کاهش عوارض ابتلا به کرونا به یاری سلول های بنیادی

به گزارش وبلاگ عصر نو، رئیس پژوهشگاه رویان گفت:ما در کوشش هستیم تا به یاری سلول های بنیادی بتوانیم عوارض ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانیم.

کاهش عوارض ابتلا به کرونا به یاری سلول های بنیادی

به گزارش خبرنگار شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در گفت وگوی زنده تلوزیونی اظهار کرد: یکی از مهمترین بحث های کنگره بحث کرونا با موضوع فراوری مثل و بعلاوه سلول های بنیادی است در پژوهشگاه رویان در این مدت کوشش ما بر این بوده است تا در زمینه سلول های بنیادی و درمان در زمینه کرونا فعالیت های پژوهشی با همکاری بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران و شهید بهشتی داشته باشیم.

شاهوردی اضافه کرد: فیبروز شدن ریه یکی از مسائل ناشی از ابتلا به کرونا است و ما در کوشش هستیم تا به یاری سلول های بنیادی بتوانیم این عوارض را به حداقل برسانیم.

شاهوردی اضافه کرد نتایجی که تا به امروز به دست آمده است بسیار امیدبخش بوده، اما باید توجه داشت که تحلیل نهایی این نتایج همچنان به جای مانده است.

او گفت: با توجه به تجربه ای که در زمینه فراوری حیوانات تراریخته داشته ایم پیروز شده ایم با انتقال ترنس ژن ویروس کرونا به موش توانستیم از این حیوان به اسم یک مدل پژوهشی برای تست انواع دارو های کرونا و واکسن استفاده گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش عوارض ابتلا به کرونا به یاری سلول های بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش عوارض ابتلا به کرونا به یاری سلول های بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید