنندج، بهروز اخوان سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا به امروز در مجموع، یک میلیون و 815 هزار و 963 دُز واکسن کرونا در استان با احتساب نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

اخوان اذعان کرد: یک میلیون و 20 هزار و 148 نفر معادل 76 درصد جمعیت بالای 12 سال در استان، نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

او گفت: 781 هزارو 276 نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده اند که 58 درصد جمعیت هدف را شامل می شود.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه 14 هزار و 539 نفر از سالمندان و کادر بهداشت و درمان نیز در قالب دُز بوستر (نوبت سوم) واکسینه شده اند ادامه داد: اکنون 52 درصد مادران باردار، واکسن کرونا دریافت کرده اند.

اخوان با بیان اینکه 2 میلیون و 486 هزار و 189 دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، اضافه کرد: از این تعداد 74 درصد آن مصرف و 670 هزار و 226 دُز باقیمانده است.

او اظهار داشت: در حال حاضر 76 درصد جمعیت بالای 12 سال در استان نوبت اول و 58 درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده و علیه این ویروس واکسینه شده اند.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: با توجه به تغییر پی در پی ماهیت این ویروس، رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان در همه افراد چه کسانی که واکسن دریافت کرده اند و حتی آن هایی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند، الزامی است.

اخوان با بیان اینکه در شهرستان هایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر های ناشی از کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های اجرا شده، از 4 ماه اخیر 91 درصد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه و 78 درصد فوتی ها در کردستان، واکسن دریافت نکرده بودند.

م

وبلاگ عصر نو کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "58 درصد کردستانی ها دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "58 درصد کردستانی ها دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید